Gå til innhold

Åssen telefon skal jeg kjøpe?

PS: Om noen har noe erfaringer om, vær så snill, del det her :)  

8 stemmer

1. 1. Er de nye og "bra" Sony telefonene som f.eks Z2 sikker, og blir ikke ødelagt med en gang/feil?

• Ja, telefonene er sikre, sterke og tåler mye. De blir ikke ødelagt med det første
      4
    • Nei, det hender at de får feil, og må inn til service osv..
      4

Anbefalte innlegg

Hei, snart skal jeg kjøpe en ny mobil.. Er litt i tvil hvilken, men jeg kan utelukke iOS og Windows phones. Jeg vil ha Android. Det står mellom noen av de "beste og dyreste" Sony telefonene som Z2, Z1 osv... Kanskje den nye HTC One også, men den koster rundt 6.000.. Det er noen til.. Kanskje S5..

Men det som er kjipt er at Jeg har hatt to SONY/Sony Ericsson smarttelefoner de siste to åra, og begge har blitt ødelagt eller funker dårlig i løpet av to år.. Den ene skrudde seg av nesten med en gang den var fullada, mens den andre kan ikke skru seg på og blir glodvarm ved å lade den (har prøvd å reparere den), så jeg veit ikke om jeg tørr å satse på en ny Sony... Men er f.eks Sony Z1/2 veldig sikker og bra telefon, som ikke har mye feil og blir fort ødelagt? Noen som kan gi meg svar på det??

Noen som kan anbefale meg da, en GOD telefon, som med disse kriterier:

- minst 4.000 kr +

- Android

- Gode kameraer.

- rask

- Blir ikke ødelagt med en gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke bryr deg noe særlig om å ha den aller aller beste lyden så vil jeg anbefale deg Sony telefonen du henviser til.

Om lyd er derimot mer viktig for deg så bør du gå for htc one m8. Du kan få den til 4000kr hos NetCom med abb til 399 pr månede. Sjekk M8 tråden for litt tilbakemeldinger på telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg har en xperia Zr som er så og si xperia Z bare i en mindre versjon. Problemet med den er at skjermglasset er så tynt som papir og kan knuse veldig fort. Jeg mistet min i bakken etter en måned slik at skjermen knuste og ble "lam", og jeg ble nødt til å betale 1700 kr for nytt glass. Etter det kjøpte jeg deksel og jeg merker at den tåler mye mer nå. Men ellers fungerer den kjempebra, er rask, bra skjermoppløsning og bra kamera.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ikke bryr deg noe særlig om å ha den aller aller beste lyden så vil jeg anbefale deg Sony telefonen du henviser til.

Om lyd er derimot mer viktig for deg så bør du gå for htc one m8. Du kan få den til 4000kr hos NetCom med abb til 399 pr månede. Sjekk M8 tråden for litt tilbakemeldinger på telefonen.

Hva mener du med lyd her? Samtaler, musikkavspilling, med eller uten headset?

Lenke til kommentar

Hva mener du med lyd her? Samtaler, musikkavspilling, med eller uten headset?

Musikkavspilling med og uten headsett

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er en av de som hopper mellom merker og modeller.
Min forrige TLF var en SGS4, før den, hadde jeg SGS3.
Før det igjen, hadde jeg HTC HD.

Samboeren min har nå HTC One (M7), som jeg gav henne. Før det, hadde hun SGS3 og før det ARC S fra SonyEricsson.

Nå har jeg Sony Z1.
Personlig ville jeg valgt Sony Z2.
Den ligner på Z1, men den er bedre på flere områder:

• Bedre skjerm
    • IPS
    • Ingen plastfilm
  • Bedre ytelse
    • Bedre prosessor
      "The new 801 comes with 14% faster Krait 400 processor cores, 28% faster Adreno 330 graphics, and the whole reason for the 801 being - a 45% improvement in camera sensor processing speed"
      • Men Z1 er rask den også!
    • Mer RAM
  • Større batteri
    • Z1 har stort batteri den også, men Z2 har hakket større!
  • Mindre ramme rundt skjermen
  • Bedre lyd
    • Stereohøyttalere ved glass
  • Flere kamerafunksjoner
    • De bruker samme sensor, men Z2 har hakket hvassere maskinvare og har flere kamerafunksjoner.
  • Nyttefunksjoner (på Z2, som Z1 ikke har per dags dato)
    • "double tap to wake", som sett på LG
    • "behold skjermnen på", som sett på Samsung
    • +++
    • Mulighet for aktiv støykansellering, ved å kjøpe billige hodetelefoner fra sony (med innebygde mikrofoner)

Z1 er en god telefon altså, det samme er HTC One (M7 og M8).
M7 fra HTC har svært god skjerm og veldig god lyd på høyttalerne.
Men HTC One M7 er svakere rent maskinvaremessig, samt den er ikke vanntett.

Du kan alltids vurdere Z1 Compact også, hvis du vil ha en kompakt og kraftig smarttlf.
Da får du i praksis Z1 spesifikasjoner, men "wet touch" (forbedret skjermfølsomhet med våte fingre).
Oppløsning på compact er lavere, men skjermen er mindre - så det går greit.

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Jeg sier: Kjøp Sony, så begynner du å spille ingress.
Bare husk å velge resistance :-) (det blå laget).

Da er det kjekt med vanntett telefon!

PS. Jeg kjenner flere med Z1 og samtlige er veldig fornøyde.
Men jeg ville kjøpt Z2 :p Jeg er ikke misfornøyd med Z1 altså.

Det eneste som er litt teit med Z1, er den auto kameramodusen.
Du må nesten ta bilder med "Manuell". (du trenger ikke justere kamera altså, men ikke la den stå på den auto scene greiene, da tar den fort på sport!)

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Sony Xperia telefonene virker svært gode og alt det der, men det som hindrer litt er at jeg har tidligere hatt " Sony Ericsson Xperia Ray" og "Sony Xperia L", og de ble ødelagt under et år.. Har ikke behandlet dem noe hardt heller. De falt litt og sånt, og noen netter var de like ved vinduet, så kanskje kulden har ødelagt dem litt. Veit ikke, men jeg føler ikke at de er ordentlige stabile, noe som hindrer meg i å kjøpe det. Jeg trenger en ordentlig bekrefelse... Men jeg kan i værste fall bare kjøpe med garanti?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...