Gå til innhold

Restskatt contra Penger tilbake

Delvis

Anbefalte innlegg

Fikk altså stor restskatt på 10 000 Kroner. Men er det egentlig en bakdel å få restskatt?

For det er vel sånn at får du restskatt, så har du hatt et gratis lån.

Og får du penger tilbake, er det dem som har lånt penger av deg.

Så på en måte er det vel egentlig bare en fordel med restskatt. Men nå er jeg ikke helt sikker om det er riktig tolket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, det er et billig lån, men du må jo betale det tilbake, og hvis du ikke forventer det er det ikke lett å hoste opp 10k+ hvis det er det som skal til. Jeg syntes det er kjekkere å få igjen, for da blir det å få tilbake de pengene du har lånt til de, uten at du visste at du har gjort det engang..

Lenke til kommentar

Fikk altså stor restskatt på 10 000 Kroner. Men er det egentlig en bakdel å få restskatt?

Så lenge du har 10 000 kroner å cashe ut når oppgjøret kommer så er det så absolutt ingen ulempe(ikke bakdel !!!) å få restskatt. Da kan du dra nytte av renteinntektene i stedet for staten....

Har du en trang økonomi, og alltid går i null hver måned, slik at du sliter med å hoste opp de 10 000 kr så ville jeg justert skatten slik at du kommer mest mulig mot null.....

Lenke til kommentar

Husk at det er 31 Mai som er betalingsfrist for lånet :) Fikk selv 43 lapper i "smell" :o

43000 lapper du kunne fått en god rente på hvis du hadde vært klar over at du fikk så mye i baksmell.

Var ca klar over det, dem har ligget på "høyrente" i lang tid :) Blir betalt til siste frist hehe.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke noe problem med restskatt så lenge man har pengene og betaler før renter påløper. Jeg fikk omtrent 40.000 i restskatt i fjor på grunn av fondssalg og husbytte, og var forberedt på det.

Har man oversikt og kontroll er ikke restskatt noe problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...