Gå til innhold

Asus Maximus VI Hero, trenger anbefaling av kompatibelt minne

vidarkri

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger partnummer/revisjonsnummer på minnebrikker som er kompatible med Asus Maximus VI Hero.

Helst 2x4gb, 4x4gb, 2x8gb eller 4x8Gb kit. 1866mhz eller kjappere.

Jeg kjøpte et sett Corsair Dominator Platinium 1866Mhz 2x8Gb(CMD16GX3M2A1866C9) brikker som i utgangspunktet står på Memory QVL fra Asus, men ved mottak så viser det seg at disse må ha revisjon 5.29 for å funke på dette kortet.(mottatte brikker har v.3.24 og funker ikke, får ikke opp bilde på skjerm engang, kun biosfeilmelding 55 som er inkompatibelt minne) Memoryknappen hjelper heller ingenting.

Problemet er at Komplett ikke klarer å levere brikker av en spesiell revisjon fra Corsair, og hele greia var at jeg ville bruke disse brikkene fordi de er kompatible med Corsair Link, men det viser seg da umulig og få til.

Så hvis noen veit om en butikk som kan skaffe Corsair Dominator Platinium i riktig revisjon så tas tips imot med stor takk. Eller hvis noen har Dominator brikker som funker så er jeg interresert i revisjonsnummeret og partnummeret.

Eller hvis noen har dette hovedkortet og kan hoste opp partnummer på brikkene de bruker så ville det også vært god hjelp

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pussig at det ikke er noen som har dette hovedkortet, jeg ville tro at det var et populært valg.

Uansett så har jeg omsider funnet et minnesett som ihvertfall på papiret påstås å være kompatibelt med kortet, det var iogforseg det andre settet også men dette har ingen merknader med liten skrift.

Settet har partnummer CMZ8GX3M2A1866C9 og jeg skal legge ut en oppdatering hvis det funker, eller ikke.

Lenke til kommentar

Partnummeret står på siden til Dustin. Det er CMY8GX3M2B2133C9.

Hverken brikkene til Tan28 eller dine listes som kompatible noen steder så det er interresant å dokumentere det her.

De står som kompatible på sidene til G.Skill :)

Lenke til kommentar

Ja da var de nye brikkene i hus og jeg kommer inn i bios, men minnebank A1 og A2 detekterer ikke innstallert minne.

Har kikket litt rundt på nettet etter å ha oppdatert BIOS til siste versjon noe som hjalp nada.

Det står anbefalinger om å endre på voltsettings men de settingene de referrerer til finnes ikke i min Bios.

Og alt står til Auto så om jeg fant de så får jeg ikke endret noe.

Noen som kan dette?

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Da blir det en RMA på dette kortet. Minneslot A1/A2 er defekte. Prøvd å endre voltsettings på DRAM fra 1.45 til 1.6 i inkrementer men den smeller rett i Error 55 samme hva jeg prøver.

Det er helt utrolig hvor mye dritt jeg har hatt med denne boksen, men det går jo 5-6år mellom hver oppgradering så da blir det en stund til neste gang.

Et lite lyspunkt kom på onsdag da jeg fikk mail av Netonet at jeg hadde vunnet

R9 270X Dual-X med 4GB minne

Må vel selge det for å få råd til å betale all returfrakta. :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...