Gå til innhold

I dette boligfeltet har alle fått gigabredbånd


Anbefalte innlegg

 

428,- kr for Telenor 5. Får 2.7Mbit ned 0.34Mbit opp :)

 

Prøv å bytte til HomeNet. Det gjorde jeg, og fikk "boosta" linja fra 3,8 Mbit til 10,5 Mbit. Telenor påsto det ikke gikk an å få høyere hastigheter, pga gamle kabler. HomeNet trodde de skulle klare inntil 8 Mbit, men de leverer faktisk 10,5 :-) Og det er akkurat de samme kablene.

problemet med disse "eksterne" operatørene er at med sånn hastighet på dårlig kabel, som også er grunnen til at Telenor sier stopp, er at grunnet din høyere hastighet har kanskje 10 andre begynt å få problemer med ustabilitet grunnet mer støy i kablene (sier ikke at det er tilfellet her, men hadde den problemstillingen HELE tiden da jeg arbeidet med kobber)

 

(NGT er SPESIELT ille!!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Er det ikke bedre at man for opp hastigheten andre steder først , en hjemme hos folk.?

 

Det er jo ikke der flaskehalsen ligger

 

Dessuten bør jo fol selv få velge til en fornuftig pris

 

Hvis jeg tar hensyn til det jeg betaler for min 25/25 linje ( 449 kr pr måned ) så kan estimere at en giga linje vil for komme opp noen tusen kr pr måned

 

400/400 koster i dag 1499 pr måned

 

flaskehalsen hos meg er veldig stor, har bare 5/0,5, så ikke prøv å si at det ikke er flaskehals hos noen privatpersoner....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er det ikke bedre at man for opp hastigheten andre steder først , en hjemme hos folk.?

 

Det er jo ikke der flaskehalsen ligger

 

Dessuten bør jo fol selv få velge til en fornuftig pris

 

Hvis jeg tar hensyn til det jeg betaler for min 25/25 linje ( 449 kr pr måned ) så kan estimere at en giga linje vil for komme opp noen tusen kr pr måned

 

400/400 koster i dag 1499 pr måned

flaskehalsen hos meg er veldig stor, har bare 5/0,5, så ikke prøv å si at det ikke er flaskehals hos noen privatpersoner....

 

 

vel, problemet dit blir jo ikke så mye bedre hvis du stopper ved neste flaskehals etter en oppgradering .

 

Hvis du har bruk 5 mbit asynkron linje så har du ikke bruk for 1 000 mbit linje med en gang

jeg tipper at du vil oppleve astronomiske forbedringer ved bare gå for 25 eller 30 mbit synkron linje

 

når det er sagt så er det greit at linjen er klargjort for høyre hastighet når du ønsker det

Lenke til kommentar

Er vel ingen som påstår man MÅ ha verken gigabit eller helt opp til 100mbit linje, men utbygging går altfor ALTFOR sakte og spesielt i utkant strøk, syns det også er idiotisk at privat personer må ta på seg jobben for å få f.eks fiber pluss at man da må betale blod pris oppå der igjen, montering koster vel litt det også.

 

Man må bruke penger for å tjene penger.

 

Etterspørselen er garantert der om de hadde giddi å brukt mye penger på kort sikt, de ville tjent på det i det lange løp, men det tviler jeg på at de har skjønt selv alle disse internet tilbyderne.

Men hva mer kan man forvente i bakvendt land der staten ikke engang gidder å bygge veier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel ingen som påstår man MÅ ha verken gigabit eller helt opp til 100mbit linje, men utbygging går altfor ALTFOR sakte og spesielt i utkant strøk, syns det også er idiotisk at privat personer må ta på seg jobben for å få f.eks fiber pluss at man da må betale blod pris oppå der igjen, montering koster vel litt det også.

 

Man må bruke penger for å tjene penger.

 

Etterspørselen er garantert der om de hadde giddi å brukt mye penger på kort sikt, de ville tjent på det i det lange løp, men det tviler jeg på at de har skjønt selv alle disse internet tilbyderne.

Men hva mer kan man forvente i bakvendt land der staten ikke engang gidder å bygge veier.

 

Det er er regnestykke, og uten nevneverdige subsidier så klarer jeg overhode ikke å se annet enn at det vil bli dyrt.

 

Så hvordan du tenker at ei skarve rønne langt uti skogen eller en liknende tankegang skal betale seg inn igjen, det forstår jeg ikke riktig helt. For i eksempelet mitt så presser jeg jo antall abonnenter helt på spissen da. Men om det er 40 hus og 7 av disse vil ha fiber. Så er det jo en avveining som må tas. Og jeg er redd byggefeltet taper kampen i et rent kapitalistisk system.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

når det er sagt så er det greit at linjen er klargjort for høyre hastighet når du ønsker det

 

 

Og nøyaktig hvilket tak har Høyre (H) satt på høyre-hastighet? Er det raskt, er det ekstra billig?

 

hva har høyre med dette å gjøre ?

 

 

Muligens ingenting, annet enn at de er i posisjon til ett og annet om bredbånd, må jo selvfølgelig ha flertall i Stortinget først, vel og merke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er det ikke bedre at man for opp hastigheten andre steder først , en hjemme hos folk.?

 

Det er jo ikke der flaskehalsen ligger

 

Dessuten bør jo fol selv få velge til en fornuftig pris

 

Hvis jeg tar hensyn til det jeg betaler for min 25/25 linje ( 449 kr pr måned ) så kan estimere at en giga linje vil for komme opp noen tusen kr pr måned

 

400/400 koster i dag 1499 pr måned

Ikke til høsten. Du må slutte å se verden fra hvordan den er i øyeblikket. Du må vende blikket fremover og se hvordan verden utvikler seg og hvor verden er på vei hen.

Lenke til kommentar

 

Tipper ca. 900 kr per mnd. når det først kommer til alle kundene. Til sammenligning koster 1/1 Gb/s 479 419 kr per mnd via Google Fiber.

Ja, for vi har jo samme BNP som USA og får garantert samme billige pris ;)

 

 

Og hvordan har det noe med hva jeg skrev? Jeg påstod ikke at Norge har samme BNP som USA.

 

 

 

 

Tipper ca. 900 kr per mnd. når det først kommer til alle kundene. Til sammenligning koster 1/1 Gb/s 479 419 kr per mnd via Google Fiber.

Ja, for vi har jo samme BNP som USA og får garantert samme billige pris ;)

Hysj, ikke bland inn saklighet i andres flaming!

Norske minstelønninger, arbeidsmiljølov og gjennomsnittslønninger ligger langt over amerikanske.

Norske selskaper har en langt høyere kostnadsbase.

Men det er ufint av deg å trekke det inn i diskusjoner.

 

Nei, her skal vi ha de høyeste lønningene og de laveste prisene!

 

 

At noen sosialister på Stortinget har skapt uralistsik høye lønninger og kostnadsnivå er ikke bredbåndsselskapenes feil.

 

 

 

Tipper ca. 900 kr per mnd. når det først kommer til alle kundene. Til sammenligning koster 1/1 Gb/s 479 419 kr per mnd via Google Fiber.

Og Google Fiber er ikke alltid billigst i USA heller :p

 

 

Det har jeg heller ikke påstått. Men de satser ihjvertfall friskt i forhold til de andre store aktørene der.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

 

Er det ikke bedre at man for opp hastigheten andre steder først , en hjemme hos folk.?

 

Det er jo ikke der flaskehalsen ligger

 

Dessuten bør jo fol selv få velge til en fornuftig pris

 

Hvis jeg tar hensyn til det jeg betaler for min 25/25 linje ( 449 kr pr måned ) så kan estimere at en giga linje vil for komme opp noen tusen kr pr måned

 

400/400 koster i dag 1499 pr måned

Ikke til høsten. Du må slutte å se verden fra hvordan den er i øyeblikket. Du må vende blikket fremover og se hvordan verden utvikler seg og hvor verden er på vei hen.

 

jeg har da fulgt med på dette en stund .

Du skal være svært optimistisk hvis du forventer at 1 000 Mbit kommer under 2 tusen pr måned om 6 måneder .

 

Det er ikke slik at nivået på hastigheten forskyves et trinn oppover og så beholder man den samme prisen

da vil man kunne tilby 800 Mbit til 1500 kr og 2 gbit vil koste mere

du tro kanskje at denne forskyvningen vil skje nå til våren og så får man en ny en til høsten.

 

Det fungerer ikke så slik

 

Nå er det også slik at selskapet skal tjene penger på dette samtidig som folk ikke vil betale for høyre hastighet en det de mener er nødvendig som medfører at svært få er villig til å betale for ful fart på gbit linjen

 

jeg hadde ikke betalt 450 kr hvis det ikke var for at jeg har minste hastigheten.

jeg hadde nok klart meg med 10 mbit enda en stund

Lenke til kommentar

jeg har da fulgt med på dette en stund .

Du skal være svært optimistisk hvis du forventer at 1 000 Mbit kommer under 2 tusen pr måned om 6 måneder .

 

Det er ikke slik at nivået på hastigheten forskyves et trinn oppover og så beholder man den samme prisen

da vil man kunne tilby 800 Mbit til 1500 kr og 2 gbit vil koste mere

du tro kanskje at denne forskyvningen vil skje nå til våren og så får man en ny en til høsten.

 

Det fungerer ikke så slik

 

Nå er det også slik at selskapet skal tjene penger på dette samtidig som folk ikke vil betale for høyre hastighet en det de mener er nødvendig som medfører at svært få er villig til å betale for ful fart på gbit linjen

 

jeg hadde ikke betalt 450 kr hvis det ikke var for at jeg har minste hastigheten.

jeg hadde nok klart meg med 10 mbit enda en stund

 

 

Å fy flate. Nesten helt feilfritt. Bra jobba.

 

 

Etterlot du den ene skriveleifen med vilje, så jeg skulle ha noe å kose meg med :thumbup:

Likte den den andre elgen.

 

 

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

jeg har da fulgt med på dette en stund .

 

Du skal være svært optimistisk hvis du forventer at 1 000 Mbit kommer under 2 tusen pr måned om 6 måneder .

 

Det er ikke slik at nivået på hastigheten forskyves et trinn oppover og så beholder man den samme prisen

da vil man kunne tilby 800 Mbit til 1500 kr og 2 gbit vil koste mere

du tro kanskje at denne forskyvningen vil skje nå til våren og så får man en ny en til høsten.

 

Det fungerer ikke så slik

 

Nå er det også slik at selskapet skal tjene penger på dette samtidig som folk ikke vil betale for høyre hastighet en det de mener er nødvendig som medfører at svært få er villig til å betale for ful fart på gbit linjen

 

jeg hadde ikke betalt 450 kr hvis det ikke var for at jeg har minste hastigheten.

jeg hadde nok klart meg med 10 mbit enda en stund

 

Sakset fra digi.no

 

Pilotprosjektet i Røyken vil pågå fram til midten av april. Da vil kundene få tilbud om å fortsette abonnementet til en månedspris på 599 kroner. Dette er mindre enn det Viken Fiber vanligvis tar for en tidel av farten. Men prisen er en del av et eksklusivt tilbud til pilottest-deltakerne på Slingrebekk og gjenspeiler nok ikke helt den prisen andre kunder må ut med.

 

Men kommunikasjonsrådgiver Lars Rasdal i Altibox viser til en uttalelse fra Lundbakk hvor han sier at også prisen andre vil måtte betale, skal være svært konkurransedyktig.

 

En trenger ikke være optimistisk, en trenger bare høre etter når leverandøren snakker. Les alt i kursiv og legg spesielt merke til det som sies der jeg har uthevet teksten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

Er det ikke bedre at man for opp hastigheten andre steder først , en hjemme hos folk.?

 

Det er jo ikke der flaskehalsen ligger

 

Dessuten bør jo fol selv få velge til en fornuftig pris

 

Hvis jeg tar hensyn til det jeg betaler for min 25/25 linje ( 449 kr pr måned ) så kan estimere at en giga linje vil for komme opp noen tusen kr pr måned

 

400/400 koster i dag 1499 pr måned

flaskehalsen hos meg er veldig stor, har bare 5/0,5, så ikke prøv å si at det ikke er flaskehals hos noen privatpersoner....

vel, problemet dit blir jo ikke så mye bedre hvis du stopper ved neste flaskehals etter en oppgradering .

 

Hvis du har bruk 5 mbit asynkron linje så har du ikke bruk for 1 000 mbit linje med en gang

jeg tipper at du vil oppleve astronomiske forbedringer ved bare gå for 25 eller 30 mbit synkron linje

 

når det er sagt så er det greit at linjen er klargjort for høyre hastighet når du ønsker det

Jeg har ikke sakt at det er nødvendig med 1000/1000 line, men selskaper burde ikke fokusere på de som allerede har fiber, uansett om det er VG eller mannen borti gata.

 

de de burde fokusere på er de som ikke har fiver i det hele tatt, sånn som meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...