Madridista1212 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Har lyst å komme inn i bilbransjen. Så tenkte å ringe rundt i morgen om jeg kan få en prøveperiode med kun provisjonslønn Det er vel vinn vinn for begge parter? Er det lov å jobbe gratis? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Ingen lov regulerer minstelønn i Norge. Men det høres litt desperat ut å si seg villig til å arbeide gratis... Er det selger du skal prøve deg som? Hvis det er tilfellet så taper jo bedriften på at du ikke får solgt noe eller sier/gjør noe som gjør at de får dårlig rykte, eller at du ødelegger noe om du skal prøve deg som mekaniker og, arbeiderne som er ansatt må bruke tid på å lære deg opp. Men har du talet og bedriften trenger det, så er det jo en mulig inngang i bransjen! Endret 3. april 2014 av Nedward Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Ja er selger jeg skal prøve meg som Ja er litt desperat.. Har gått på bilselgerskolen, så har jo det å vise til Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg anbefaler heller å få deg en annen selger jobb først. Enten det er telefonsalg, gatesalg, eller kanskje aller best prøve å få jobb som selger i elektrobutikker. Altså et sted der det er bonuser og tallfestet resultater, med andre ord ikke no fuckings clas ohlson/klesbutikk salgsjobb. Ta deg et par år der, får du gode resultater der åpner mulighetene seg fort. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Er det ikke minstelønn i norge? Kan ikke jeg bare lage et firma og gi polakker polsk lønn også kan jeg drite penger. Dette var rart Lenke til kommentar
trra Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Det er i utgangspunktet ikke noen lov om minstelønn, men tariffoppgjør er allmengjort i diverse bransjer slik at lønnen blir på nivå med resten av norske arbeidstakere som er under en tariffavtale. Endret 3. april 2014 av trra Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Tror bedriften kan få et forklaringsproblem over at de bruker "gratis arbeidskraft" når du i praksis gjør samme jobben som en fulltidsansatt ville gjort. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Ja er selger jeg skal prøve meg som Ja er litt desperat.. Har gått på bilselgerskolen, så har jo det å vise til Gikk du på Bilakademiet? Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Ja er selger jeg skal prøve meg som Ja er litt desperat.. Har gått på bilselgerskolen, så har jo det å vise til Gikk du på Bilakademiet?Ja Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Gikk der for 8 år siden - ante ikke at Robert fortsatt holdt på. Man lærer mye bra der, men det er hard kamp om beinet. På min stilling var det over 80 søkere, mange av dem med erfaring fra andre bilmerker enn VW og sånn er det nok hver gang det lyses ut. Men alt som skal til for å lykkes er talent, kremmerånd og en liten dose flaks. Dersom du virkelig vil dette så søk, søk og atter søk på alt du er interessert i. En av de nyeste folka våre kom fra Mazda, en annen kom fra bank og en tredje kom fra ikkeno. ' Hell og lykke Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Okay, han pensjonerer seg nå tror jeg. Har jo leilighet i spania å greier Ja, jeg holder på Hvor lang tid tok det før du fikk jobb? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) He he, det er isåfall både på tide og vel fortjent. Den mannen har holdt det gående en stund.. Jeg jobbet meg oppover fra annet hold i Møller, så jeg hadde lagt nesten 8 år bak meg før jeg begynte med salg. Vil vel tro at det tok et drøyt år med søking og intervjuer før jeg fikk jobbtilbud. Ble faktisk tilbudt jobb fra andre bilmerker underveis i kurset fra andre kursdeltakere som allerede hadde bilselgerjobb, men det har aldri fristet meg. Var enten VW eller Audi for min del - eneste unntaket var Citroen for noen år siden, men da måtte jeg flytte til Køben og det ble en dealbreaker for meg. PS. Han som nå er sjefen min gikk selv på Bilakademiet, og sa at det kurset hadde såpass mye for seg at han ikke var så interessert i de søkerne som ikke hadde gått kurset. Om ikke annet viste det initiativ og en større interesse for å ville lykkes som selger. Endret 4. april 2014 av Ham 550 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå