adaptec Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg har internett via fiber i bygning A og en Asus RT-N66U som trådløs router. Jeg vil sette opp trådløst nettverk i bygning C, men pga. avstand og terreng må jeg gå via bygning B. Det er akkurat 250m mellom A og B, og 250m mellom B og C. For å ha et snev av mulighet til å få dette til å fungere, hva slags utstyr anbefales å kjøpe i bygning B og C? Kan også nevne at per i dag står routeren i A plassert i et trangt hjørne med standard antenner og jeg får opp SSID'en i ved bygning B allerede, men får ingen eller bare én strek. Derfor har jeg tro på at dette kan fungerer selvom jeg garantert ikke får full hastighet i bygning C, men det er heller ikke målet. Er dette noe å koble på de "boksene" jeg setter opp i alle bygningene? https://www.komplett.no/tp-link-tl-ant2414b-outdoor-antenna/626202 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Om det er fri sikt kan du vurdere å sette opp en radiolink. Enten da direkte mellom A og C, eller med reflektor/hopp innom B. Det vil være mer stabilt enn wifi, og du vil nok få bedre hastighet også. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Dette er også aktuelt for meg! Hva anbefaler du av evt. radiolink?`Og hvilke prisklasse snakker vi om? Vil ikke WIFI A.c standarden rekke ved ca 200meters fri sikt? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kjenner ikke godt nok til WIFI til å si om det vil være en bra løsning eller ikke på såpass lang avstand, men har min tvil. F.eks kan et radio-kit fra Ubiquiti være veldig fint til denne oppgaven. Helt sikkert mulig å skaffe billigere og nærmere Norge. Alt står egentlig på hva slags hastighet og stabilitet man ønsker, og om det er fri sikt. Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Jeg har fri sikt A-B og B-C, men ikke A-C. Det med radiolink ser interessant nok ut, men jeg hadde håpet på noe litt mindre utstyr enn antenner på Ø65cm. Er det ingen vits å forsøke tradisjonelt trådløst utstyr? Hadde jeg fått stabile 2-3Mbit på C hadde jeg vært storfornøyd. Har 20Mbit på A. Lenke til kommentar
stig887 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg har fri sikt A-B og B-C, men ikke A-C. Det med radiolink ser interessant nok ut, men jeg hadde håpet på noe litt mindre utstyr enn antenner på Ø65cm. Er det ingen vits å forsøke tradisjonelt trådløst utstyr? Hadde jeg fått stabile 2-3Mbit på C hadde jeg vært storfornøyd. Har 20Mbit på A. Jeg har brukt 2 av disse med stor glede,funker helt suverent når det er riktig satt opp....er heller ikke vanskelig og sette opp...har testa med 60 Mbit og får full pakke http://www.dustinhome.no/product/5010517420/ubiquiti-locostation-m2/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå