Gå til innhold

Ruter tatt ut av drift

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er kunde hos Banzai 4G (en forferdelig bedrift, hold dere unna)

De har da altså solgt abn uten databegrensning til 299,- i mnd i tillegg til at man må kjøpe en ruter. Dette kjøpte jeg for et halvt år siden og nå har de endret opplegget sitt til at man skal ha databegrensing pluss at ruteren jeg kjøpte blir tatt ut av drift og jeg må kjøpe ny. Og jeg lurer da på om det er lov? På elektroniske produkter har man stort sett reklamasjonrett på 5 år fordi det er forventet at de skal vare i 5 år, syns da det er rart at de kan gjøre dette.

Har de lov til å ta betalt nærmere 2000kr for så et halvt år senere gjøre den ubruklig?

Noen formeninger?

Endret av Heltgreitype
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må se hva som står i kontrakten. - Generelt sett så kan de gjøre hva de vil hvis det står i denne, men det er krav til varsling og at du f.eks skal kunne komme deg ut av avtalen ved større endringer i din disfavør.

Generelt sett ville jeg satt spørsmåltegn ved hvorfor du må bytte ruter? En 4G-ruter er vanligvis en 4G-ruter (i norge), og vi har bare to 4G-nett, så hvis den virker fint for deg er det ingen grunn til at den ikke skal fortsette med det? - med mindre de har benyttet en ruter som bare støtter étt frekvensbånd, men da har det mer med dekning å gjøre..

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Du må se hva som står i kontrakten. - Generelt sett så kan de gjøre hva de vil hvis det står i denne, men det er krav til varsling og at du f.eks skal kunne komme deg ut av avtalen ved større endringer i din disfavør.

Generelt sett ville jeg satt spørsmåltegn ved hvorfor du må bytte ruter? En 4G-ruter er vanligvis en 4G-ruter (i norge), og vi har bare to 4G-nett, så hvis den virker fint for deg er det ingen grunn til at den ikke skal fortsette med det? - med mindre de har benyttet en ruter som bare støtter étt frekvensbånd, men da har det mer med dekning å gjøre..

Regner med at dette ikke står i noe kontrakt for det virker som dette er noe de har bestemt seg for nylig, greia er at de har mistet avtalen med et nett og skal gå over til å bruke netcom sitt og da også de samme ruterne som netcom har fra Huawai.

Lenke til kommentar

Regner med at dette ikke står i noe kontrakt for det virker som dette er noe de har bestemt seg for nylig, greia er at de har mistet avtalen med et nett og skal gå over til å bruke netcom sitt og da også de samme ruterne som netcom har fra Huawai.

Hva lags ruter har du? - Alle 4G ruterne jeg har vært borte i fungerer fint i begge nett - må bare konfigureres om.

Det bør stå i kontrakten hva slags rettigheter du har hvis de endrer abonnementet. - Litt rart hvis det ikke er nevnt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Banzai har vel tidligere brukt WiMax, men bruker nå NetComs 4g nett. Aner ikke når de gjorde denne endringen, er det en WiMax router du har? Er det noen andre grunner enn det du skriver om i denne tråden til at du misliker selskapet? Vurderer å prøve det da jeg er på jakt etter ett abonnement med mye data og lite tale/tekst. Og de virker som den beste løsningen for dette.

Edit: etter litt mer Research ser det ut til at endringen ble gjort nylig, så da er det nok en WiMax router.

Endret av Zicozz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...