Gå til innhold

Når søke om å få lappen tilbake?


1976

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe jeg ikke finner svar på, goglet, lett på politiets sider, vegvesenet, biltilsynet ol, men nei...

 

Jeg mistet lappen pgr av fart(første og siste gang), mistet den for 5 mnd og får den igjen den 14.juni :D

 

Men kommer den i posten av seg selv? Må jeg søke om å få den igjen? Evt hvor da? Får jeg min gamle lapp igjen, eller er den ny og viser det at jeg har mistet den?

 

Har hørt at en må sende inn en søknad, men ikke hvor eller når,mså hper på hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vert inne der, men når jeg klikker på søk førerkort, og fyller ut opplysningene så kommer navnet mitt opp, at jeg har førerkort kl B, og så er der en masse bokser til å hake av på ut i fra hvilket førerkort jeg søker om, men kl B er ikke en av dem siden jeg allerede har det....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Mister du lappen må du vel ta oppkjøring på nytt for å få den tilbake?

Uansett så har nok vegvesnet og/eller politiet svar på dette, er bare å ringe eller reise ned å spørre dem.

Lenke til kommentar

Mister du lappen må du vel ta oppkjøring på nytt for å få den tilbake?

Uansett så har nok vegvesnet og/eller politiet svar på dette, er bare å ringe eller reise ned å spørre dem.

Du trenger ikke det dersom du mista den for under 6 mnd og har hatt førerkort i 2 år sammenhengende.

 

Til trådstarter: Du vil få et nytt førerkort, men det vil stå samme gyldighetsdato som sist, så ingen kan se på førerkortet ditt at du har mistet det.

 

Angående skjema og søknad så har de det på trafikkstasjonen, så er bare å dra innom. Kan søke når du vil mener jeg å huske, så like greit å gjøre det med en gang.

Endret av Sveern
Lenke til kommentar

Hvis du har mistet førerkortet midlertidig (det vil si at du ikke trenger ny oppkjøring for å få førerrett) vil du vanligvis få førerkortet i posten noen dager før fristen er utløpt (med streng formaning om at bruk av førerkortet før fristen er utløpt er straffbart).

Når jeg fikk mitt tilbake etter 3 mnd så mener jeg at jeg fikk tilsendt det samme kortet.

Kortet hadde en "ripe" på samme side, men er jo mulig jeg tar feil :p

 

Og, det står i brevet at det ikke er gyldig før gitt dato. Så hvis du bruker det, blir det det samme som å kjøre uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...