AnonymDiskusjon Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Å ha for mye å gjøre med hyggelige, sjarmerende og useriøse damer?Det er jo som kjent ikke så smart å ligge seg etter hvem som helst.I det siste året har jeg snakket med en frøken om alt mellom himmel og jord nesten, men stort sett bare tomprat og piss som betyr svært lite i den store sammenhengen. Kontakten har vart i vel ett år og vi har ikke datet eller noe sånt, har ikke møtt hverandre engang med unntak av en gang hvor vi tilfeldigvis møtte på hverandre og pratet litt i 5 minutter. Og utover det så har kontakten vår kun vært på nettet til alles spott og spe. Hvor hun i blant prøver å ha en flørtende og koselig tone for å lage en god stemning og jeg har vel også vært medskyldig i dette noen ganger.Og dette er en frøken som mange gutter har forelsket seg i og faller lett for. Og hun har nok såret massevis av gutter med kjærlighetssorg ved å bare være seg selv, og de fleste gutter faller som fluer. Hun kan være svært sjarmerende når hun slår på sjarmen og kunne vel ha fått hvem som helst til å falle for henne hvis hun prøvde. Og hun er ganske kravstor også naturlig nok, så hun orker å ikke å ligge noe særlig innsats i noe av dette med mindre hun virkelig liker en gutt hun kommer i kontakt med, noe som ikke skjer så ofte akkurat, har jeg fått inntrykk av.Men hun liker å flørte og liksom skape en god stemning for å fiske etter oppmerksomheten. Og det stopper som regel der da, om ikke gutten er innpåsliten og "snill" nok, så orker henne noen ganger å friendzone dem og henge/prate med dem videre.Men hun finnes ikke seriøs i det hele tatt, med meg hvert fall. Hun ønsker kun oppmerksomheten og noen å prate med om piss slik at henne ikke føler seg så ensom. Og hun hadde nok ikke behandlet meg slik hun har i ett år og ting hadde nok vært veldig annerledes dag om det ikke hadde vært så useriøst.Over til meg littegrann. Jeg er en person i slutten av 20-årene nå og har virkelig fått rast fra meg i løpet av begynnelsen av 20-årene og er egentlig ganske ferdig med useriøse relasjoner. Hadde henne møtt meg for 3-4 år siden så hadde jeg nok hatt en annerledes innstilling og jeg hadde vel kanskje giddet leke med videre uten å ligge noe seriøst i det, for på den tiden var jeg heller ikke ute etter noe seriøst.Og på den tiden var jeg ung og dum, men nå er jeg jo bare dum, som fortsatt gidder å holde på sånn. Og det er en risikosport for min del når jeg kjenner jeg kunne ha fått følelser for henne hvis dette hadde eskalert litt, uten at det skal bety mer for hennes del og jeg har ikke lyst å bli lurt på samme måte som alle andre gutter som så lett blir sjarmert av henne. For jeg har jo en latent interesse for hun som den personen henne er, men disse holdningene hennes og hvor useriøst hun tar alt finner jeg ikke like interessant. Og vi er nok åpenbart på 2 helt forskjellige steder i livet. Som nevnt møtte vi hverandre bare 1 gang i løpet av denne perioden og vi har jo vært såvidt innom temaet noen ganger om å møtes, men uten at det noen gang har vært i nærheten av å skje. Så nå sitter jeg å lurer på om jeg ikke orker å møte henne i det hele tatt igjen. Tar litt og litt mer avstand fra henne heller og fokuserer på andre ting som er noe mer seriøst i livet mitt. Altså, både relasjoner til andre mennesker og hva enn jeg driver med på fritiden min.For jeg er virkelig ikke ute etter å være useriøs lengre. Ikke når det vedrører vennskap eller kjæreste nødvendigvis. Og jeg er pisslei av å late som jeg er ung og at det er på plass å bare leve ut og rase fra meg, fordi jeg har på en måte allerede gjort det og er ikke interessert i å kaste bort mer tid på den slags.Og det er åpenbart at henne ikke ønsker noe annet enn noe useriøst med meg, enten det er vennskap eller whatnot. Og så lenge hun vet at jeg fortsatt finner henne interessant og ønsker å henge med henne, så er hun fornøyd og har vel oppnådd alt hun har ønsket seg uten å ønske seg noe annet i tillegg.Og nå orker jeg ikke å kaste bort mer tid og energi. Og hvis det skulle vise seg at hun var seriøs om noe likevel, eller likevel skulle reagere på noen måter på reaksjonen min og ønske å prate med meg om det eller noe annet så vet hun hvordan hun kan få tak i meg.Hørtes ikke dette greit nok og rettferdig ut? Anonymous poster hash: 52a0e...e38 Lenke til kommentar
D.Selwyn Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Hva er 'useriøst' med å prate med noen i et år? Hva er 'useriøst' med vennskap, evt brevvennskap? Har du sagt hva du vil? Har du sagt at du ikke synes hun har interessante nok tanker til at det er verdt å bare prate? Eller er hun useriøs fordi hun ikke har skjønt hvor uinteressant hun er som venn selv, og ikke har gjort jobben for deg med å ta opp temaet sex/forhold? Fjortis-gutter ass... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 Takk for svar..Det er ikke nødvendigvis 'useriøst' å prate med noen i ett år, men det er 'useriøst' å prate som om det skulle være mer seriøst enn det egentlig er. Og det er ingenting useriøst med et vennskap eller et brevennskap eventuelt i den forstand, men den forstanden i seg selv ikke noe jeg anser som seriøst nok for at det skal være interessant nok, for min del. Hvis det bare var en brevvenn jeg så etter, så hadde jeg kastet en flaske på sjøen med en lapp i.Har sagt hva jeg vil ja. Det ble ikke en veldig givende respons, men, sånn går det jo noen ganger.Og henne har jo interessante nok tanker til at det er verdt å prate med henne normalt sett, men det er jo ikke meg henne deler disse tankene med uansett. Så jeg forstår ikke helt poenget med at jeg burde fortelle henne det? Og hun er sikkert ikke uinteressant som venn selv mot dem hun ønsker å være venn med, men hvordan hun er mot venner vet jeg jo ellers lite om. Har ikke hørt at henne er upopulær eller venneløs heller så det er ingen grunn for at jeg skulle tro at det er noen problemer på den fronten.Og henne har ikke gjort jobben for meg å ta opp teamet sex/forhold? Altså, for meg er en ganske lang vei fra vennskap, evt brevvenskap til sex/forhold. Dessuten hadde ikke den tanken slått meg i det hele tatt å ta det opp noe sånt før relasjonen hadde innebært bittelitt mer hvor den hadde blitt noe mer innholdsrik og interessant.Og fjortis-gutter? Virkelig..? Og disse tankene var noe av det bedre du selv hadde på hjertet?Ts Anonymous poster hash: 52a0e...e38 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Noen som har noen saklige spørsmål eller påstander da? Hun har vanligvis ikke problemer med verken vennskap eller andre relasjoner, det er bare meg henne behandler sånn som dette (meg bekjent hvert fall, men hva vet vel jeg.) Så det handler ikke så mye om hvordan henne er som person, men hvordan noen av holdningene hennes er. Litt morsomt at fjortis-oppførsel skulle bli nevnt, for som jeg skrev i HI så hadde jeg kanskje orket å leke med videre hvis jeg traff henne for 3-4 år siden i stedet, med andre ord på en tid hvor jeg var mer fjortis. Vedr. vennskap og brevvenskap evt. Hvis det aldri har vært aktuelt med noe mer, ei ønskelig å tilby noe annet, så syntes jeg at man burde være ærlig om den slags så tidlig så mulig. Og så kan jeg respondere da som jeg alltid vil med; Takk, men ellers takk. Og forøvrig, så synes jeg at det ville ha vært ganske kleint å bli deppa og surmulende over å bare ha mistet en brevvenn. Er det noen som har vært borti sånne damer før som ønsker å dele sin erfaring kanskje? Mitt inntrykk er at det er ønskelig for dem å samle mest mulig på løse tråder og relasjoner, inntil noe virkelig bra dukker opp og tar dem med storm. Og hvem vet hva som skjer med de løse trådene da. Og når henne virkelig liker deg, så tror jeg ikke du er