Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 I det siste har nettet vært litt rart. plutselig slutter det å funke, og jeg kan ikke gå på noen nettsider. For å fikse det går jeg gå til http://192.168.1.1/ og trykker Start på nytt øverst på siden. Jeg vil helst slippe å gjøre det hele tiden. Er det noen som har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Spørs jo litt hva slag ruter du har. Kan prøve å oppdatere firmware hvis det finnes nyere. Eller bare kjøpe en bedre ruter... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Har Asus RT-AC66u - så jeg tror nok ikke routeren er noe problem. Har også siste firmware. Modemet er ZyXEL P8702N. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Gjelder problemet bare én enhet eller flere? Trådløst eller kablet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Gjelder alt. Både stasjonær kablet pc og ipad/bærbar pc. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Har du prøvd å restarte modemet istedenfor ruteren nå det svikter. Modemet (ZyXEL P8702N) er et rutermodem, er det satt i bridge mode? Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 har du fiber eller kobber? vist du har kobber så kan det være at det går så mye bitfeil på linjen at modemet henger seg opp, (det burde forsåvidt ikke hatt noen innvirkning på asus routeren) Vist du har fiber så ville jeg bare ha brukt asus routeren som hovedrouter uten modemet siden denne også støtter iptv om du bruker det (får ikke bredbåndstelefon da) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Har ikke fiber. Modem er satt i bridge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Det virker som det skjer når jeg er på den stasjonære pcn. Akkurat som den stajonære pcn skrur av nettet.. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 er dhcp/dns instillingene på nettverkskortet satt til automatisk? vist nettverkskortet ditt er satt til å sende ut ip adresse så kan det få routeren til å kræsje, vist du bruker VELDIG mange tilkoblinger i f.eks torrent så kan også routeren kræsje (selv om den asus routeren faktisk mye mer enn ett normalt modem) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Er ikke sikker på det med nettverkskortet, men dette har ikke brukt å skjedd før. Begynte plutselig å skje ofte.. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 kan tyde på hovedkortet uansett vist du ikke har gjort/endret noe i det siste Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Har ikke endret noe i det siste. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 svarte, enda ett svar på feil tråd, beklager, dette var ikke myntet på deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå