Centrux Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Hei!For en liten stund siden så sølte jeg ut en sjokoladeshake i forsetet på bilen min, og selv om jeg prøvde å tørke det rett etterpå, så lukter det nå grønnjævlig i hele bilen.Noen som har tips til produkter jeg kan kjøpe / hva jeg kan gjøre for å få fjernet denne lukten i bilen?Shaken har på en måte tørket inn i setet, så jeg må vel kanskje spraye på et eller annet og prøve å skrubbe det vekk?Takker for alle tips! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde faktisk vurdert å ringe et firma som driver med slikt for å få det bra. Behøver ikke å koste så altfor mye dersom du bare fikser setet. For å få dette helt bort så må du ha et rensemiddel som trenger godt inn i setet og en maskin som suger dette ut igjen. Dersom man skal gjøre slikt selv vil det fort koste litt med mindre du får lånt maskin og rensemiddel.. Lenke til kommentar
sector Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 fukt setet på nytt, og etter litt, ha på bakepulver eller lignende som tar opp fuktigheten. Fikk dette tipset når jentungen hadde spydd i sofaen, og den luktet forferdelig. Godt mulig det kan hjelpe i et bilsete og. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Hvilken bil er det? På audien min kan jeg ta av hele baksetet. Trekket kan også taes av på baksetet. Shake inneholder melk og det råtner... Her er en link btw: http://www.wikihow.com/Remove-Spoiled-Milk-Odors-from-a-Car's-Interior bakepulver og eddik! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Bra innspill fattern Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Det man gjør er å fukte bilsetet med en APC (all purpose cleaner) som f.eks Greenclean i passende vannmiks, skrubber og gnukker til man ser mannen med ljåen, og når setet er gjennomfuktet suger man dette opp igjen med en våtsuger. HELT tørt blir det ikke, så ha en kupévarmer gående i bilen en stund etterpå, med det ene vinduet såvidt på gløtt.. Greenclean: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=86_91&product_id=388 159kr Våtsuger: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=611 2000kr Impregner stoffet i etterkant, så trekker ikke fukt like lett inn: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=86_91&product_id=386 Endret 4. april 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Finnes det ikke et billigere alternativ til en våtsuger?Jeg har nesten ikke råd til å bruke 2000 kr altså..Det funker ikke hvis jeg bare fukter og skrubber med greenclean, og så tørker så mye jeg kan med en håndduk / setter på setevarmer?Takk for tips uansett Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Får våtstøvsugere på biltema til 600+-kr. Disse funker fett. En flaske green clean er også rimelig, havner på under tusenlappen for alt. Rens liksågodt hele bilen mens du er i gang. Er gøy å se forskjellen før-etter. Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 Får våtstøvsugere på biltema til 600+-kr. Disse funker fett. En flaske green clean er også rimelig, havner på under tusenlappen for alt. Rens liksågodt hele bilen mens du er i gang. Er gøy å se forskjellen før-etter. Tusen takk! Da blir det en shoppingtur på biltema! Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Er også enkelte firma som driver med rens av bil, men er som regel veldig dyrt. Kompis fikk renset innsiden av bilen sin på Dekkmann, og dette kostet i overkant av 4000kr. Men det er et alternativ om man ikke har lyst til å gjøre det selv. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Er også enkelte firma som driver med rens av bil, men er som regel veldig dyrt. Kompis fikk renset innsiden av bilen sin på Dekkmann, og dette kostet i overkant av 4000kr. Men det er et alternativ om man ikke har lyst til å gjøre det selv. Er også private som driver med dette på profesjonelt vis og leverer gjerne et mye bedre resultat enn de "på hjørnet".. Sjekk ut detailersclub.no og jobb ønskes utført-forumet. http://www.detailersclub.no/forum/forum/56-jobb-oenskes-utfoert/ Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 De på detailersclub er som regel flinkere enn firma, men prisen er ikke akkurat bedre. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Man vet iallefall hva man får da. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Får våtstøvsugere på biltema til 600+-kr. Disse funker fett. For en 20-kroning kan man bruke støvsugeren på nærmeste bensinstasjon ... Jeg tror de er forberedt på å suge opp litt av hvert ... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Statoil sine støvsugere er ofte gratis å bruke, men sugeevnen er så som så. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Får våtstøvsugere på biltema til 600+-kr. Disse funker fett. For en 20-kroning kan man bruke støvsugeren på nærmeste bensinstasjon ... Jeg tror de er forberedt på å suge opp litt av hvert ... Anbefaler de stedene som har litt skjerming Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Bakepulver og vaniljesukker er genialt. Vaniljesukker er genialt da det absorberer lukt og etterlater vaniljelukt. Et skikkelig kjerringråd for alle med støvsugere som lukter våt hund er å støvsuge et par-tre skjeer med vaniljesukker, det må virkelig prøves for at man skal forstå hvor fantastisk vaniljesukker er. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg tror ikke man burde benytte vaniljesukker på fuktige bilseter eller hunder for den saks skyld. Et bedre kjerringråd er å slette system32-folderen i c: for å fjerne lukta fra bilsetet. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 For en del år siden hadde jeg en bil som det ble spydd i. Det må ha vært en dam i baksetet. Drev en del med festkjøring for å finansiere nudler for studier, og da var det noen lange netter. Det er dyrt å både ha bil og å studere. Trøtt som jeg var, og rasshølet som spydde som ikke sa ifra, så oppdaget en forbipasserende det nå størknede spyet på en mandag. Jeg brukte bilen sist lørdag. Da hadde det hatt god tid på seg... Lukten er noe av det sureste og værste jeg har vært borti. Jeg sa ifra til idioten og fikk 2500 kr i penger som skulle gå til rens. Disse puttet jeg i lomma og bestemte meg heller for å rense selv. Demonterte seterygg og pute for å komme bedre til. Brukte mitt nevnte triks for å rense disse, samtidig som bilen ble luftet med eddikfat. Lukta forsvant helt. Bilen luktet faktisk bedre/mindre enn noen gang. Men som du sier Ham 550, så er det vel bedre å slette system32-folderen i C: for å fjerne lukta fra bilsetet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå