Gå til innhold

Aprilfest 2014 - tomsi42 - Noe uklart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trivelig tema du har valgt ut. Liker også de resultatene meget godt.

Gjerdestolpene var særdeles pent komponert med fin sort/hvitt-konvertering. Sammen med bildet fra treffet 1. april er nok det mine favoritter i festen din så langt.

Takk for kommentaren. Jeg er fornøyd med resultatene selv, men skulle gjerne fått tatt noe fler bilder.

Misbruk av kopp/beger i røykepause. Der skal det vel være noe annet :)

Flott bilder, likte spesielt bra Røykepause og Radiobildet. Tivoli gir fin musikk, synd Fm blir borte.

Takk. Er enig i at det begeret burde vært brukt til noe annet :) Denne Tivoli-radioen vil få et langt liv da den bør så nærme svenskegrensen at den tar inn svensk radio. De stenger ikke FM-båndet på lenge.

Enig med Andreasfe, flott komp og sh-konvertering på fjerdestolpene fra Hvaler. Helt i tråd med utfordringen også.

Takk.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

26. Det spirer og gror

14015619342_53523c18f8_z.jpg

Olympus E-30 + 14-54mm f/2.8.-3.5 II @ 1/30s; f/3,5; 54mm; ISO 1600

En potte malt av ivrige barnehender, fylt med jord av bestemor, og frø sådd av de sammen. Det at plantene gror og ikke har dødd etter at de har havnet hos meg, er et under ;)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Rett og slett veldig koselig bilde 26. Hadde muligens unnet meg å bruke 45mm om du fortsatt har den. Mitt favoritt-µ4/3-objektiv. Det eneste jeg savner fra den leiren nå som jeg har fått Canon EF-M 22mm som erstatning for P20.

Takk. Det er absolutt en tanke å prøve ut 45mm-en.

Absolutt trivelig bilde, og den duse bakgrunnen har du fått bra til. Fortsett å passe småplantene, kanskje det blir gartner av deg.

Takk. Tror det skal en del til før jeg blir en gartner ;)

ER det Basilikum? aldri fått til det med frø jeg ;))

Aner ikke hva det er - det følgte med noen frø sammen med potta (og malingen den er malt med). Håper bare det ikke blir en plante som man kan bli arrestert for å dyrke ;)

Fin krukke :) og behagelig bokeh.

Takk.

Koselig bilde det siste der ja, enig i det, fin bokeh også. Blir riktignok ikke helt fortrolig med komp/utsnitt, blir sånn nesten midstilt og bladet i fokus litt for høyt kanskje? Just my 2 cents ;)

Takk. Jeg er ikke 100% fornøyd med utsnittet, jeg heller. Men det var det jeg fikk til der og da. Jeg kommer nok til å prøve en gang til hvis jeg får tid.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...