Gå til innhold

Program for datainnsamling via skjema

Anbefalte innlegg

Folkens..

Vi skal lage en komponent i vårt system som skal brukes som datafangst, og trenger noe som enkelt kan smekke opp avanserte forms.

Eksempler på slike forms kan være selvangivelse, faktura, ordre, Eierskifte, m.m.

Jeg kan helt klart mekke en egen form for hvert formular, men finnes det ikke neo som kanskje er bedre der ute?

Så kanskje for meg noe som kunne overlates til tredje person, ved at tredjeperson kan designe formularer og forholde seg til datasett bestemt av meg. Har kikket så vidt på noen alternativer som er ferdige der ute, men de fleste av dem har en lisens som tilsier at kunden må kjøpe noe selv. Jeg vil ha til noe jeg kan levere ferdig med vårt program uten å installere noe ekstra.

Så har jeg også hørt om XForms. Kan dette brukes?

Erfaringer og tips mottas som vanlig med stor takk ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette er postet i .NET programmering så er det kanskje ikke helt det du er ute etter, men du har f.eks QUForm (og lignende) som jeg har brukt endel. - Den er veldig fleksibel og kan lagre til database, og mener du også kan kjøpe en lisens for å inkludere den med din løsning.

http://codecanyon.net/item/quform-responsive-ajax-contact-form/148273?WT.ac=solid_search_item&WT.seg_1=solid_search_item&WT.z_author=ThemeCatcher

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Tja, det er jo et interessant produkt, men krever en eller annen form for web server i bakgrunn vil jeg anta. Vi lager jo Win32 programmer og måtte i så fall forholdt oss til en eller annen public web server til formålet. Det kan jeg nok ikke gjøre. Men takker uansett for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...