Sjofelgut Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Hei. Har en Macbook, som jeg gjerne vil ha Xubuntu på. Jeg har en minnepenn type TDK 8 GB. Det jeg har prøvd, er blant annet og installere ISOen ved bruk av Terminal, CMD, diskverktøy på mac, masse ISO skrive programer på mac, og skriveprogramer til windows. Til nå har det ikke fungert. Jeg har bootet både Macen min, og en gaming pc som jeg vet fint kan boote fra USB på, men den vil heller ikke boote fra USBen. Jeg har prøvd en god del Linux distroer, men ingen ting fungerer. Noen som vet hva slags problemer jeg kan ha? Eventuelt om jeg burde drite i det og prøve FTP instalasjon istedet? Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Forsøkt UNetbootin og laget installasjons-minnepenn fra det? Finnes til både mac, win og linux.. http://unetbootin.sourceforge.net Lenke til kommentar
Gjest Slettet-omol0odp Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Prøv rawrite. Tar de fleste distroer og BSD-baserte OS Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Alt. 1.Formater USB pennen med DOS table og FAT-32. Installer med nevnte unetbootin etterpå. Alt. 2.sudo dd if=/path/to/downloaded.iso of=/dev/rdiskN bs=1m Pass på at du velger rett bane til disken det skal skrives til, data vil gå tapt på mål-disken og du ønsker ikke å skrive til feil disk. Endret 8. mai 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå