Gå til innhold

Aprilfest 2014 - D02 - Bilder av ting rundt meg

Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg å prøve meg på dette her. Første gang, så ikke umulig at noe går galt :ph34r:

Utfordring: Bilder av ting rundt meg.

Det vil si bilder av det som er i nærmilijøet, rundt Oslo-området.

Ekstra:

Skal også gå for ingen auto instillinger og ingen etterbehandling untatt nedskalering.

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr:

Canon EOS 600D med 18-55mm og 70-300mm linse

førstnevnte mest brukt.

Ønsk meg lykke til :confused:

Endret av D02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. april, og første "forsøket" fra dagens fototur

post-210631-0-53090100-1396373966_thumb.jpg

Oppdaget hvor drastisk forandring det ble når jeg endret på hvitbalangsen selv. Litt av grunnen til at jeg gikk for null auto var for å lære enda mer om kameraet. Har før gjort meste manuelt, men hvitbalangsen er hittil vært på auto. Den "feilen" skal nok ikke skje igjen :) Bildet gikk fra flatt og skjedlige farger til lyst og vårlig på ett blunk :)

:)

Lenke til kommentar

2. april. Tur til Bjørvika

post-210631-0-00957100-1396457511_thumb.jpg

Ganske fornøyd med reflekksjonen i vinduet på Operaen, men slet med å velge mellom dette og det i spoileren. Kom over noen tapebiter som satt igjen, mest sansynlig etter en plakat på broen over Oslo S.

post-210631-0-90209300-1396457519_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Meningen var at byggningen skulle være litt mer uttenfor "rammen" egentlig, men ble mer bak rammen. Her har du en hvor bygget er "i rammen", men personlig liker jeg det første bedere. Eneste er at jeg liker litt at toget går ut av rammen på dette, men det er jo smak og behag :)

post-210631-0-64731400-1396538948_thumb.jpg

Lenke til kommentar

2. april har virkelig fine refleksjoner og har en fin komposisjon.

Hyggelig at du likte det :)

Liker Bjørvikabildet. Det var en del detaljer i bildet. :)

Har du prøvd sykkelvraket i sort/hvitt?

Takk :)

Har i utfordringen å ikke endre på bildene etter bildet er tatt, så ikke tenkt over det, men her ser du hvordan det vil se ut :)

Litt usikker på hva jeg selv foretrekker.

post-210631-0-13716900-1396566004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Liker Bjørvikabildet. Det var en del detaljer i bildet. :)

Har du prøvd sykkelvraket i sort/hvitt?

Takk :)

Har i utfordringen å ikke endre på bildene etter bildet er tatt, så ikke tenkt over det, men her ser du hvordan det vil se ut :)

Litt usikker på hva jeg selv foretrekker.

Synes sykkelvraket gjorde seg bra i farger, den rustrøde bakgrunnen står i stil med fargene til sykkelen.

Endret av Slettet-U8ZiojSR
Lenke til kommentar

10. april- Refleksjon

post-210631-0-77945600-1397387066_thumb.jpg

Vært stille her i en stund nå. Dårlig vær og lite tid, men så løsnet været på fredag mens jeg satt på jobben, så måtte dokkumenteres. Nok så simpelt bilde dog, men kan regne med flere bilder fremover nå : )

Synes sykkelvraket gjorde seg bra i farger, den rustrøde bakgrunnen står i stil med fargene til sykkelen.

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

13. april. sterk strøm

post-210631-0-70151700-1397470727_thumb.jpg

Ender på tur i akerselva. Den ene ga seg, mens den andre prøver videre, men blir bare svømmende som på en tredemølle, på stedet. Til slutt gir de opp og følger strømmen nedover i høy fart mot Oslofjorden.

Fine observasjoner fra dagliglivet, det fra Operaen var effektfullt. Som noen andre her likte jeg faktisk spoilerbildet enda bedre, godt sett og fotografert med den "rammen".

P.S. Litt av noen omgivelser du har på jobb, misunnelig kjenner jeg!

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...