sånn er det! Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Har akkurat kjøpt ny peugeot 308 med 125 hk bensinmotor. Har bare kjørt rundt 1000 km. Har helt fra begynnelsen merket at det lugger litt (veldig lite men er veldig oppmerksom på alt mulig i og med at det er helt ny bil). Lugger mest når jeg er hard på gassen men kan også merke små rykk under jevn kjøring. Når motoren går på tomgang så merker man av og til at det rister litt i bilen, med jevne mellomrom. Synes også at bilen går mye bedre enkelte ganger enn andre. Noen ganger må motoren opp i et visst turtall før den begynner å dra skikkelig. Håper ikke jeg kan ha ødelagt noe ved å kjøre veldig hardt med den fra første tur. Har flere ganger presset turtallet helt opp rett under det røde. Noen sier jo at man ikke skal gjøre det før motoren er innkjørt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Høres ikke riktig ut. At man kan oppleve lugging når gassen har vært helt av kan så være men at den lugger ved konstant gasspådrag kan ikke være riktig. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Så lenge du ventet til motoren var varm før du ga full gass er det ingen fare. Så sant du ikke holdt pedalen i bunn i flere minutter dah... Opptil rødgrense i kortere øyeblikk er helt OK på de aller aller fleste bilmotorer. Sjekk evt håndbok om det står noe spesielt om innkjøring der. Såvidt meg bekjent foretar alle, eller iallfall de aller fleste motorprodusenter en viss form for innkjøring (og oljebytte) før den kommer deg i hende. På en moderne bensin (uten turbo på denne?) skal du kjøre bra tullete (f.eks full gass på kald motor) for å skade motoren.Det er ikke usannsynlig at det er motorstyringen som trenger en oppgradering. Ta kontakt med forhandler og forklar problem, få den inn på en sjekk og utbedring. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Høres ikke riktig ut. At man kan oppleve lugging når gassen har vært helt av kan så være men at den lugger ved konstant gasspådrag kan ikke være riktig.Er redd noe ikke er helt som det skal ja. Er som sagt veldig lite. Men er så man merker det hvis man tenker over det. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Så lenge du ventet til motoren var varm før du ga full gass er det ingen fare. Så sant du ikke holdt pedalen i bunn i flere minutter dah... Opptil rødgrense i kortere øyeblikk er helt OK på de aller aller fleste bilmotorer. Sjekk evt håndbok om det står noe spesielt om innkjøring der. Såvidt meg bekjent foretar alle, eller iallfall de aller fleste motorprodusenter en viss form for innkjøring (og oljebytte) før den kommer deg i hende. På en moderne bensin (uten turbo på denne?) skal du kjøre bra tullete (f.eks full gass på kald motor) for å skade motoren. Det er ikke usannsynlig at det er motorstyringen som trenger en oppgradering. Ta kontakt med forhandler og forklar problem, få den inn på en sjekk og utbedring. Lykke til! Takk for det:)..Motoren har vel vært passe varm. Aldri holdt gassen i bånn i flere minutter heldigvis. Så regner med at det ikke er jeg som har gjort noe galt. Får nok kontakte forhandler hvis det vedvarer mer nå. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå