tuvmarke Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har prøvd å laste ned linux-isoer fra UIO, dette har fungert tidligere, men nå går det ikke, siden forrige gang har jeg installert WINxp pro., og byttet til et CNet ProG-2000L nettverkskort... tidligere hadde jeg WIN2000 og et 10MBIT nettverkskort Det som skjer når jeg prøver, er at det lastes ned 10-12MB, også stopper nedlastingen, med tidsavbrudd... Det samme skjer hvis jeg prøver å kopiere en fil via nettverket fra en annen maskin jeg har, meldingen er da Kan ikke kopiere FILNAVN Det angitte nettverksnavnet er ikke lenger tilgjengelig. Er det nettverkskort, eller operativsystem som trøbler? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Høres ut som om det er nettverkskortet ja. Drivere eller kortet i seg selv. Men sjekk også om alle nettverksinnstillingene dine er riktige. De samme symptomene kan dukke opp hvis du har en IP-krasj på nettverket. Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Byttet kortet til et eldre 100Mbit nettverkskort, og nå har jeg allerede flyttet flere gigabyte, så kortet var nok feilen... takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå