Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt tregt nett, variabel ping

Gjest medlem-332567

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-332567

Hei, har et par spørsmål.

1. Jeg har fiber nett, 30 mbps.. på et spill så får jeg 30 innimellom og 50. noen ganger 120-200 hvordan får jeg den til å stå stille? være bra heletiden.

2. har ruter mye å si?

3. kan noen sende meg link til en bra nett der jeg kan streame og ikke lagge heletiden.

4. er det sant at du lagger mer om natta og ikke morgenen fordi da er mer folk på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jeg har fiber nett, 30 mbps.. på et spill så får jeg 30 innimellom og 50. noen ganger 120-200 hvordan får jeg den til å stå stille? være bra heletiden.

2. har ruter mye å si?

3. kan noen sende meg link til en bra nett der jeg kan streame og ikke lagge heletiden.

4. er det sant at du lagger mer om natta og ikke morgenen fordi da er mer folk på?

1. Jeg antar du mener du har 50-200 MS lag? Hvilket spill, hvor er serverne plassert?

2. Router har veldig mye å si

3. ?

4. Dersom kapasiteten til levrandøren ikke er stor nok til å gi alle full hastighet samtidig, så ja.

Du skriver ingenting om hvordan du er koblet opp til routeren din, hvor mange andre brukere det osv.

Bruker du wifi så er det det første du bør sjekke. Prøv med kabel i stedet i så fall.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

2. har ruter mye å si?

1. Jeg antar du mener du har 50-200 MS lag? Hvilket spill, hvor er serverne plassert?

2. Router har veldig mye å si

3. ?

4. Dersom kapasiteten til levrandøren ikke er stor nok til å gi alle full hastighet samtidig, så ja.

Du skriver ingenting om hvordan du er koblet opp til routeren din, hvor mange andre brukere det osv.

Bruker du wifi så er det det første du bør sjekke. Prøv med kabel i stedet i så fall.

3. Jeg vil oppgradere nettet mitt har hørt at hvis du kjøper 70 mbps som ikke mange har bestilt så lagger du mindre, fordi det ikke er mange som bruker det. Det er 4 stæsjonare pcer koblet litt routern. Jeg bruker ikke kabel, vil kabel hjelpe veldig mye?

Lenke til kommentar

Vel, wifi trenger ikke automatisk å bety at du får dårling ping, men slik det fungerer så blir det for mye verre dersom andre bruker det. Kabel vil være bedre uansett, og det er definitivt det første du burde prøve.

Ang om det hjelper med raskere abonnement så tror jeg ikke det hjelper. Selve problemstillingen er nok mest aktuell for xDSL og ikke fiber ville jeg tro, men hvis levrandøren ikke har nok kapasitet til alle abonnementene så har den ikke det. Ikke noe jeg skal si sikkert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Med 4 PC-er med aktivt bruk på en dårlig ruter, kan man få dårlig ytelse. Hva slags ruter brukes?

Jeg bruker ruter'n jeg fikk av GET.

Laster du/noen andre ned når du spiller?

Det påvirker oftest ping, det du har 120-200 i...

LASTER ALDRI NED NOE FILM/SPILL eller noe i det heletatt.

Endret av medlem-332567
Lenke til kommentar

Med 4 PC-er med aktivt bruk på en dårlig ruter, kan man få dårlig ytelse. Hva slags ruter brukes?

Jeg bruker ruter'n jeg fikk av GET.

Hvordan kan noen her vite hva du har fått av Get? Har du det nye Cisco-modemet med innebygget ruterfunksjon eller Dlink DIR655 som de leverte før? Eller noe annet?

Laster du/noen andre ned når du spiller?

Det påvirker oftest ping, det du har 120-200 i...

LASTER ALDRI NED NOE FILM/SPILL eller noe i det heletatt.

Hva med bruken fra de andre tilkoblede PC-ene?

Lenke til kommentar

Problemet med slike tråder, er at trådstarter ikke aner hva som er problemet eller hvor det ligger.

Dermed er det umulig å gi noen råd om nettlinje, router eller annet.

Jeg foreslår han laster ned Pingplotter og kjører den til han finner ut om problemet ligger lokalt mellom PC og router, eller på nettlinjen.

Normalt vil første hopp til routermodem vise 1ms (192.168.0.1).

Neste hopp vil være nettleverandørens utstyr og der har man normalt 1-10ms uten belastning.

ping-plotter-5.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Ser routeren slik ut?

Bruker andre wifi?

Hva gjør de andre på nettet(når du lagger)?

Er de på nett samtidig som du får lag?

Har du prøvd med kabel?

Ja routeren ser akkurat slik ut. er den bra eller? 4 andre stæsjonare pcer bruker kabler.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Har hørt folk si du for 3G for det 5g for det osv, hva står det for jo høyre= bedre? er det sånt at leverandøren gir nettet direkte til deg eller alle i nærheten? eller må du spørre om det

Lenke til kommentar

Har hørt folk si du for 3G for det 5g for det osv, hva står det for jo høyre= bedre?

Hæ... Prøv å formulere spørsmålet så det er mulig å skjønne det...

er det sånt at leverandøren gir nettet direkte til deg eller alle i nærheten? eller må du spørre om det

Det er ingen som gir deg nett. Det må du bestille og kjøpe.

Har disse spørsmålene sammenheng med opprinnelig spørsmål om ustabilt nett?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Når du kjøper da, noen sier at nettet går direkte til deg mens noen sier at nettet går liksom til alle i naboen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...