Gå til innhold

Formatering

Je  Right

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har en gammel maskin med win 95 og jeg har lyst på windows ME.

Det er ikke plass på Hardisk C til dette men på hardisk D er det plass.

Men viss jeg setter i CD`en så instalerer bare den ME på HD C.

Og hvis jeg sette stasjon D som Master så står det bare ugyldig system disk.

Hva skal jag gjør for og få Windows ME på denne maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden skal du med Windows ME i første omgang? Det er noe av det mest ustabile og upålitelige Microsoft har kommet med siden Windows 3.11 og foregående gysere. Om PCen din ikke er rask nok til å dra XP er Windows 98 SE det eneste vettuge alternativet. Komplett selger det til akkurat under tusenlappen, ser jeg. Hvis harddisken din er for liten (hvor stor er den forresten?) så kan du kjøpe deg en ny. Kjøp det sammen med Windows 98 SE, for det er en OEM-versjon ser jeg nå. Det vil si at du må kjøpe en eller annen form for hardware sammen med produktet.

Har du flere spørsmål, så fyr løs!

Lenke til kommentar

Ok. Jeg glemte meg rent bort i min iver etter å rakke ned på WinME. :D Sorry. Når du nå sier at du skal bruke PCen som server blir det enda mer uforståelig at du vil ha ME. Nok om det.

Som det står i overskriften din, så kan det ha med formatering å gjøre. Men det hadde vært fint å vite HVOR det er du får advarsel om ugyldig systemdisk? Er det når du booter? Får du bootet fra CD-ROM? Her er hvordan jeg ville gjort det: Hiv ut den lille harddisken, og la den store stå alene som master på IDE1-kanalen din, og CD-ROMen som master på IDE2.

Lenke til kommentar
For ett dritt svar, Den enne hardisken er 210mb og den andre er 2gb

Har ikke windows 98 og gidder heller ikke og kjøpe det jeg ska bare bruke dataen som server unsett

håper noen andre kan gi noen bere svar!! :yes:

Forventer du hjelp når du svarer på denne måten? :roll:

Lenke til kommentar
For ett dritt svar, Den enne hardisken er 210mb og den andre er 2gb

Har ikke windows 98 og gidder heller ikke og kjøpe det jeg ska bare bruke dataen som server unsett

håper noen andre kan gi noen bere svar!! :yes:

Forventer du hjelp når du svarer på denne måten? :roll:

Nei, det er greit det, jeg tar til meg den. Jeg begynte å svare, og glemte hva han hadde spurt om.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...