usikker på det heller akkurat. Selv har jeg kvittet meg med mine løse tråder for lenge siden fordi jeg så ikke helt vitsen lengre med å la døren stå litt på gløtt for hvem som helst som hadde lyst å bare være en av flere. Og jeg har utrolig nok standardere selv og og gidder faktisk ikke hva som helst heller. Da lukker jeg heller den døren og venter på en ny som kan åpnes. Ganske elementært egentlig og sånn er vi vel forskjellige alle mann (og damer). Så det er jo ikke alltid det er et veldig stort tap heller akkurat. Ts. Anonymous poster hash: 1aaac...5a5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kanskje trenger hun noen å "prate piss" med? Og du har tydeligvis meldt deg frivillig? Og nå er du lei? Dere har bare kontakt på nett, i et offentlig forum (siden du sier "til alles spott og spe"), og ingen av dere har på et år vurdert å ta det videre? (Annet enn "Kanskje vi skulle treffes en dag.") I så fall kan du vel bare slutte med det, og så får hun finne noen andre. Eller er det noe jeg ikke fikk med meg her? Nærmere bestemt at du godt kunne tenkt deg at det var mer seriøst... Geir Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Hei Geir! Ja, kanskje hun trenger noen å prate piss med. Men hva med hva jeg trenger da..? Og jeg har ikke meldt meg frivillig til noe som helst selv jeg ikke gjør noe under tvang heller. Jeg ble faktisk en gang i tiden spurt om å sitte av mer tid til å prate piss når det ble lite av det, men så fikk jeg beskjed om at det ble for mye og at det hadde vært fint med litt avstand igjen. Og så ble det for mye av det igjen og slik har det gått frem og tilbake ganske lenge. Og ingen av oss har vurdert, eller prøvd, å ta det videre spør du? Ha. Ha. Ha. Hah. Ikke narr meg til å le da, hvis du gidder.Og nå er jeg lei? Nei, jeg har vært ganske lei i en relativt lang stund jeg nå. Nå er jeg bare lei nok. Har også nevnt dette en del ganger i løpet av denne minnesrike stunden, men som nevnt tidligere og så får ikke jeg noe særlig gehør hos henne eller noe særlig respons på piss jeg ønsker å prate om eller ta opp. Det er liksom ikke så seriøst, eller viktig, eller hva enn, med meg.Og nei, det er heller ingenting du ikke har fått med deg her. Jeg tror ikke det at jeg nå slutter vil forandre stort uansett for jeg har ikke fått inntrykk av noe annet, enn at hun fortsatt er på leting og ønsker selv å finne noen andre. Ikke finner jeg det spesielt vanskelig å se henne med noen andre heller så lenge henne er lykkelig, så for all del. Tror vi kan trygt si at hun ikke er ute etter å finne meg hvert fall.Og da kan det jo kanskje være håp for at begge kan være lykkelige, selv om det ikke nødvendigvis er med hverandre. Og hvis hun bare trenger noen å prate piss med så eksisterer det jo millioner av mennesker der ute i verden som sikkert også liker å bare prate piss. Og å bare prate piss.. er liksom ikke hva jeg trenger. Og du tror jeg godt kunne ha tenkt meg at det var mer seriøst? Vel. Du er jo inne på noe, men poenget er at jeg ér seriøs og det jeg godt kunne ha tenkt meg var å slutte å prioritere useriøst tull og tøys. Og utrolig nok, å faktisk bli tatt like seriøs som jeg virkelig er. Og hva nøyaktig det vil innebære er egentlig ikke så viktig i grunn, så lenge forbruken av tid og energi ikke blir sløst bort på mer useriøst pøh.Hadde jeg for store forventninger? Kanskje, men jeg forventet aldri noe mer enn jeg forventer av meg selv og som andre kan forvente av meg.Ts Anonymous poster hash: 1aaac...5a5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Ja, kanskje hun trenger noen å prate piss med. Men hva med hva jeg trenger da..? Det er - slik jeg oppfatter denne situasjonen - ditt problem og ansvar, ikke hennes. Hvis utbyttet er ensidig hennes, så slutt med det. Og jeg har ikke meldt meg frivillig til noe som helst selv jeg ikke gjør noe under tvang heller. Jeg