Gå til innhold

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss?


Anbefalte innlegg

Mener du virkelig det var manglene vilje til industriarbeide som fikk 900 000 nordmenn til å forlate Norge? Altså, nesten halvparten av befolkningen i kongeriket på denne tiden. De var neppe pripne eller redd for å bli møkkete på hendene, så det er selvsagt bare vås.

 

Som jeg nevnte tidligere, det sitter ofte langt inne å forlate det som er kjent og kjært, og bortsett fra en del eventyrere og lykkejegere, var det som nevnt reell nød, uten utsikt til bedring i forholdene her hjemme, som medførte at majoriteten så seg nøt til å reise annet sted.

Oleoh har for en gangs skyld rett. Sammenlignet med i dag var Norge selvsagt et fattig land, men sammenlignet med i dag var alle land i verden fattige så det betyr ikke stort. Høy arbeidsledighet i Norge var forårsaket av høy befolkningsvekst og økt produktivitet i landbruket, ikke akkurat symptomer på et land i nød.

 

Det er få ting som tyder på at Norge var et fattig land på 1800-tallet, sammenlignet med andre vestlige land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Kutt all bistand og steng grensene til Norge.

Mener du å stenge grensene for alle eller kun for u-landene?

 

Kun ikke-vestlige. Høytutdannede, hvite europeere skal vi nok klare å ta hånd om.

 

Bra svar

 

 

Nei det er et dårlig og unøyaktig svar, og bla. i utakt med forslaget fra Erna Solberg om å øke arbeidsinnvandring av høytutdannede også fra land utenfor EU. Hvorvidt hun lykkes å lokke hit flere gjenstår å se, siden Norge ikke nødvendigvis tilbyr de beste vilkårene for slik arbeidskraft.

 

Du kan si hva du vil, og jeg har min egen mening...

Lenke til kommentar

 

 

Du kan si hva du vil, og jeg har min egen mening...

 

 

 

Kan du i så fall forklare hvorfor det er dumt å lempe på reglene som regulerer arbeidsinnvandring (fra land utenfor EU) av f.eks. asiatiske høyt utdannede fagfolk, som Norge trenger?

 

Vi kan gjerne ta i mot oppgående og flinke folk fra Asia. Men nå har vi jo en god del "dumme" innvandre i Norge. Og det kan du si noe mot. Hvorfor er øst-kant skolene så dårlig snitt å komme inn på, jo på grunn av de trekker ned snittene (Stovner, holtet, osv)!

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss? Joda:

 

  • Sykepleiere
  • Leger
  • Rengjøringsfolk
  • Bussjåfører
  • Taxisjåfører
  • Kebab sjapper
  • Asiatiske restauranter
  • Massasje shops
  • Kolonialbutikker med eksotiske matvarer som ikke kan fås andre steder

 

Hva har xenofobe nordmenn gitt oss? Joda:

 

  • Frp
  • Norgespatriotene
  • Sian
  • Anders Behring Breivik
  • NAV-svindel
  • Lat ungdom

 

Det er nokså tydelig hvilken gruppe det er som skaper verdi i samfunnet, så hvorfor ikke rett og slett slutte å sutre over denne derre forferdelige innvandringen og rydde opp blant sine egne først?

Lenke til kommentar

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss? Joda:

 

  • Sykepleiere
  • Leger
  • Rengjøringsfolk
  • Bussjåfører
  • Taxisjåfører
  • Kebab sjapper
  • Asiatiske restauranter
  • Massasje shops
  • Kolonialbutikker med eksotiske matvarer som ikke kan fås andre steder

 

Hva har xenofobe nordmenn gitt oss? Joda:

 

  • Frp
  • Norgespatriotene
  • Sian
  • Anders Behring Breivik
  • NAV-svindel
  • Lat ungdom

 

Det er nokså tydelig hvilken gruppe det er som skaper verdi i samfunnet, så hvorfor ikke rett og slett slutte å sutre over denne derre forferdelige innvandringen og rydde opp blant sine egne først?

Du glemte Mullah krekar på "Ikke-vestlig innvandring"!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi kan gjerne ta i mot oppgående og flinke folk fra Asia. Men nå har vi jo en god del "dumme" innvandre i Norge. Og det kan du si noe mot.

 

Da kan vi i det minste først avklare begrepene? Dvs. skille mellom innvandring og asyl/flyktninger, hvilket noen har problemer med. Den første gruppen (tradisjonell innvandring) utgjør et lite antall. Den andre gruppen (asylsøkere og flyktninger) er hovedandelen, og er vanskelig å forutse antallet av på forhånd, siden det utløses av begivenheter utenfor Norge.

 

Dvs. hverken foregående eller nåværende regjering kan "bestemme" hvor mange som evt. kommer hit å banker på døra. Det vi vet, er at 8-10 000 (hvis jeg husker rett) årlig returneres. Hvilket i sin tur betyr at de gjenværende oppfyller vilkårene for å få opphold iht. reglene, og hvorvidt "du er dum" eller ikke inngår ikke som et kriterium.

 

Hvis dagens regjering mener Norge ikke har plass eller økonomi, så står det dem fritt å fortelle resten av verden det, og f.eks. halvere antallet som får bli her. For meg betyr det ingenting enten antallet går opp eller ned.

Lenke til kommentar

 

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss? Joda:

 

  • Sykepleiere
  • Leger
  • Rengjøringsfolk
  • Bussjåfører
  • Taxisjåfører
  • Kebab sjapper
  • Asiatiske restauranter
  • Massasje shops
  • Kolonialbutikker med eksotiske matvarer som ikke kan fås andre steder

 

Hva har xenofobe nordmenn gitt oss? Joda:

 

  • Frp
  • Norgespatriotene
  • Sian
  • Anders Behring Breivik
  • NAV-svindel
  • Lat ungdom

 

Det er nokså tydelig hvilken gruppe det er som skaper verdi i samfunnet, så hvorfor ikke rett og slett slutte å sutre over denne derre forferdelige innvandringen og rydde opp blant sine egne først?

Du glemte Mullah krekar på "Ikke-vestlig innvandring"!

 

Og profetens Ummah. Jeg digger de gutta

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvis dagens regjering mener Norge ikke har plass eller økonomi, så står det dem fritt å fortelle resten av verden det, og f.eks. halvere antallet som får bli her. For meg betyr det ingenting enten antallet går opp eller ned.

 

Så du kunne levd i et flerkulturelt området (der fleste var ikke-vestlige)? Og for å endre tema litt så er mange innvandre kriminelle. Gå å sjekk fengslene i Oslo, man ser nesten ikke en hvit person. Bare utlendinger (svarte). De selger også narkotika på gaten, de står bak flest kriminalitet, osv. Jeg kan si med en gang at jeg er mye tryggere når jeg har etniske nordmenn rundt meg (som nå).

 

http://no.metapedia.org/wiki/Etniske_nordmenn_som_er_blitt_drept_av_innvandrere

Endret av MathiasOslo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

[...]

 

Det er nokså tydelig hvilken gruppe det er som skaper verdi i samfunnet, så hvorfor ikke rett og slett slutte å sutre over denne derre forferdelige innvandringen og rydde opp blant sine egne først?

For noe forbanna pisspreik!

 

Arbeidsinnvandringen til Norge har til tider vært viktig, men viktigere er å spørre seg hvorfor det har blitt slik at Norge og Europa importerer billig arbeidskraft fra nær og fjern, når arbeidsløse, hvite nordmenn står i NAV-kø. Det er den virkelige utfordringen. Mang en nordmann ønsker å jobbe, men finner den vanskelig grunnet et overfylt arbeidsmarked av ikke-vestlige som gjør samme jobben til halvparten av lønna. Da har jeg ikke engang kommentert det stadig større svarte arbeidsmarkedet, som presser ut de seriøse arbeidstakerne.

 

At du virkelig mener at «kebabsjapper» tilføyer det norske samfunnet en større verdi, sier mer om deg enn det norske folk.

 

Majoriteten av norsk ungdom er ikke lat, så snakk for deg selv. Jeg kjenner mang en flott, norsk ungdom gjennom mitt tidligere arbeid og de fleste jobber hardt og tjener egne penger ved siden av skole og studier.

 

Det flerkulturelle samfunnet er den største voldtekten av Norge og Europa i moderne historie.

 

.redigert

Endret av Hrodebert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De selger også narkotika på gaten

 

Snart er narkotika legalisert og tilsalgs hos Narvesen, siden Norge har en tendens til å følge trenden fra utlandet, så da forsvinner iallefall en av bekymringene dine.

 

Men, du kan ikke ha fulgt mye med hvis du seriøst forsøker å fremstille det som at nordmenn nærmest lures til å kjøpe dop. Denslags fantes på gata flere ti-år innen innvandringen var særlig utbredt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Arbeidsinnvandringen til Norge har til tider vært viktig, men viktigere er å spørre seg hvorfor det har blitt slik at Norge og Europa importerer billig arbeidskraft fra nær og fjern, når arbeidsløse, hvite nordmenn står i NAV-kø. Det er den virkelige utfordringen. Mang en nordmann ønsker å jobbe, men finner den vanskelig grunnet et overfylt arbeidsmarked av ikke-vestlige som gjør samme jobben til halvparten av lønna. Da har jeg ikke engang kommentert det stadig større svarte arbeidsmarkedet, som presser ut de seriøse arbeidstakerne.

 

Grunnen til at Nordmenn står i kø på NAV er fordi det er der de får best betalt, i forhold til innsatsen de er villige til å legge ned.

 

At Nordmenn ikke er istand til å produsere noe som er verdt MER enn det NAV tilbyr, for å ikke gjøre noe som helst, er vel det som burde bekymre med tanke på situasjonen i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så fordi du synes vi har for mange muslimer skal vi stanse all ikke-vestlige innvandring i strid med våre forpliktelser selv om 40% av ikke-vestlige som kommer hit er kristne?

Jeg mener Norge skal være vestlig! Slipp inn de hvite og vestlige før det blir flere mørke og ikke-vestlige i dette landet. Befolkningsøkning er absolutt bra så lenge det dreier seg om etnisk norske og andre vestlige. Men nå er det ikke slik at Norge plikter å ta imot alle mulige innvandrere fra hele verden. Tvert imot, det er lenge siden det ble innført innvandringsstopp med unntak av arbeidskraft og flyktninger. På tide å utvide dette.

Joda det har vi, gjennom FN's flyktningskommisjon, internasjonale menneskerettigheter, europeiske menneskerettigher osv. som gjør det til en menneskerett å søke asyl. Vi kan selvsagt stramme inn på regelverket innenfor disse og tolke de langt hardere enn vi gjør nå slik vi gjorde på 90-tallet, men å stenge grensene helt er ikke mulig og det er ikke et flertall selv blandt de mest innvandringsskeptiske som ønsker dette noe som bør være et tankekors.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvis dagens regjering mener Norge ikke har plass eller økonomi, så står det dem fritt å fortelle resten av verden det, og f.eks. halvere antallet som får bli her. For meg betyr det ingenting enten antallet går opp eller ned.

 

Så du kunne levd i et flerkulturelt området (der fleste var ikke-vestlige)? Og for å endre tema litt så er mange innvandre kriminelle. Gå å sjekk fengslene i Oslo, man ser nesten ikke en hvit person. Bare utlegninger (svarte). De selger også narkotika på gaten, de står bak flest kriminalitet, osv. Jeg kan si med en gang at jeg er mye tryggere når jeg har etniske nordmenn rundt meg (som nå).

 

http://no.metapedia.org/wiki/Etniske_nordmenn_som_er_blitt_drept_av_innvandrere

 

 

Det du kommer med nå er påstander som er regn løgn og en link som ikke dokumenterer dine påstander i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

De selger også narkotika på gaten

 

Snart er narkotika legalisert og tilsalgs hos Narvesen, siden Norge har en tendens til å følge trenden fra utlandet, så da forsvinner iallefall en av bekymringene dine.

 

Men, du kan ikke ha fulgt mye med hvis du seriøst forsøker å fremstille det som at nordmenn nærmest lures til å kjøpe dop. Denslags fantes på gata flere ti-år innen innvandringen var særlig utbredt.

 

Nå vet jeg ikke om du kommer til å være en aktiv kunde hos Narvesen når det legaliseres.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Hvis dagens regjering mener Norge ikke har plass eller økonomi, så står det dem fritt å fortelle resten av verden det, og f.eks. halvere antallet som får bli her. For meg betyr det ingenting enten antallet går opp eller ned.

 

Så du kunne levd i et flerkulturelt området (der fleste var ikke-vestlige)? Og for å endre tema litt så er mange innvandre kriminelle. Gå å sjekk fengslene i Oslo, man ser nesten ikke en hvit person. Bare utlegninger (svarte). De selger også narkotika på gaten, de står bak flest kriminalitet, osv. Jeg kan si med en gang at jeg er mye tryggere når jeg har etniske nordmenn rundt meg (som nå).

 

http://no.metapedia.org/wiki/Etniske_nordmenn_som_er_blitt_drept_av_innvandrere

 

 

Det du kommer med nå er påstander som er regn løgn og en link som ikke dokumenterer dine påstander i det hele tatt.

 

Hva vil du ha link på?

Lenke til kommentar

 

 

 

At du virkelig mener at «kebabsjapper» tilføyer det norske samfunnet en større verdi, sier mer om deg enn det norske folk.

 

 

 

Store deler av den norske befolkningen ser da ut til å gleder seg stort over kebabsjapper sene fredags og lørdagskvelder.

 

Kebab er forsatt ikke norsk mat og ikke en del av samfunnet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det du kommer med nå er påstander som er regn løgn og en link som ikke dokumenterer dine påstander i det hele tatt.

 

Hva vil du ha link på?

 

 

At det nesten ikke er hvite i norske fengsler eller i fengsler i Oslo om du har det.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

 

 

 

At du virkelig mener at «kebabsjapper» tilføyer det norske samfunnet en større verdi, sier mer om deg enn det norske folk.

 

 

 

Store deler av den norske befolkningen ser da ut til å gleder seg stort over kebabsjapper sene fredags og lørdagskvelder.

 

Kebab er forsatt ikke norsk mat og ikke en del av samfunnet.

 

 

Betyr ikke at norske folk ikke nyter kebaben, så jo, kebabsjapper er så klart en del av samfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...