funkweb Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Skal handle en ny pc snart.Ville gjerne dere sjekke om oppsettet er bra?Alt er hentet fra proshop.Et par ting jeg er usikker på er følgende:1. Hels vil jeg ikke ha OC (skjermkortet), men fair enuff.Jeg skal jo ikke overklokke noensom hels.2. RAM, 16 er kanskje litt overkill, 8GB hadde egentlig vært best.Jeg tittet på manualen til det hovedkortet for å finne en ram i lista som er testet på dette aktuelle hovedkortet.CPU:Intel Core i7 4770K Hovedkort:Asus Z87 PRO RAM:Kingston HyperX 16GB DDR3 2400 MHz Skjermkort: ASUS GTX 780 OC SSD:SanDisk Extreme II KABINETT:Fractal Design Define R4 Powersupply:Corsair AX760 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Du sier du ikke skal overklokke skjermkortet, det er ikke det OC betyr, OC betyr det allerede er overklokket fra fabrikk. Regner med at du skal overklokke CPU siden du kjøper K prosessor, hvis du ikke skal overklokke, bytt CPU og Hovedkort i noe billigere. Hvis du skal overklokke, trengs en bedre kjøler. Du kan også spare inn en del på 8GB Ram, ville heller kjøpt 2200mhz, alt etter hvilke tilbud / prisforskjeller det er for tiden. 760W trengs ikke så lenge det ikke skal en god del mer inn i riggen, her kan du også spare penger. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 (endret) Lagde et oppsett på dustin.no til deg Her får du bedre ytelse til en lavere sum Viss du fjerner HDD og bytter kabinett til FD R4 så blir prisen enda bedre Endret 2. april 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Sveibuen har, som vanlig, et gjennomtenkt og godt oppsett mtp. bang for buck. 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Hva skal du med 2400MHZ ram, en K-prosessor og et hovedkort til 1500kr hvis du ikke skal overklokke? Det er jo totalt waste of money. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Sveibuen har, som vanlig, et gjennomtenkt og godt oppsett mtp. bang for buck. Så lenge du overklokker iallefall. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Kan alltid gå ned noen hakk og spare opp mot en tusen lapp også viss du ikke skal overklokke Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 (endret) I dag er overklokking et trykk på en knapp. Og når et slikt alternativ ikke er så veldig mye dyrere ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. Og hvor skal man spare? et par lapper på PSUen? går sikkert greit det, men der får man hva man betaler for. PSUer av lav kvalitet har en tendens til å skape mer problemer en det koster å kjøpe en av kvalitet med en gang. noen kroner kan han knipe inn på CPU. men den CPUen har jo glimrende kritikker i alle tester som den er gjennom. Kabinett? kan sikkert dra noen kroner der også, men jeg har hatt min del av billige kabinett og det vil jeg si, det er en grunn til at de er billige. RAM? grei pris på de der. HK? kan sikker dra av noen lapper der. men igjen, et HK beregnet på gaming der en eventuell overklokk er en enkel funksjon. SSD? Det er vel den komponenten jeg ikke ville vært uten i et nytt bygg. forskjellen er hinsides alt man tror det er. alt i alt, et gjennomtenkt forslag som vil vare noen år og som vil gi bruker alternativ om han ønsker det. Endret 2. april 2014 av bytrollet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå