Gå til innhold

PS4 - Stress å kjøpe brukt konsoll?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ser meg nødt til å opprette en ny tråd da jeg ikke finner svar på ovennevnte spørsmål. Jeg har til opplysning prøvd å finne svar på dette, men kommer ikke på flere søkeord (på norsk).

For å greie ut foranledningen til spørsmålet litt mer spesifikt, kan jeg begynne med at jeg fikk tilsendt en åpnet PS 4 fra en norsk nettbutikk, altså hvor forseilinga var brutt. Jeg ringte så opp til butikken og fikk forklart det med at de kjøper konsollene som er ment for det britiske marked, og åpner kun esken for å bytte ledning med riktig støpsel. I og for seg greit nok så lenge jeg har forbrukerkjøpsloven på min side da dette står i ordrebekreftelsen. Har lest at de konsollene som er ment for det europeiske markedet er identiske, slik at det ikke blir stress med soner etc. Men hvis dette er en returvare, så er spørsmålet mitt er i forhold til om det kan bli kluss med brukerkontoer og slikt, eller hva det nå skulle være om den andre har registrert konsollen på sitt navn? :hmm: Litt paranoid tenkning tillater jeg meg her også, hvor jeg føler en viss usikkerhet på om tidligere eier kan utnytte seg av min sårbare info ved at man kjenner til produktnummer etc til konsollen? :ph34r: Det samme gjelder vel egentlig også hvis man kjøper brukt.

Det skal sies at konsollen ser ny ut og ting bærer preg av og ikke være brukt og åpnet opp. Det eneste snåle var at det bare var manualer på alle andre språk enn engelsk, selve quickstep manualen var på portugisisk. Jeg er ikke veldig oppjaget over dette, men er det usikkerhet sender jeg den tilbake. Er jo interessert i et produkt som er i prinsippet ubrukt når man kjøper det..

Mvh

Sir

Endret av SirHissen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvilken nettbutikk du har kjøpt den eller rutinene dems, men jeg jobber på Gamestop og her åpner vi ps4 før vi selger den (Mens kunden ser på) Dette er fordi vi må scanne inn serienummeret som er på den ''innvendige'' esken. Er pga garanti osv.

Da går jeg ut ifra at dette praktiseres uten kunde når den blir sendt pr post?

Lenke til kommentar

CDON kjøper inn konsoller fra andre markeder fordi det er mangelvare på dem her i landet mener jeg å ha lest. For å slippe veldig misfornøyde kunder bytter de ut den originale strømkontakten (som ikke passer i Norge) med en ny en. Sto ikke det beskrevet på et ark?

Men du trenger nok ikke bekymre deg for at konsollen er brukt. Eneste du kan bekymre deg for er om butikken du kjøpte konsollen i går konkurs. Iogmed at konsollen ikke er hentet inn til landet via offisiell importør (Nordisk Film) har du ikke lenger noe sted å henvende deg dersom konsollen går i stykker. Det skjedde med min gamle PS3 kjøpt hos Elprice. De gikk konkurs, og Nordisk Film kunne informere om at konsollen min var Ungarsk eller noe sånt, og dersom jeg ønsket reparasjon eller ny konsoll måtte jeg stevne Sony Europe for retten... Kjøpte heller en ny konsoll....

Lenke til kommentar

høres rimelig ut att de åpna å bytta ledning fra utenlansk til norsk, bare husk vi i skandinavia er noen av de få landa her i europa som bruker disse simple kontaktene med to plugger, så å si alle andre land bruker fortsatt de med 3 i, så regner med du hadde blitt mer forvirra om du fikk med en slik, og ps4 er helt sonefri, og har innvending omformer så du kan kjøpe konsoll fra hele værden uten problemer og stappe rett i kontakten uten noen bekymringer :)

Eneste som ikke er sonefritt er Bluray spilleren, men så lenge den er fra europa så skal alt virke som normalt

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

CDON kjøper inn konsoller fra andre markeder fordi det er mangelvare på dem her i landet mener jeg å ha lest. For å slippe veldig misfornøyde kunder bytter de ut den originale strømkontakten (som ikke passer i Norge) med en ny en. Sto ikke det beskrevet på et ark?

Men du trenger nok ikke bekymre deg for at konsollen er brukt. Eneste du kan bekymre deg for er om butikken du kjøpte konsollen i går konkurs. Iogmed at konsollen ikke er hentet inn til landet via offisiell importør (Nordisk Film) har du ikke lenger noe sted å henvende deg dersom konsollen går i stykker. Det skjedde med min gamle PS3 kjøpt hos Elprice. De gikk konkurs, og Nordisk Film kunne informere om at konsollen min var Ungarsk eller noe sånt, og dersom jeg ønsket reparasjon eller ny konsoll måtte jeg stevne Sony Europe for retten... Kjøpte heller en ny konsoll....

Hmm, et godt poeng.. Har ikke tenkt slik på det, men jeg tror du har rett. Med mindre det er noen som kan motsi det juridisk.

Lenke til kommentar

høres rimelig ut att de åpna å bytta ledning fra utenlansk til norsk, bare husk vi i skandinavia er noen av de få landa her i europa som bruker disse simple kontaktene med to plugger, så å si alle andre land bruker fortsatt de med 3 i, så regner med du hadde blitt mer forvirra om du fikk med en slik, og ps4 er helt sonefri, og har innvending omformer så du kan kjøpe konsoll fra hele værden uten problemer og stappe rett i kontakten uten noen bekymringer :)

Eneste som ikke er sonefritt er Bluray spilleren, men så lenge den er fra europa så skal alt virke som normalt

Sant nok, men det kunne godt ha stått at dette var importvare utenom offisiell importør.. Kan jo hende jeg ikke lette på de rette stedene :)

Jeg får prøve en bluray etterpå for å sjekke om den er europeisk.

Ellers er nok det som newman221 var inne på god nok grunn til å returnere den.

Lenke til kommentar

Noen fler som vet om konsollen kan være mer sårbar for misbruk senere? Mulig det er et dumt spørsmål, men vet ikke nok om det.

En annen ting, det eneste som er personlig på en konsoll hentes vel fra SEN-kontoen? Slik at hvis man skulle spille på en annen konsoll logger man seg bare inn med sin konto for å få tilgang til sine spill etc?

Endret av SirHissen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...