Gå til innhold

I dette boligfeltet har alle fått gigabredbånd


Anbefalte innlegg

før jeg fikk fiber så bruket jeg bare telefon modem og det var langt verre en det du har det .

men så er det også mange år siden

den gangen syntes jeg nok at ekg hadde for lav hastighet men hadde få ( ingen andre ) muligheter til man fik et god tilbud om fiber

 

Du burde virkelig få den hastigheten du menr du trenger , så der er vi enige

 

det som jeg ser som problem er at man satser sporadisk på tilfeldige steder

Så selv om man får god hastighet lokalt så er det ikke sikker at resten har god nok kapasitet

 

Der burede man også få ut fingeren

så de forskjellig delen av Internettet burde være bedre tilpasset hverandre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 150\150 og ser ikke helt poenget med noe mer enda, når man laster ned noe i de hastigheten skal filen være rimelig stor om det skal ta tid. Om man heller setter at norge skal ha minst 100\100 i løpet av 2020 så har vi kommet langt. Stabilitet er vel det man er mest ute etter, min har selv aldri vært nede uansett vær og tid. Men tror ikke selv at kabel er svaret på internett lenger, det google gjorde er nok mere det vi er ute etter. En mulighet til å logge inn på nettverket uansett sted, koster nok flesk men de vil fort tjene inn det om de tar sjansen på det. Bare tenk det, man har høyhastighets internett uansett hvor man er og på hvilken som helst plattform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

428,- kr for Telenor 5. Får 2.7Mbit ned 0.34Mbit opp :)

Du blir jo ranet på lys dag mann!

 

 

Jepp, det er ran på høylys dag, men det er desverre mange som ikke har annet valg enn slike steinalderløsninger og ublu priser, meg selv inkludert (6/6 for 799,-/mnd)...

 

Jeg ville seriøst ringt Altibox og fått svar på hva som må til for å få fiber fra dem der du bor. Så hadde jeg begynt å bearbeide naboene for å få gjort noe egeninnsats for grøftegraving osv. Om en har en nabo med traktor eller gravemaskin så er MYE gjort allerede der. Ikke sitt og vent på at noen skal se ditt byggefelt, ta heller initiativ for å dra en duganes leverandør inn til der du bor.

 

Hadde 25/25 altibox. Flyttet 2km langs veien 700m i luftstrekke. Ringte kommunen, de sa det ikke var noen muligheter. Har en nabo med traktorgraver, men tror ikke de er særlig interessert i fiber. Kjipt å dele denne linja med 3 ipads, 2 laptop, 2stasjonær pc og 6tlf.

Endret av mekas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

"Hadde 25/25 altibox. Flyttet 2km langs veien 700m i luftstrekke. Ringte kommunen, de sa det ikke var noen muligheter. Har en nabo med traktorgraver, men tror ikke de er særlig interessert i fiber. Kjipt å dele denne linja med 3 ipads, 2 laptop, 2stasjonær pc og 6tlf.

 

Det første jeg hadde gjort var å snakke med naboen og spørre hva han skal ha for å grave nødvendig grøft. (Det kan jo bli litt dyrt om bare dere to bor utpå jordet der). Hvis prisen ikke er avskrekkende så hadde jeg kjørt på mot kommunene. Bare aldri spør om du får lov, alltid krev å få vite hva som skal til. Å spørre om lov hosdet offentlige er idioti. Der må en, dessverre, begynne med å stille dem til veggs og kreve svar på hvordan det offentlige har tenkt å få løst et konkret problem.

 

Føler uansett med deg!

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

 

 

428,- kr for Telenor 5. Får 2.7Mbit ned 0.34Mbit opp :)

Prøv å bytte til HomeNet. Det gjorde jeg, og fikk "boosta" linja fra 3,8 Mbit til 10,5 Mbit. Telenor påsto det ikke gikk an å få høyere hastigheter, pga gamle kabler. HomeNet trodde de skulle klare inntil 8 Mbit, men de leverer faktisk 10,5 :-) Og det er akkurat de samme kablene.

 

 

Går litt begge veier vil jeg tro. Jeg har Homenet, betaler for 8Mbit, men de klarer ikke levere mer enn 7Mbit. ;) Ringte NGT for en tid tilbake og der sa de at de kunne klare å levere inntil 15Mbit til samme adresse. Ikke rart man blir usikker. :)

 

Jeg trodde HomeNet kun hadde ett abn på 20 Mbit.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-245639

Kjenner jeg blir våryr av å se Altibox sin 1000/1000 reklame rundt om :-) Noen som vet noe mer om hva som kommer? Kanskje redaksjonen burde ringe Altibox og se om noen lar seg "lure til å lekke litt informasjon"?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-245639

En jeg kjenner jobber i en bedrift som fikk telefon fra Altibox sin bedriftstjeneste. Altibox lurte på om det var greit for han at de oppgraderte lingen fra 100/100 til 500/500 og satte ned prsien i samme slengen :eek::w00t::D

 

Utrolig nok takket han ja til det ;)

 

Nå er jo det lansert med når og hvor Altibox kommer med nye produkter til høsten. Blir spennende!

 

Høyre kapasistet på nettverket

Bedre dekodere

Bedre slave-dekodere

Bedre PVR

Pluss trådløst lydsystem fra Electrocompaniet

 

Fremtiden ass :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...