Rankiz Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hei, har fått "eksperthjelp" til å lage et superset treningsprogram for å få meg i gang. Er helt nybegynner og skal trene 2 ganger i uken. Med samme program to ganger i uken holder jeg det lett slik at jeg enkelt husker hva jeg skal gjøre osv. Hva synes dere om programmet? Workout Program 1. Deadlift – 3 sets of 6-8 reps 2. Flat chest press – 3 sets 6-8 reps 3. Leg Press – 3 sets 8-10 reps 4. laying leg raises - 3 sets 15-20 reps 5. pull-ups – 3 sets 10-12 reps 6. leg extensions – 3 sets 12-15 reps 7. seated rowing – 3 sets 8-10 reps 8. decline sit up – 3 sets 15-20 reps 9. narrow pull down – 3 sets 10-12 reps 10. dips – 3 sets 8-10 reps Har gått igjennom alle øvelsene, inkludert deadlift, så vet hvordan man skal gjøre det, skal trene alene, derfor jeg ikke vil gjøre squats og benkpress blant annet... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Når du sier super sett, hvordan er det meningen at du skal gjøre øvelsene da? Skal du sirkulere gjennom samtlige tre ganger? Det kan fort bli ganske vanskelig med tanke på å få tilgang til apparater, og har i seg selv ikke noen særlig funksjon slik det er lagt opp her. Både laying leg raises, og spesielt decline sit up, setter korsryggen din i fare. Ellers ser jeg at du mangler pressøvelser for skuldre og at dette fort blir litt mange tunge øvelser på en enkelt økt. Ellers ville jeg foreslått benkpress med manualer om du er redd for å gjøre øvelsen alene med stang. Å spørre noen om å spotte deg på gymmen, pleier heller ikke å være noe særlig problem. De fleste er ganske hjelpsomme med slikt. Det er mange små ting med programmet som bør endres, så da synes jeg det er bedre å lenke til et program jeg føler er komplett fra før. Romerus fullkropp. Da trener du 3 ganger i uken, men du får også mye mer igjen for det. Lykke til! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1574694 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg inn i baseøvelser, og hoppet rett på SL 5x5. Bunnsolid, enkelt og økter som er enkle å komme gjennom. Programmet til Romerus er heit greit det også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå