Je Right Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hallo Jeg har en gammel maskin med win 95 og jeg har lyst på windows ME. Det er ikke plass på Hardisk C til dette men på hardisk D er det plass. Men viss jeg setter i CD`en så instalerer bare den ME på HD C. Og hvis jeg sette stasjon D som Master så står det bare ugyldig system disk. Hva skal jag gjør for og få Windows ME på denne maskinen? Lenke til kommentar
HLM Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hmm, Du satte selvfølgelig HD D: som master ved hjelp av pin-settingen, og likeså HD C: som slave? Hvilken partisjon har du på HD D:? Prøv med FAT32, om du har NFTS nå. Ugyldig systemdisk kommer jo ellers opp når en har en ugyldig diskett eller en CD i en av stasjonene når maskinen booter, men dette vet du nok. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Bruk fdisk og kikk på partisjonene dine. Den som skal boote må settes aktive. Artikkel om fdisk: http://www.windows.no/art.php?artikkelid=1906 Lenke til kommentar
Je Right Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Jer har FAT32 på begge hardiskene Lenke til kommentar
strekkode Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Når du startet opp hadde du da en Oppstart disk eller en cd som var "Boot bar"? Hvis du ikke har det, må du lage en oppstart disket, dette går fint ann og gjøre i Windows, har ikke en Windows maskin foran deg, må du nesten ha en boot bar CD eller få noe til og lage en oppstart disket for deg som inneholder en CD-Driver. Slik lager du en oppstart diskett i 95 /98 / ME: Åpne Kontrolpanelet Velg Installer / Avistalere programvare Velg lag Oppstart diskett Sett inn en Disket og trykk på lage Oppstart disket. Sitter du i 2000 eller 98 kan du sende meg en e-post og jeg skal lage en til deg og sende på mail slik at du får ordnet det.... e-post adressen min er [email protected] Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har en gammel maskin med win 95 og jeg har lyst på windows ME. Det skader vil ikke å minne om at WinME er den elendigste Win versjonene som noensinne er laget, den er full av bugs! Bruk win2000, min erfaring er at win2000 kjører raskere enn f.eks win98 på både nye og gamle maskiner. Jeg har testet dette på følgende gamle maskiner, og alle ble merkbart mye raskere med win2000 Pentium 120 Amd 450 Amd 500 Pentium III 500 Pentium III 600 Pentium III Dual - 600 (Enorm forskjell pga dual utnyttelse) Men hvis du ikke skal/kan bruke win2000 er vel win98se den eneste eldre win versjonen som er noe å anbefale. Lenke til kommentar
strekkode Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har en gammel maskin med win 95 og jeg har lyst på windows ME. Det skader vil ikke å minne om at WinME er den elendigste Win versjonene som noensinne er laget, den er full av bugs! Bruk win2000, min erfaring er at win2000 kjører raskere enn f.eks win98 på både nye og gamle maskiner. Jeg har testet dette på følgende gamle maskiner, og alle ble merkbart mye raskere med win2000 Pentium 120 Amd 450 Amd 500 Pentium III 500 Pentium III 600 Pentium III Dual - 600 (Enorm forskjell pga dual utnyttelse) Men hvis du ikke skal/kan bruke win2000 er vel win98se den eneste eldre win versjonen som er noe å anbefale. Er forsovit enig med 356speedster der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå