Gå til innhold

[Løst] Driver til Clas Ohlson Usb3-kort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se på kortet og finn ut hva det står skrevet på den største svarte chippen der. Hvis du Googler det navnet finner du sannsynligvis det du trenger, eventuelt kan du poste det her.

Når jeg Googler bildet fra Clas Ohlson, så dukker det opp et Transcend USB 3.0 kort som er nesten likt, men ikke helt. Kortet fra Clas Ohlson ser faktisk litt mer påkostet ut. Uansett finner du driver til Transcend-kortet på Transcend-siden jeg linket til, så du kan prøve denne hvis du ikke finner noe bedre. Sjansen for at de bruker samme chippen er ganske stor, selv om komponentene rundt er litt forskjellig.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Takk for tipset, men det passet ikke.

Dratt fram kortet, og det ser ut som om det står PU3020N eller noe slikt.

GoodWay har et slikt kort som ligner: http://www.goodway.com.tw/ca/product3.asp?listid=3&id=4&subid=68&pid=771&typeid=129

Men det skjer ikke noe etter å ha lastet inn driveren.

Litt merkelig at Device Manager ikke finner en ukjent enhet. Er kortet RIP kanskje? Har en disk som kun starter opp om jeg kobler til både strøm og USB, og disken starter. Håper det er liv i kortet enda.

Håper noen som har tilgang til driver kan gi meg filen(e) som trengs.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men det passet ikke.

Dratt fram kortet, og det ser ut som om det står PU3020N eller noe slikt.

GoodWay har et slikt kort som ligner: http://www.goodway.com.tw/ca/product3.asp?listid=3&id=4&subid=68&pid=771&typeid=129

Men det skjer ikke noe etter å ha lastet inn driveren.

Står det ikke noe annet med liten skrift på den svarte chippen? PU3020N høres mer ut som navnet på selve kortet, enn navnet på chippen.

Lenke til kommentar

Dersom den ikke dukker opp under ukjente enheter, så har jo den installert en eller annen driver. Dersom du ønsker å ha driveren liggende så kan du finne kortet slik som fmj beskriver, bortsett fra at du ser under USB kontrollere i enhetsbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...