ble faktisk en gang i tiden spurt om å sitte av mer tid til å prate piss når det ble lite av det, men så fikk jeg beskjed om at det ble for mye og at det hadde vært fint med litt avstand igjen. Og så ble det for mye av det igjen og slik har det gått frem og tilbake ganske lenge. Og ingen av oss har vurdert, eller prøvd, å ta det videre spør du? Ha. Ha. Ha. Hah. Ikke narr meg til å le da, hvis du gidder. Hvis det ikke er tvang, og det ikke er frivillig, hva er da drivkraften? Og ja, jeg spør hvilke ambisjoner dere har hatt. Jeg kjenner hverken deg eller dama, og kan bare tolke det du sier i dine poster. Om det får deg til å le, så har jeg da gjort noe godt... Og nå er jeg lei? Nei, jeg har vært ganske lei i en relativt lang stund jeg nå. Nå er jeg bare lei nok. Har også nevnt dette en del ganger i løpet av denne minnesrike stunden, men som nevnt tidligere og så får ikke jeg noe særlig gehør hos henne eller noe særlig respons på piss jeg ønsker å prate om eller ta opp. Det er liksom ikke så seriøst, eller viktig, eller hva enn, med meg. Er du "lei nok", så slutt. Og nei, det er heller ingenting du ikke har fått med deg her. Godt. Jeg tror ikke det at jeg nå slutter vil forandre stort uansett for jeg har ikke fått inntrykk av noe annet, enn at hun fortsatt er på leting og ønsker selv å finne noen andre. Ikke finner jeg det spesielt vanskelig å se henne med noen andre heller så lenge henne er lykkelig, så for all del. Tror vi kan trygt si at hun ikke er ute etter å finne meg hvert fall. Da slutter du. Og du tror jeg godt kunne ha tenkt meg at det var mer seriøst? Vel. Du er jo inne på noe, men poenget er at jeg ér seriøs og det jeg godt kunne ha tenkt meg var å slutte å prioritere useriøst tull og tøys. Og utrolig nok, å faktisk bli tatt like seriøs som jeg virkelig er. Og hva nøyaktig det vil innebære er egentlig ikke så viktig i grunn, så lenge forbruken av tid og energi ikke blir sløst bort på mer useriøst pøh. Da slutter du. Det er øyensynlig ikke så viktig at du vil gå på akkord med dine behov for å få det til. Hadde jeg for store forventninger? Kanskje, men jeg forventet aldri noe mer enn jeg forventer av meg selv og som andre kan forvente av meg. Det hender vi har for store forventninger til oss selv også. Spesielt nå vi skal måle andre mot det. Stolthet er viktig, men ofte dyrekjøpt. Du ser ut til å være inneforstått med prisen her, men usikker på hvordan du skal rettferdiggjøre den... Geir Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Hei Geir Det er - slik jeg oppfatter denne situasjonen - ditt problem og ansvar, ikke hennes. Hvis utbyttet er ensidig hennes, så slutt med det. Nettopp. Det er mitt problem og mitt ansvar og derfor må jeg også handle deretter. Utbyttet har definitivt vært mest til hennes fordel, men det er fordi jeg har vært dum nok til å være tålmodig og vist forståelse fordi jeg håpet på å bli møtt med det samme. Men det er vel for forventningsfullt mener du, gjerne?Og når hun ikke klarer/ønsker å gjøre meg lykkeligere på noen måter, men tvert i mot ønsker å gjøre ting vanskeligere og verre for meg, så er det jo åpenbart at hun kun er opptatt av å få sine egne behov tilfredsstilt. Hvordan det i det hele tatt er mulig å få utbyttet av dette til å gå i begges favør er jo noe jeg da begynner å lure på og vil definere som et godt spørsmål. Har du kanskje ett svar på det ?Uansett, lykken min og behovene mine er jo selvsagt mitt eget ansvar. Hvis det ikke er tvang, og det ikke er frivillig, hva er da drivkraften? Og ja, jeg spør hvilke ambisjoner dere har hatt. Jeg kjenner hverken deg eller dama, og kan bare tolke det du sier i dine poster. Om det får deg til å le, så har jeg da gjort noe godt... Drivkraften? Min drivkraft vært bestående av luft, håp og drømmer om en bedre fremtid, hvilket jeg selvfølgelig er innforstått med at jeg har vært alene om. Og ambisjoner som VI har hatt aner jeg ikke. Har ikke fått inntrykk av at Vi noensinne har hatt de samme ambisjonene, men MINE har hvert fall bestått av å strekke seg mot en fremtid som innebærte noe mer enn bare pisspreik og brevvenskap. Og gjort noe godt? Du mener det er godt å få noen til å le ved å gjøre narr av dem? Hyggelig, men hver sin smak da muligens. Er du "lei nok", så slutt. Godt. Da slutter du. Eh.. Ja ? Da slutter du. Det er øyensynlig ikke så viktig at du vil gå på akkord med dine behov for å få det til. Tulling nok som jeg har vært så trodde jeg faktisk at ting kunne bli annerledes en gang. Og jeg innbilte meg vel at det å gå på akkord med mine egne behov en liten stund for å få det til kunne kanskje være verdt det. Ved å gjøre det hele så lett som mulig for hennes del, slik at hun kanskje fikk lyst å gjøre det samme for meg også. Burde nok ha visst bedre, at jeg ikke kan se for meg noe annerledes eller noe forandret og burde hvert fall ikke skape noe håp for at den slags ville ha vært mulig/ønskelig. Det hender vi har for store forventninger til oss selv også. Spesielt nå vi skal måle andre mot det. Stolthet er viktig, men ofte dyrekjøpt. Du ser ut til å være inneforstått med prisen her, men usikker på hvordan du skal rettferdiggjøre den... Geir Du må gjerne tro at jeg har for store forventninger til meg selv da, men det forteller meg bare om inntrykket du besitter av meg som person. Som ikke nødvendigvis trenger å ha så mye rot i virkeligheten.Og nei, jeg er egentlig ikke usikker lengre på hvordan jeg skal rettferdiggjøre den. Hvorfor..?Fordi som i noe av samme gate av det jeg skrev om i det første avsnittet, så kan det jo noen ganger være tungt å slippe noen inn i varmen og la dem elske deg. Men det er jo fullstendig idioti å slippe inn noen som slettes ikke ønsker deg vel eller tenker på dine behov, men derimot anser deg som 'bra nok' til å brukes kun for å få tilfredsstilt sine egne. Og jeg ser bare positive utfall av situasjonen nå. Først og fremst fordi at nå får henne muligheten til å finne seg en mann hun virkelig ønsker seg og kan bli optimalt lykkelig og slipper noen gang å vurdere om henne ønsker å "nøye seg" med meg og mine vanskelig behov, samtidig som jeg kan finne meg noen som ønsker/klarer å gjøre meg lykkelig og å elske meg for den jeg er. Og da naturligvis en som ikke ønsker å gjøre ting vanskelig og verre for meg. Men man lærer jo så lenge man lever.Ts Anonymous poster hash: 1aaac...5a5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Og gjort noe godt? Du mener det er godt å få noen til å le ved å gjøre narr av dem? Hyggelig, men hver sin smak da muligens. Vet ikke riktig om jeg har gjort narr av deg... Eh.. Ja ? Ja. Var det ikke det du spurte om i førsteposten da, om det var "greit og rettferdig"? Tulling nok som jeg har vært så trodde jeg faktisk at ting kunne bli annerledes en gang. Det skulle du skrevet direkte i første post. Så hadde vi sluppet å gjette hva dillemmaet var. (Ikke at det kunne vært mye annet.) Du må gjerne tro at jeg har for store forventninger til meg selv da, men det forteller meg bare om inntrykket du besitter av meg som person. Et inntrykk som bare løselig er basert på det du skriver. Og som i utgangspunktet altså ikke var så fryktelig konkret om hva du ville og ønsket. Men man lærer jo så lenge man lever. Man kan i hvert fall håpe. Jeg er ikke sikker når det gjelder damer. Men jeg er bare 56, og har jo noen år igjen å lære på. Geir Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. april 2014 Forfatter Del Skrevet 4. april 2014 Hei Geir Vet ikke riktig om jeg har gjort narr av deg... Vel, jeg følte meg litt fornærmet når du spurte om ingen av oss har på et år vurdert å ta det videre. For er det egentlig ikke litt sannsynlig at jeg har prøvd på noen måter om det var ønskelig å ta det videre noe sted? (Og like sannsynlig at henne har avvist meg siden jeg er kommet meg hit..?) Ja. Var det ikke det du spurte om i førsteposten da, om det var "greit og rettferdig"? Joda, jeg spurte vel om det hørtes greit nok og rettferdig ut, med hensyn til og omstendighetene og hvordan jeg går videre. Og hvis det skulle være noe så gjemmer jeg meg ikke akkurat.Og folk har nummeret mitt og vet hvor jeg bor så hvis det skulle være ønskelig å prate med meg eller finne meg så burde ikke det være noe problem."Kan slå på kaffen, jeg". Det skulle du skrevet direkte i første post. Så hadde vi sluppet å gjette hva dillemmaet var. (Ikke at det kunne vært mye annet.) Men kjære vene da, hvordan kan det ha vært uklart i første post?Nevner jeg ikke en gang eller to noe om diverse indiser og omstendigheter som er useriøse og at jeg egentlig ikke sitter så stor pris på den slags normalt sett lengre, med hensyn til at jeg er en seriøs person, normalt sett?Men noe jeg kanskje kunne ha ligget til i første posten er kanskje spørsmålet om det finnes noen erfaringer kanskje, med slike useriøse damer hvor dem mirakuløst snudde hælen og ble seriøs i stedet noen gang med den personen, uten at det finnes som helst som ville tilsi noe lignende? Et inntrykk som bare løselig er basert på det du skriver. Og som i utgangspunktet altså ikke var så fryktelig konkret om hva du ville og ønsket. Ikke sant. Men det var ikke så ønskelig å være så fryktelig konkret om hva jeg ville og ønsket. På grunn av flere ting i grunn, men i kortere trekk; fordi jeg ønsker ikke noen jeg må fortelle det mest grunnleggende jeg ønsker. En som ikke kan gi meg noe uten at jeg må fortelle henne hvordan og hva. Men jeg er vel kravstor og for forventningsfull for mitt eget beste her da. Og jeg kan til en viss grad anerkjenne det, men det er nok bare slik jeg er da. På godt og vondt. På den positive siden, så søker jeg ikke anerkjennelse for å bekrefte min egenverdi hvert fall i motsetning til visse andre. Og det og representerer jo hvor stor forskjell det er på noen mennesker og deres (egen)verdier. Og sekundært, så ønsker jeg ikke å brette så mye ut om denne saken lengre for jeg jo mer jeg skriver og utleverer, jo lengre får jo den leve videre i sin beste velstand. Og den fortsetter jo bare så lenge som jeg tillater det.Helt ærlig, så synes jeg at det begynner å minne litt om noe reality-tv uten at det nødvendigvis går på TV, men med minst like mange lesere og følgere likevel. Og blir jeg sponset på noen måter eller tjener penger på det..? I grunn ikke. Og er jeg alene om det? Sannsynligvis.Dessuten misliker jeg også å mikse business med pleasure, for jeg har ingen erfaringer med at den slags pleier å medføre seg noe godt. Kanskje for et lite øyeblikk eller to, men etter den søte kløe så kommer som regel den sure svie. Man kan i hvert fall håpe. Jeg er ikke sikker når det gjelder damer. Men jeg er bare 56, og har jo noen år igjen å lære på. Geir Ah, men håp kan jo samtidig være skumle saker også så man bør jo prøve å være litt realistisk og. Og jeg vil jo tro at damer og lærer så lenge dem lever og, men å være sikker på noe i den gården ville jo ha vært tåpelig muligens.Og vi har nok alle mange år å lære noe nytt på da. Og hvis ikke, så dør vi sammen i det minste. Som en eller annen snodig karakter en gang sa:If this is to end in fireThen we sould all burn togetherAnd watch the flames climb high into the nightDet finnes mye lærdom. Ts Anonymous poster hash: 1aaac...5a5 Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) jeg tenker at det er "skuffende" mange damer, som først og fremst vil ha oppmerksomhet fra menn i form av blikk og prating, men når det kommer til sex, så sier de nei. Det har vært sånn, både for meg og kompiser. Kanskje en kjønnsforskjell. Har selv en "venninne" som jeg har kjent i 3 år, sendt meldinger fram og tilbake, møttes noen ganger, og hun kan bli pågående i meldinger, men når det kommer til virkeligheten, tør hun ingenting. Mistenker at hun er aseksuell, tror hun aldri har hatt sex, enda hun er 28 år. Tror det er VELDIG stor forskjell i sexbehovet til mennesker, både kvinner og menn, og den dama her har NULL sex-driv, det kan hun faen ikke ha. Det kan hun umulig ha, når hun avviser alt og alle, ikke bare meg. Tror jeg snart skal spørre i SMS om hun har pult noengang, eller er u-kysset, kan vedde penger på at hun er det. Er så mye rart uti der..... Folk er drit-forskjellige, noen er fornøyd bare med å sende SMS... Nesten så man må slutte å kritisere de damene som har one night stand, de har ihvertfall sex-lyst. Har inntrykk at av det er MANGE damer som bare ikke har lyst på sex????!!!? Noen som leste amagasinet igår? Sto om asexualtiet der. Endret 5. april 2014 av ragge_jz Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Det er ikke nødvendigvis 'useriøst' å prate med noen i ett år, men det er 'useriøst' å prate som om det skulle være mer seriøst enn det egentlig er. Anonymous poster hash: 52a0e...e38 ...Huh? Sliter litt med å fatte poenget i denne tråden. Er du irritert over at hun bare vil ha en venn å snakke med? Tørr du ikke snakke mer med henne fordi du er redd for å få følelser siden hun er pen og flink sosial og går godt overens med folk? Eller er problemet at du allerede har følelser og er redd de ikke er gjensidige? Så om jeg chatter med en kompis på feks facebook og prater med han om alt mulig, betyr dette at jeg er useriøs? Hadde jeg vært seriøs hvis jeg heller hadde sagt "Skal vi ha sex" eller "skal vi bli sammen?" Av å til vil jenter ha en kompis å snakke med, fordi gutter generelt er litt bedre venner enn jenter. Hun er da ikke useriøs forde. Hva er seriøs? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2014 Forfatter Del Skrevet 6. april 2014 ragge_jz, man trenger ikke å være aseksuell selv om libidoen, eller sexbehov og sex-driv, skulle bli mindre i noen perioder. Alle investeringer og handlinger mennesker gjør blir vel ikke gjort bare på grunn av kåtskap heller.Og ja, det er nok veldig stor forskjell på dette behovet for sex hos mennesker. Må gjerne hylle folk som elsker ONS'er fordi dem har hvert fall lyst på noe, men bare en ONS er en ganske fattig opplevelse og lite givende med flere sånne i lengden og altså.Because I need change!, Godt spørsmål! Hva er seriøst..? Oscar Wild sa en gang "Seriousness is the only refuge of the shallow.".Og Robert M. Hutchins sa en gang "It is not so important to be serious as it is to be serious about the important things. The monkey wears an expression of seriousness which would do credit to any college student, but the monkey is serious because he itches."Så man kan jo tolke det akkurat slik en vil egentlig. Men hovedsaklig vil definisjonen forandre seg ut i fra hvilket perspektiv det kommer fra. Og så blir det uenigheter om hva som er "seriøst" og det er da det stagnerer. Og så klarer man vel ikke å forstå hverandre eller hvorfor den andre handler som den gjør vil jeg tippe.Uavhengig om det er seriøst eller useriøst egentlig, fordi for min del så blir det for lite og for tomt. Og jeg vet hvordan det føles å bli satt skikkelig pris på og jeg er for glad i meg selv til å ønske å utsette meg for annet. Så beklager, men dette fungerer altså ikke for meg lengre.Og det finnes jo mange mennesker der ute, med mange forskjellige meninger. Så mye blir jo individuelt og alt blir vel ikke like forståelig da, men man bør jo uansett ikke forvente for meget av forståelse heller. Og enkelte mennesker blir jo i blant sittende igjen med tanker som at; "Det er forsåvidt ikke drømmemannen/kvinnen man har heller, men man har brukt så mye tid med personen at det ville vært bortkastet å starte på nytt med en annen". Uten at det nødvendigvis finnes noen felles sannhet for hvordan alle mennesker bør leve livet sitt og da vil vel de aller fleste reagere litt forskjellig.Og det er - slik jeg ser det, hennes problem og ansvar, ikke mitt.For jeg er ikke i en sånn situasjonen i det hele tatt og siden jeg faktisk ønsker meg selv vel, og siden vi er uenig om hva dette innebærer så gjør henne jo valget mitt samtidig veldig enkelt for meg.ciklide, hmmmm? Ja, altså, du er ikke den første blant publikum som sliter litt med å fatte store deler av poenget med trådene mine, men dem som er involvert forstår nok veldig godt hva jeg mener likevel.Og nei, jeg hadde ikke irritert over at hun bare vil ha en venn å snakke med, hvis henne hadde behandlet meg som en venn. Og problemet er heller ikke at jeg allerede har følelser for henne og er redd for at dem ikke er gjensidige. For jeg har jo sikkert bittelitt følelser for henne, men jeg er redd for at dem skal eskalere hvis jeg fortsetter og å bare bli én av mange som har fått dette for henne, uten at hun bryr seg nevneverdig, men holder deg lunken og mener du er 'bra nok' frem til hun møter en hun virkelig liker.Og om du er useriøs hvis du chatter med noen på facebook? Vel, hvem vet egentlig. Her så prater vi ikke sammen på facebook og jeg får bare beskjed om å slutte å ta kontakt med henne, hvis jeg skulle være kjip nok å sende henne en melding der. Men andre steder derimot! På offentlige steder er det ønskelig å ha kontakt dog! Der hvor alt er tilgjengelig og åpent for alle å lese slik at det alltid vil forbli en viss avstand og like upersonlig som alltid.Hørtes dette ut som en som var seriøs på noen måter, med meg?Ts Anonymous poster hash: 1aaac...5a5 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 For meg høres det veldig enkelt ut. Du vil noe mer, hun vil ikke. Kutt kontakten. Når hun ikke engang vil sende melding på fb så er det vel ganske tydelig at hun ikke er interessert i hverken vennskap eller noe mer. Mange damer liker oppmerksomhet og de synes at det er greit å holde gutta på gress, men når hun er såpass tydelig på at hun ikke vil ha kontakt privat, så kan man vel ikke kalle det å ha noen på gress heller. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 For meg høres det veldig enkelt ut. Du vil noe mer, hun vil ikke. Kutt kontakten. Når hun ikke engang vil sende melding på fb så er det vel ganske tydelig at hun ikke er interessert i hverken vennskap eller noe mer. Mange damer liker oppmerksomhet og de synes at det er greit å holde gutta på gress, men når hun er såpass tydelig på at hun ikke vil ha kontakt privat, så kan man vel ikke kalle det å ha noen på gress heller.Ja, ja sa jo det, at dette ble veldig enkelt til slutt. Og tja, jeg ville noe annet, hun ville ikke. Hun ville fortsette og ha mer av dette, jeg ville ikke. Og når hun ber meg om å sitte av mer tid til å prate piss med henne så holder jo hun meg selvsagt på gress. Ikke noe vanlig gress akkurat, men et litt annerledes et for heldige meg. Så man kan nok absolutt kalle en spade for en spade. Og er det noe jeg sitter svært lite pris på så er det folk som prøver for alt i verden å fraskrive seg mest mulig ansvar og skyld, samtidig som jeg sjeldent gidder å bry meg nok til å dele ut noe skyld og ansvar, annet enn unntaksvis da selvfølgelig. Klarer ikke folk å anerkjenne den selv så er det deres problem og ikke noe jeg orker å bruke tiden min på. Jeg sitter også latterlig lite pris på folk som aller mest er opptatt av hvordan dem fremstår utad og hvordan resten av verden sitt inntrykk av dem er. Ts Anonymous poster hash: 1aaac...5a5 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Faaaack du skriver lange innlegg ass.. Hva er du kommet fram til at du skal gjøre da? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Hah. Får se hva som skjer. Time will show. Ts Anonymous poster hash: 1aaac...5a5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå