Benjamin9432 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Hei, jeg er en gutt på nylig 15, jeg trener 3 - 4 ganger styrke i uka på studio, 1 gang kondis. I starten gikk det veldig bra, gikk fort opp i vekt, ble mye sterkere, men nå står jeg stilt på vekskalaen. Jeg veier nå 59,5 , og da jeg startet veide jeg 51 for et halvt år siden. Noe spesielt jeg burde trene ? Hva bør jeg spise? Jeg spiser egentlig det jeg vil fra før av . Tar også proteinshake , noen andre kosstilskudd som er å anbefale?? ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 fap fap fap... Repeat. Lenke til kommentar
trettentrettisju Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Skal du opp i vekt må du spise flere kalorier enn du forbrenner, verre er det ikke. Pass på å få nok hvile og søvn. Samtidig må du huske på at du bare er 15 år, det kan kanskje være en idè å vente noen år før du starter med tung styrketrening, men dette er det nok andre som vet mer om enn meg. Endret 1. april 2014 av trettentrettisju Lenke til kommentar
Benjamin9432 Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Skal du opp i vekt må du spise flere kalorier enn du forbrenner, verre er det ikke. Pass på å få nok hvile og søvn. Samtidig må du huske på at du er 15 år og kroppen din er ikke ferdig utvokst, men dette er det nok flere som vet mer om enn meg. Takk for svar ) men er det noe spesielt jeg bør spise? Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Kosttilskudd tar du for helsa si skyld hvis kostholdet er mangelfullt, de har i beste fall liten innvirkning på muskelvekst. Proteinbehovet blir som regel sterkt overdrevet og proteinpulver hjelper deg sannsynligvis ingenting. Det som i derimot har mye å si er testosteronproduksjonen din. Du er nå i den alderen der testosteronproduksjonen din vil øke dramatisk hvis det ikke har begynt å skje allerede, og det vil da bli mye lettere å bygge muskler. Hvis du er sent utviklet så er det synd for deg og ting kan ta litt tid. Trening: Fullkroppsprogram med knebøy, draøvelser og pressøvelser annenhver dag. Kosthold: Det har lite å si hva du spiser egentlig så lenge du er i kalorioverskudd og går opp i vekt i passelig tempo. 2 Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Det er ikke noe farlig å trene styrke som ung, eneste ulempen er at du kan miste et par cm på makshøyden din da hvis du trener feil, altså slik at ryggen din blir presset sammen av vekten og ikke får maks høyde Lenke til kommentar
trettentrettisju Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Skal du opp i vekt må du spise flere kalorier enn du forbrenner, verre er det ikke. Pass på å få nok hvile og søvn. Samtidig må du huske på at du er 15 år og kroppen din er ikke ferdig utvokst, men dette er det nok flere som vet mer om enn meg. Takk for svar ) men er det noe spesielt jeg bør spise? http://www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140331194030.htm Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Det er ikke noe farlig å trene styrke som ung, eneste ulempen er at du kan miste et par cm på makshøyden din da hvis du trener feil, altså slik at ryggen din blir presset sammen av vekten og ikke får maks høyde Det er en myte og ikke riktig. Hvis noe så vil treningen styrke beinbygningen og gi økt vekst, men effekten er nok av liten betydning. Det som imidlertid gir redusert høydevekst er når epifyseskivene lukker seg som følge av forhøyede østrogennivåer, som er en grunn til at det er uklokt av tenåringer å bruke testosteron og lignende som gir mer østrogen. Endret 1. april 2014 av Forumtroll1 1 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Det er ikke noe farlig å trene styrke som ung, eneste ulempen er at du kan miste et par cm på makshøyden din da hvis du trener feil, altså slik at ryggen din blir presset sammen av vekten og ikke får maks høyde Det er en myte og ikke riktig. Hvis noe så vil treningen styrke beinbygningen og gi økt vekst, men effekten er nok av liten betydning. Kilde? 1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Hei, jeg er en gutt på nylig 15, jeg trener 3 - 4 ganger styrke i uka på studio, 1 gang kondis. I starten gikk det veldig bra, gikk fort opp i vekt, ble mye sterkere, men nå står jeg stilt på vekskalaen. Jeg veier nå 59,5 , og da jeg startet veide jeg 51 for et halvt år siden. Noe spesielt jeg burde trene ? Hva bør jeg spise? Jeg spiser egentlig det jeg vil fra før av . Tar også proteinshake , noen andre kosstilskudd som er å anbefale?? ) Har du endra programmet ditt noe på dette halve året? Og ikke minst, trener du basisøvelser eller bare isolasjonsøvelser for overkroppen og armene? Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Halvparten av folka jeg ser på treningsstudioet har jo ikke riktig teknikk, så hvor mange 15 åringer som har riktig teknikk og dermed ikke skader seg slik at veksten kan bli hemmet vet ikke jeg, men det finnes sikkert noen ^^ Lenke til kommentar
Hviteper Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Begynte selv med styrketrening da jeg var 14 og et halvt. Har holdt på et år nå og har gått opp 10 kg. Spis mye, spis riktig (makronutrients), finn et treningsprogram du trives med og gjør det til en vane. Kan være en god idé å få noen til å se på teknikken din, for å være helt sikker på at du gjør ting riktig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå