Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i ansiktet, bak øynene og kroniskhodepine?

Xarus

Anbefalte innlegg

hei renapur, takk for svar! Har hvert hos kiropraktor og skal tilbake på mandag!:) Sliter fortsatt veldig med intens hodepine og ansiktsmerter. Alltid der, men varierer i styrke til tider. Skal ha noen få behandlinger der, og håper han får løsna litt:) Var også hos kjeveortoped og han kunne se jeg gnissa tenner, så han legde en sånn plate som jeg skulle prøve! Får henta den ut 30 april.. Altså, jeg tror sånn egentlig ikke jeg har ME, men må si at det å gå med kroniske smerter og anspenninger i hode og ansikt sliter på psyken min.. Tenker mye av dette kommer pga nettopp det med kyssesyken og at den har herjet i kroppen og jeg ikke har slappet av osv.. Føler bare at det ikke er på vei til å bli bedre engang. Men krysser fingra på at kiropraktor kanskje får hjelpa meg litt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa tidligere, gå til fastlegen din og hør om muligheten for å få en neurologisk undersøkelse av en spesialist og muligens en nye blodprøve (siden sist hadde for høye hvite blodceller). Når det er sagt er det omtrent umulig å gi et godt svar på hva som er galt uten å ha hele din medisinske journal. Du kan forøvrig godt søke på nettet, men husk at symptomene du beskriver kan komme av utrolig mange lidelser, så vær kritisk!

Kiropraktik blir sett på som alternativ behandlig av de fleste land i verden (F.eks alle skandinaviske land og USA), så selv om kiropraktik kan hjelpe på noen lidelser, bør diagnoser overlates til autoriserte leger.

Endret av eldavid
Lenke til kommentar

var det jeg først tenkte jeg også moonlight, men gidder rett og slett ikke å bekymre meg for kreft eller svulst..

Har på mange måter fått svar på hvorfor jeg har hodepine, og det er pga at jeg ikke har tatt det med ro når jeg hadde kyssesyken.. Er vel en slags spenningshodepine jeg har. Har vel kanskje hvert stressa selv om jeg ikke har flt meg det. Og det har bare utvika seg fra der, føler også jeg er veldig lydsky. Og føler ro og fred hjelper litt.. Skal tilbake til legen på tirsdag for å ta nye blodprøver, så venger jeg også på en slik plate som jeg skal bruke på natten pga gnissingen..

Lenke til kommentar

Men hva med migrene? Finnes mange typer. Min familie har mye migrene som går i "arv". Har selv perioder med sterk migrene. Noe som gjør meg både lyd- og lyssky.

Bare nevner mulige årsaker fordi det er ikke sikkert legen(e) har rett. Har hendt og vil hende igjen at de tar feil.

Lenke til kommentar

ja nei, vet ikke .. men tror ikke det er migrene, er der liksom hele tiden.. kommer ikke i anfall, men er lyd og lyssky ja-.- skal tilbake på tirsdag, så få vi se, tror ikke jeg får hjelp akkurat, har gått slik i over 4 mnd.. og legen min klarte ikke engang å finne ut at jeg hadde hatt kyssesyken før litt over ei uke siden.. Jeg legger skylden på kyssesyken evnt stress som jeg fikk fordi jeg ikke viste om det.. Er det mulig jeg har rett?

Lenke til kommentar

Hmmm. Ikke lett å si. Kan være flere årsaker. Men høres rart ut at kyssesyke gir slik langvarig hodepine. Ikke hørt om det tidligere. Finnes noe som heter kronisk migrene også om jeg ikke bommer helt. Reagerer øynene dine ellers? Svarte prikker, tåkete syn eller noe slikt?

Lenke til kommentar

hei moonlight! Jeg vet, utrolig plagsomt.. Dn kom sikkert med viruset og ballet på seg. Stress, angst, deprisjon. (feberøyne) utrulig sliten i øynene, røde og svei som fean. Har hvert til øyelege og ikke noe galt utenom slapp øyemusklatur, som kan være pga nettopp kyssesyken/virus som øyelegen sa kunne være årsaken.. Hadde en liten opptur der jeg følte meg litt bedre. Litt tåkesyn, uklart syn har jeg, føler ikke øyene henger med helt. Ingen prikker eller noe slikt. Høres ut som størse hypokonder (noe jeg ikke er) Men etter å hatt vondt så lenge, holder jeg på å gå på veggen. Setter seg også på sidene, tinningen/øret området. Kjennes stramt ut, og presser innover. Har også vondt i kjeven, som jeg har gått til spsialist for, han skal gi meg plate den 30 april så jeg ikke gnisser. Er også ganske lys og lydsky. Jobber i barnehage, elsker jobben min men for øyeblikket klarer jeg ikke å være der med den hodepinen jeg har.. Føler det blir verre av mye lyd, støy og anstrengesler.

Har tatt en del prøver, og har slått meg til ro med at det ikke er noe alvorlig, men sikkert noe som har blitt utløst etter viruset. Liker jeg å tro hvertfall..

tatt rønken av nakke, og ct av bihuler. Det var greit.. Eneste jeg kan gjøre er å be om en MR, som kanskje ikke er så dumt etter plager så lenge..

Lenke til kommentar

Høres ikke trivelig ut.

Vel. Selv er jeg ikke frisk og mye av det du har, har jeg også. Vondt i hodet hver dag omtrent og mye annet. Har migrene til tider, men har ikke migrene hele tiden. Mye problemet med røde øyne som gjør vondt. Vondt bak øynene også. Før hadde jeg ingen blodårer på det hvite i øyet, noe jeg har nå. Føler meg lite vakker. Vært å sett på øynene og alt er ok der. Blodprøver er ok. Tok MR. Alt ok. Vil ta CT også. Skal til gynekolog for å sjekke. Gud vet. De kan jo finne cyste på eggstokk eller whatever som forårsaker at jeg er ikke frisk.

Jeg vet hvordan det er. Sykdommen gjør at du også blir psykisk syk på flere områder.

Personlig føler jeg at legene jeg har hatt ikke tar dette på alvor. Dette går faktisk ut over hverdag og jobb for meg også.

Lenke til kommentar

Høres ikke trivelig ut.

Vel. Selv er jeg ikke frisk og mye av det du har, har jeg også. Vondt i hodet hver dag omtrent og mye annet. Har migrene til tider, men har ikke migrene hele tiden. Mye problemet med røde øyne som gjør vondt. Vondt bak øynene også. Før hadde jeg ingen blodårer på det hvite i øyet, noe jeg har nå. Føler meg lite vakker. Vært å sett på øynene og alt er ok der. Blodprøver er ok. Tok MR. Alt ok. Vil ta CT også. Skal til gynekolog for å sjekke. Gud vet. De kan jo finne cyste på eggstokk eller whatever som forårsaker at jeg er ikke frisk.

Jeg vet hvordan det er. Sykdommen gjør at du også blir psykisk syk på flere områder.

Personlig føler jeg at legene jeg har hatt ikke tar dette på alvor. Dette går faktisk ut over hverdag og jobb for meg også.

hmm, ja kroppen er en rar ting, rart vi skal plages sånn plutselig.. Øynene min var også helt vite før, nå er de sprengt og vond hele tiden. Samt vondt i hodet i 4 mdn i strekk snart..

Har du sjekket deg for kyssesyen?

Endret av Xarus
Lenke til kommentar

Nei det har jeg ikke. Tviler at det er kyssesyken. Har vært slik i 2 år. Er lei. I starten skyldte to andre leger på stress. Stress my ass ( sorry språket). Selvfølgelig blir man stresset av å være dårlig.

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

okey, men det er kanskje bra det også at du ikke har det. Men leter liksom noe å skylde på føler jeg, har på en måte funnet det.. Var til legen idag, og jeg sa at jeg fortsatt følte meg dårlig, og kronisk hodepine.

Idag mente han at det ikke var kyssesyken som ga meg plagene, noe jeg mener er arogant. Han spurte om jeg trivdes på jobben og la på en måten skylden på stress, deprisjon. Trives på jobben og har hatt det fint helt frem til det her begynte, så er ikke i den rekkefølgen hvertfall.. Føler ikke legen tok meg på alvor, han sa bare at det var normalt å ha hodepine rett og slett. Skiftet lege jeg, ble egentlig ganske pissed off.

Som du sier moonlight, selvfølgelig blir man stresset av være dårlig.

Lenke til kommentar

Gode gud! Sa legen virkelig der der med at det er vanlig med hodepine? Kjenner sinnet vokse i meg! Grrr! Hørt den før. Og det tullet med at det er på grunn av stress. Får lyst til å be dem henge seg. Tror jeg skal gjøre det også ( tenker å skifte lege jeg, og det siste jeg kan si er "heng deg, du passer ikke til jobben" )

Bytt lege. Blir det beste. Sier jo litt hvor mye han bryr seg. Du skulle sagt til han at stress og depresjon kom etter å være dårlig så lenge.

Fy flate. Legene er jo der for å hjelpe. Ikke å kun skylde på det de tror helst er årsaken. Hver gang ikke det finnes noe konkret svar fra blodprøve eller røngten så finner de på...".joda, det skyldes sikkert stress og problemer". Alle har problemer, ikke alltid man blir syk av dem. Det er da sykdom blir et problem i tillegg og en ikke orker å tenke på de normale problemene at ting blir vanskelige.

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Tenke det kanskje var like greit å bare skifte. Jepp. Kanskje en annen lege ser problemene min på en annen måte. han sa det var vanlig med hodepine, og at det var mange som gikk med hodepine men at jeg ikke kunne gi opp livet på grunn av det.. Fikk liksom intrykk av at, sender deg på MR, så kan jeg ikke gjøre noe mer for deg. Haha, var litt sykt, er i ganske godt humør sånn utenom plagene, men han la liksom skylde på stress da siden han ikke finner ut noe. Bare de som er nermest meg som klarer å se at jeg er deppa pga plagene. Men ja, plagene kom først. Så evnt stress og depresjon.

prøver bare å ta dag for dag, håper jeg finner ut noe som kan lindre plagene.

fant en artikkel på nettet som ligner VELDIG på slik jeg føler/har følt det. link under:

http://www.klara-klok.no/wips/440185332/caseId/917178899

Lenke til kommentar

Høres ut som mye av det jeg har selv. Bortsett fra prikking i huden

Jeg hadde en periode hvor jeg mistet følelser i enten arm/hånd, fot/ bena. Ellers ør og vondt i bakhodet og panne. Det med øynene også. Mest høyre. Sykt søvnig som jeg tror kommer av at kroppen beskytter seg på en måte.

Ringte til legen. Først har han hatt ferie. Denne uka er han på kurs. Spurte resepsjon dama om hun kunne gi svaret på en siste prøve. Nei det gikk ikke. Skulle ringe på mandag. Wtf tenkte jeg.

Jeg sa til damen at dette drar seg ut så lenge. At enten er legen på kurs. På et annet legesenter. Ferie. Jeg er syk sa jeg og ingen hjelp å få. Hun beklaget at det ikke er hennes skyld og at må ringe på mandag. Yupp. Skal ringe. Men får jeg ikke noe svar så er det rett til helfo.no og skifte lege.

Sorry for at jeg klager slik.

Lenke til kommentar

skjønner deg godt jeg, vet ikke hvor lenge du har følt deg slik. Men har passert 4 mnd til meg, og jeg er pisslei.. Det som helt klart plager meg mest er trykket i hodet, og hodepinen. At kroppen verker litt bryr jeg meg ikke så mye om, hadde jeg bare ikke hatt den hodepinen hadde alt hvert bedre. Men ser ut som dette har blitt en suttretråd nå haha! Har fått time til MR, aner ikke hva de finner ut der men håper jo på noe! Uansett hva liksom, alt er bedre en ingenting! Får bare smøre seg med tålmodighet ser det ut som.

Lenke til kommentar

2 år?? nei fysj.. det klarer jeg bare ikke. Det går jo alt for mye utover arbei og fritid:S Er som å sitte på en uendelig flytur med spreng i ørene, øyne og hodet.

Har du ikke tatt MR selv? Skal gjøre det, er jeg uheldig finner de ikke ut noe. Men prøv å ta en tur til tannlegen du også så dem får sjekka kjeven din, jeg gir hvertfall ikke opp og må komme til bunns i dette. Har mye i sving for øyeblikket. skal til ortopist, åsså får jeg sånn plate for kjeven nå den 30 april.

Åsså skal jeg ta MR, viser ikke MR noe. Ja ikke vet jeg, øre nese hals?

Lenke til kommentar

Har tatt MR av hode og rygg. Alt i skjønneste orden.

okey, men er det ikke litt godt å vite å? samtidig som det er litt kjipt også på en måte, siden de ikke finner noe.. Men hvordan er øynene dine ? Mine blir fort slitne, er rødsprengt og gjør vondt. Det var øynene som jeg først fikk problemer med, de tålte liksom ingen ting lengre. Har ikke alltid hvert slik, før kunne jeg sitte mye foran pcn, nå vil jeg helst unngå det.

Endret av Xarus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...