Gavekort Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Hei, Jeg lurte på om jeg kan bruke flightcontrolleren som 5V-strømforsyning og trekke 1-3A fra output 5V-railet. Jeg har 4 ESCer med en 3-pin header som går til output på flightcontrolleren. Det står at ESC skal forsyne 3A hver på BEC. Slik jeg forstår det så sender de denne strømmen tilbake til flightcontrolleren sin rail via 3-pin headeren. Kan jeg trekke strøm fra denne railen eller vil jeg ta en sikring? Jeg vet at input-railen har en 1A sikring, men etter det dokumentasjonen sier så skal ikke dette gjelde output. Flightcontroller er 3DR Ardupilot 2.6 Endret 3. april 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Denne du har? http://3drobotics.com/wp-content/uploads/2013/07/APM-2.6-web-version.pdf Så litt på kretsskjema på den. Hvis ESC kobles til "Outputs" portene så vil du være begrenset til 500mA totalt for kretsen selv og alt du kobler til den på de andre portene da det er en sikring (polyfuse) i kretsen. Du vil også ha et lite spenningstap pga en diode, så 5V outputen på de andre pinnene vil ikke være 5V, men litt lavere. Litt rart at det er gjort slik (kanskje ikke helt bra heller, kommer litt ann på hvordan BEC kretsen i ESCene er).Det du kan kjøre er å modifisere kabelen til ESCene, og koble 5V fra ESC direkte til 5V railen på denne saken i stede for at de er koblet til outputs... bør fungere greit ser det ut til, men gjør det på egen risiko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå