Mozzie Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg ASUS RT-N66U, og jeg sleit litt med å få koblet den til. Men da jeg endelig fikk det til på min egen PC, får jeg ikke koblet andre enheter til på nettverket. Når jeg kobler andre enheter til og skriver inn passordet som jeg har lagt inn, går det ikke an å koble til. Eneste måten jeg får koblet de andre PCene i huset på er ved å trykket på den knappen som er bak på venstreside på ruteren. Men det funker kun for laptoper og ikke MAC. Det går heller ikke å koble mobil enheter til nettverket. Hva er det jeg kan gjøre for og fikse dette? Jeg har prøvd og resette hele ruteren til fabrikkinstillinger og satt opp alt på nytt, men det hjalp heller ikke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Har du koblet modem i internettporten (WAN) til routeren? Hvilken internettleverandør har du? Lenke til kommentar
Mozzie Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Jeg har Canal Digital. Jeg mener jeg har gjort det, fordi jeg har nett på den PCen jeg sitter på. Når jeg går på en PC og prøver å koble til nettverket ved passordet så går det ikke, men så kommer det opp sånn undertekst, under selve passordfeltet hvor det står at hvis jeg holder inn knappen på venstresiden kobles jeg til. Og det funker fint. Men jeg får ikke koblet til MAC eller mobiler på denne måten. Jeg vil helst at det skal fungere slik at jeg kan koble til alt ved bare å skrive inn passordet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Det skal jo fungere på trådløs ved å skrive inn passord for WPA som ligger i routeren. Canal Digital har låsing av IP mot mac-adresse. Det er derfor godt mulig ditt modem er leaset mot PC og ikke routeren. Du må ha koblet modemet i WAN (internettporten) på router.Dersom internett da ikke fungerer, så slå av modem noen minutter og se om det løser problemet. Ikke koble modem i en av de fire LAN-portene til routeren. Lenke til kommentar
Mozzie Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Det fungerer ikke, det fungerer kun på min PC, det er fordi jeg registrerer ruteren for første gang gjennom denne PCen. Men på de andre funker det ikke mye passordet. Modemet er koblet til i WAN på routeren, men det ser ikke ut til og hjelpe noe særlig. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 koble til en pc med kabel, logg inn på routeren og endre passordet til noe nytt, se om det hjelper ? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Det følger med en Quick Start Guide. (norsk versjon på side 71) Har du fulgt denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå