Kontorpult (Øystein) Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Hei! Kom i kontakt med en hyggelig selger fra HomeNet. Jeg fortalte han at vi hadde Telenor allerede, men at dette var rett og slett udugelig, tregt, høy ping,osv. Har til tider 800 i ping, 0.002 i upload og 0.2 ned. Betaler for 0.6 opp og 14 ned. Han kunne tilby meg samme fart, mer stabilitet og god kundeservice (Noe Telenor mangler...). Alt dette til ca. Halve prisen av Telenor. Gjelder forøvrig ADSL. Har lest rundt og funnet mye "pepper" til HomeNet. Da lurer jeg på, hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Tror ikke du får så veldig mye bedre med ADSL linje, spessielt om sentralen til HomeNet er like langt unna. I noen tilfeller kan 4G LTE eller 5G være bedre om det først er dekning. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 HomeNet bruker samme linje som Telenor. Hovedsakelig tenker jeg på kundeservice, iforhold til om dem tar tak i feil på linja, høy støymargin,osv. Noe jeg har problemer med nå, Telenor gjør ikke en "damn shit" for å fikse opp i det. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 HomeNet bruker samme linje som Telenor. Hovedsakelig tenker jeg på kundeservice, iforhold til om dem tar tak i feil på linja, høy støymargin,osv. Noe jeg har problemer med nå, Telenor gjør ikke en "damn shit" for å fikse opp i det. Det blir værtfall ikke bedre av HomeNet. Du får bare ett ekstra ledd å forholde deg til. Kjapp googling viser deg at stortsett alt disse selgerne sier er hvite løgner. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Spørsmålet er jo om det er noe feil på linjen, routermodem eller om det bare er masse internettrafikk via LAN og WLAN.Inntil man vet dette, så blir det bare luftige spekulasjoner. Linjen og routermodem kan jo fungere helt optimalt, selv om man måler elendig ping og hastighet på en PC. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Har fått sjekket opp det, støymarginen er veldig lav, linja står på Gul, sannsynligvis et brudd på linja ifølge en kompis av meg som sjekket det opp. Telenor nekter å gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Har fått sjekket opp det, støymarginen er veldig lav, linja står på Gul, sannsynligvis et brudd på linja ifølge en kompis av meg som sjekket det opp. Telenor nekter å gjøre noe som helst. Definer nekter? Visst du melder feil, på en ordentlig og saklig måte. Så sender de montør. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Jeg meldte feil til dem på en ordentlig måte, de bekreftet at det var en feil, men de hadde ikke mulighet til å sende ut noen, ringt flere ganger og spurt pent og ordentlig, får det samme svaret. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 ikke mulighet for å sende ut noen hørtes veldig rart ut? jobber jo selv som Telemontør og kan garantere at feilene kommer inn til oss uansett om vi har mye å gjøre eller lite å gjøre, feilene skal alltid prioriteres....kjøper ikke at Telenor "ikke har mulighet" Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Google Homenet, så vil du se at feks. kundeservice ikke akkurat er prioritert der... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 ikke mulighet for å sende ut noen hørtes veldig rart ut? jobber jo selv som Telemontør og kan garantere at feilene kommer inn til oss uansett om vi har mye å gjøre eller lite å gjøre, feilene skal alltid prioriteres....kjøper ikke at Telenor "ikke har mulighet" Nei, det er noe som skurrer her. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Har hatt Homenet (Ventelo) de siste 6 årene, og kundeservice er vel litt opp og ned avhengig av hvem det er du får snakke med på kundeservice vil jeg tro. Linja forholder seg forholdsvis stabil, men det hender at jeg får "Ugyldig IP adresse", og det skjer som regel når kundeservice har stengt for kvelden, men da får jeg som regel forklart at feilen ligger hos Telenor. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 HomeNet bruker samme linje som Telenor. Hovedsakelig tenker jeg på kundeservice, iforhold til om dem tar tak i feil på linja, høy støymargin,osv. Noe jeg har problemer med nå, Telenor gjør ikke en "damn shit" for å fikse opp i det. garanterer at Homenet gjør ikke den steike shit til å fixe noe. hold deg unna Homenet Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Har lest litt rundt + Her, og alt i alt ser det ikke ut som HomeNet er bedre på kundeservice. Trur jeg holder meg til Telenor. Takk for all hjelp! Endret 4. april 2014 av KontorPult Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå