Gå til innhold

Jeg er livredd for russen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en liten bygd jeg bor i, så jeg er fortsatt på vakt. Men jeg er ikke like redd lengre, takket være gode råd! Russene nekter å la meg være i fred, men jeg prøver å bare ikke oppsøke dem liksom.. :) rektor og lærere sier at de slår hardt ned på sånne ting, så jeg føler meg litt tryggere vertfall :)

Lenke til kommentar

Helt på trynet å be en 17-åring holde lav profil, eller unngå russen, eller være forsiktig med hva hun sier osv osv. Er det noen som skal passe seg, holde seg unna, og la noen være i fred, er det russen.

Hadde dette skjedd med noen jeg kjente, hadde jeg vært sabla forbanna. Russ som farter rundt og driver med ugagn er noe jævla møl og søppel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Russen blir bare mer og mer idiotisk for hvert år. Her på traktene har de allerede løpt rundt i buksene sine i flere dager. Kommenterte at russetida startet 1 mai, men fikk bare en sur kommentar tilbake. Hadde kommet til å tatt med meg pepperspray eller noe å dynka dem i hvis de er på deg. Føler du deg truet må du få forsvare deg!:)

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er en jente på 17 år og går 1 året på vgs. Jeg er over hode ingen fan av russen og nå har de satt meg på svartelisten. Jeg er livredd for å bli tatt og har helt angst. Jeg synest ikke det er greit med spruting/dynking av vann og å bli kjørt vekk osv. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg på skole/trening, når jeg bare går rundt og er redd for å møte på dem...

Hva skal jeg gjøre? Når kan jeg anmelde russen? Burde jeg ta kontakt med helsesøster og fortelle hvordan jeg har det, sånn at hun eventuelt kan ta det opp videre? Jeg føler ingen andre enn meg tar det seriøst, og at alle synest det er morro. Mamma bryr seg ikke, og mener det er uskylldig morro. Jeg er livredd og russetiden er ikke en gang begynt. Råd tas godt i mot! :)

Både trusler og bortføring er jo straffbare handlinger (les: Politisak). Jeg vet imidlertid ikke om en slik svarteliste regnes for å være en trussel.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Nei, en svarteliste er ikke noe politiet skal ta på alvor. Er vel som oftest en sprut med en vannpistol ol. som kommer ut av det, om de i det hele tatt gjør noe mot deg.

I dag går folk rundt med store elektroniske verdier i form av mobiler og pc'er.

Vis meg en russ som er sporty nok til å gjøre opp for seg hvis noe blir ødelagt!

Dessuten er det folk som er svartelistet som er blitt utsatt både for "bortføring", knebling, urinering, maling, softgun osv osv osv.

Russen i dag er ekstremt barnslige. Russetiden er det største som har skjedd dem.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mange som blir svartelistet her, dermed er mange russer etter å ta dem, dynke dem og kjøre dem ganske langt bort. Jeg har fått høre at jeg har en 40 russer etter meg. Russerne burde heller finne på andre ting eller ta de som vil bli tatt. Det er en teit og barnslig tradisjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...