Gå til innhold

Ingen signaler til skjermen, 450W PSU++gis bort til fikseren

Anbefalte innlegg

Ja hvis det er noen som får systemet mitt til å funke gir jeg bort 450W PSU og betaler frakta. Gir bort også en Boomslang 1000 mus! Så her lønner det seg å hjelpe :D

Etter å ha lekt meg litt med den stasjonere (overklokket litt) så sluttet den å gi signaler til skjermen. Jeg overklokket ikke mye, og temperaturen kom aldri over 45 grader engang på prosessoren. Jeg har prøvd å flytte på den CMOS jumperen (er det ikke den som resetter bios?). Prøvd også å bytte skjermkort, RAM og Prosessor, men det kommer ikke signaler.

Er det hovedkortet nå som har sagt takk for deg? Men maskina starter jo så da må det være enkelte kretser som har sluttet å fungere. Oppsettet er slik

Crucial Radeon 9700 Pro

Epox RDA3+

TwinMos PC 3200

AMD Barton 2500+

Jeg kjørte ikke 200FSB engang på det meste og både RAMen og Hovedkortet kjører 200FSB gjør de ikke?

Prosessoren kjører jo 166FSB så jeg trodde det var den som var gåen, men jeg byttet jo ut den, og det funket jo ikke.

Kan noen forklare hvordan jeg resetter BIOS, i tilfelle til at jeg ikke har gjort det på en skikkelig måte. Eller er det noen som har ett forslag?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Det var det jeg trodde og jeg har flyttet den CMOS jumperen til den ene siden og så startet, og så flyttet den tilbake igjen og startet på nytt. Dette funket ikke, er det noe annet jeg kan gjøre for å få gjort det skikkelig?

Er det helt sikkert at det ikke er noe av delene som har gått føyken?

Lenke til kommentar

Jeg byttet ut hovedkortet og da funket det ihvertfall, men det hovedkortet støttet ikke Barton prosessorer. Så fikk da 266 fsb på prosessoren :(

Ihvertfall er ikke RAMen, Skjermkortet eller Prosessoren gåen. Regnet heller ikke med det.

Hovedkortet er ihvertfall ikke dødt, for da hadde ikke maskina startet, men problemet er å få det til å virke skikkelig. Gidder noen å forklare i detaljer hvordan jeg resetter ett Epox RDA kort?

Er det ikke bare å flytte på CMOS jumperen? Det funker tydligvis ikke. GIR bort ett 450 W Qtec PSU til den som hjelper meg slik at det løses. Betaler også frakt

Lenke til kommentar

Er det Epox Rda3+ du har?

Da flytter du gul jumper et hakk til høyre. Start maskinen og masse biping kommer. Slå av, og sett jumper tilbake. Hvis dette ikke hjelper kan du ta ut batteri. Vente et par minutter og sette den på plass igjen.

Man skal også kunne holde inne (evt trykke insert som en gærning) når du starter pcen. Da skal man resette cmos, men har selv erfart at dette fungerer litt opp og ned, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Ja det er Epox RDA3+ jeg har. Har prøvd å sette gul jumper til siden men funker dårlig. Hmm det kommer ikke noe beeping. Har også prøvd å ta ut batteri men det går heller ikke, men jeg skal prøve å ta ut batteriet og ha det ut lengre.

Insert funket heller ikke. Takker for at du prøver å hjelpe ihvertfall. Skal ta ut batteriet nå og la det være en stund ute nå.

Kan jeg ta ut batteriet og skru det på? Har det noe hensikt?

Lenke til kommentar

Ka farsken!!!! Det funket ved å bytte jumper(altså bruke en annen jumper), er mulig at dette var bare en tilfeldig ting. Det var også en gang som jeg hadde batteriet lenge ute, var sikkert det det var men jeg har tatt ut batteriet mange ganger nå.

Jeg begynte å bli nervøs nå. It's me skal ihvertfall få en premie. Snakker med deg i prv på hva du vil ha. Kom deg inn på MSN a så snakkes vi!!

Å gud som jeg ble glad, har prøvd x antall ting nå. Det med å flytte på jumperen funket ihvertfall dårlig.

Lenke til kommentar

Hehe da gikk du glipp av premie. Jeg hadde prøvd å tatt ut batteriet før han nevnte det også, men tydligvis ikke lenge nok. Hadde egentlig prøvd alt som folkene sa her, bortsett fra å trykke på insert når maskina starter opp.

Og det merkelig nok å bytte ut jumperen som fikk systemet til å funke virket det ut som. For jeg hadde tatt ut batteriet sikkert 4-5 ganger før det først funket. Har selvfølgelig vanskelig for å tro at det at det var jumperen da så det var nok batteriet. :shrug:

Så han hjalp ikke egentlig til at det funket, men jeg ble så glad så han får stash selvom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...