TBV33 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hei! Jeg vet ikke helt om dette er rette stedet å ta det opp, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg hadde en lang samtale med kjæresten min gjennom 3 år i dag. Han jobber innenfor salg, hvor lønn er basert på hvor mange salg han får. Han må jobbe fra halv 9 til 4, men jobber til tidligst klokken 9 på kvelden hver eneste dag. Han har veldig store ambisjoner og vil gjøre alt for å lykkes og "å bli rik" i følge han selv. Jeg ser at han er sliten, han er under 20 år og har hatt veldig vondt i hjertet i de siste ukene. Jeg får se han 1 dag i uken (noen ganger ikke det engang) og han har også veldig nære relasjoner til guttegjengen, den er veldig viktig for han. Han har altså, som han kaller det "3 verdener" som ikke går så godt sammen. Han pleier å være veldig flink på jobb, men han gir all energi til det og nå går det ikke så bra, noe som gjør han helt knust. Han aner ikke hvordan han skal finne en løsning, men han nekter å høre på oss rundt seg, for han vet best. Men han vet fortsatt ikke hva løsningen er, og da jeg foreslo en psykolog som kan mye om yrkeslivet, så overveide han det, i motsetning til alt annet. Likevel sier han at det koster mye og at han ikke har tid til det. Det jeg lurte på er om dere vet hva som kan hjelpe? En rådgiver? finnes det psykolog som er spesialist på arbeidsveiledning? en veileder? vi bor i drammen og jeg vil så gjerne hjelpe han, for han er heeelt utslitt og jeg kjenner han nesten ikke igjen lenger. Hver eneste dag jobber han i minst 12 timer, i tillegg til at han trener 1 time. Han blir fort sint i det siste og er ekstremt sliten. Jeg har forsikret meg om at han vil ha meg, men selvfølgelig er det slitsomt for meg og, i og med at jeg må selv ofre veldig mye av forholdet mitt, men igjen er det mitt valg. Akkurat nå må jeg iallefall være der for han og støtte han. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe han! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Det stopper seg selv relativt fort. Så fort han møter veggen så får han mer enn nok tid til annet enn jobben. Dette er desverre noe de fleste må erfare på engenhånd, det er bare så synd at det kan ta årevis å komme til hektene igjen hvis det butter skikkelig. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Psykolog er nok veien å gå her. Han driver rovdrift på seg selv for å oppnå hva da ? Det at han skjønner at dette ikke går lengre er viktig for å motivere til en endringsprosess. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Vet egentlig ikke om det er noe du kan gjøre? Jeg hadde det på akkurat samme måte når jeg var i den alderen. Følte meg ustoppelig, drakk litervis med kaffe, jobbet tungt, trente tungt og hadde aldri fri. Kjente at kroppen begynte å bli et vrak de siste månedene og en dag gikk jeg meg på en så hard smell at jeg ble tvunget til å legge fra meg alt uansett over en lengre periode. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ny jobb? Ser ut til at mesteparten av tiden går ut på å jobbe, og om dette forårsaker problemer må man gjøre noe med det, om mulig. Virker ikke som han er lykkelig slik ting er nå. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Vet ikke hva du mener med nær relasjoner til guttegjengen, men hvor mer tid har tilbringer med venner, jo mindre er han på arbeid og dette burde jo være positivt. Det å få han til å snakke med noen hadde nok vært det beste, dessverre er det slik at vi mennesker trenger å gå på en smell iblandt. Jeg jobbet på akkurat samme måte da jeg var 19-20 og måtte gå på en smell for å forstå at det ikke var noe liv og at til slutt var det bare jeg som tapte på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå