Gå til innhold

Nettet slutter å virke, må restarte router

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

I det siste har nettet vært litt rart. plutselig slutter det å funke, og jeg kan ikke gå på noen nettsider. For å fikse det går jeg gå til http://192.168.1.1/ og trykker Start på nytt øverst på siden. Jeg vil helst slippe å gjøre det hele tiden. Er det noen som har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har Asus RT-AC66u - så jeg tror nok ikke routeren er noe problem. Har også siste firmware.

Modemet er ZyXEL P8702N.

Lenke til kommentar

har du fiber eller kobber? vist du har kobber så kan det være at det går så mye bitfeil på linjen at modemet henger seg opp, (det burde forsåvidt ikke hatt noen innvirkning på asus routeren)

Vist du har fiber så ville jeg bare ha brukt asus routeren som hovedrouter uten modemet siden denne også støtter iptv om du bruker det (får ikke bredbåndstelefon da)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Det virker som det skjer når jeg er på den stasjonære pcn. Akkurat som den stajonære pcn skrur av nettet..

Lenke til kommentar

er dhcp/dns instillingene på nettverkskortet satt til automatisk? vist nettverkskortet ditt er satt til å sende ut ip adresse så kan det få routeren til å kræsje, vist du bruker VELDIG mange tilkoblinger i f.eks torrent så kan også routeren kræsje (selv om den asus routeren faktisk mye mer enn ett normalt modem)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Er ikke sikker på det med nettverkskortet, men dette har ikke brukt å skjedd før. Begynte plutselig å skje ofte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...