Gå til innhold

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Å så tjener vi mer på olje fra Angola enn det vi gir i bistand til hele Afrika til sammen..

 

Bistand eller tvungen u-hjelp bør kuttes. La frivillige overta og folk som vil gi kan gi alt de orker. Norge bruker over 30 milliarder i året og vi vet at det gir svært lite. Stort sett forsvinner disse pengene og lite bistand er igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Å så tjener vi mer på olje fra Angola enn det vi gir i bistand til hele Afrika til sammen..

 

Bistand eller tvungen u-hjelp bør kuttes. La frivillige overta og folk som vil gi kan gi alt de orker. Norge bruker over 30 milliarder i året og vi vet at det gir svært lite. Stort sett forsvinner disse pengene og lite bistand er igjen.

 

 

Kan du gi noen eksempler på dette? At pengene stort sett forsvinner? At det gir svært lite? Jeg er selv skeptisk til bistand, men tviler sterkt på dine påstander her. Har du noen gang reist i Afrika feks. og sett resultatene av norsk bistand selv?

 

Vi tjener forsatt mye mer på olje fra Angola enn det vi gir i bistand. Vi tar det vi kan og gir noen smuler tilbake. Resultatet av vesten handlinger i andre deler av verden er blant annet flyktninger. Så da skulle det bare mange at vi tar noen av dem imot.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Å så tjener vi mer på olje fra Angola enn det vi gir i bistand til hele Afrika til sammen..

 

Bistand eller tvungen u-hjelp bør kuttes. La frivillige overta og folk som vil gi kan gi alt de orker. Norge bruker over 30 milliarder i året og vi vet at det gir svært lite. Stort sett forsvinner disse pengene og lite bistand er igjen.

 

 

Kan du gi noen eksempler på dette? At pengene stort sett forsvinner? At det gir svært lite? Jeg er selv skeptisk til bistand, men tviler sterkt på dine påstander her. Har du noen gang reist i Afrika feks. og sett resultatene av norsk bistand selv?

 

Vi tjener forsatt mye mer på olje fra Angola enn det vi gir i bistand. Vi tar det vi kan og gir noen smuler tilbake. Resultatet av vesten handlinger i andre deler av verden er blant annet flyktninger. Så da skulle det bare mange at vi tar noen av dem imot.

 

Du kan ta en titt på denne dokumentaren som gikk på NRK for litt siden. Du vil bli rystet over hvor mange milliarder vi har kastet ut. Og ikke minst hvordan Norsk bistand ødelegger de land vi liksom skal hjelpe. Programmet heter, Den gode vilje. http://tv.nrk.no/serie/den-gode-viljen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ta en titt på denne dokumentaren som gikk på NRK for litt siden. Du vil bli rystet over hvor mange milliarder vi har kastet ut. Og ikke minst hvordan Norsk bistand ødelegger de land vi liksom skal hjelpe. Programmet heter, Den gode vilje. http://tv.nrk.no/serie/den-gode-viljen

 

 

 

Jeg har allerede sagt at jeg er skeptisk til bistand. Poenget er bare at vi ikke er kjempesnille som gir bistand når vi samtidig tjener mye, mye mer på ressurser fra fattige land, som landene hadde trengt mye mer enn oss.

 

Jeg har ikke tid til å se den dokumentaren nå, men jeg vil gjerne ha tall eller noen kilder på at bistandspengene stort sett forsvinner? Det at bistand feiler er helt klart, men det betyr ikke at bistand generelt er bortkastet.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

I innvandringsdebatten er det alltid innvandringsmotstandere som må argumentere for seg, ser det ut som. Derfor tenkte jeg å snu på dette, så hvorfor støtter du ikke-vestlig innvandring? Er det av ideologiske eller økonomiske grunner? Mener du at innvandring har gitt oss noe av betydelig verdi? I så fall, hva? Har du noen tall?

Innvandre har gitt oss nordmenn langt bedre mat. Det er en berikelse for oss som ikke er så glad i Norsk kosthold.

 

vi trenger ikke en halv million innvandrere for å ha et par utenlandske restauranter her og der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Innvandringen har gitt meg mange gode venner og innsikt i andre kulturer som har lært meg mye.

du kan få gode venner blant norske folk også, og du kan få innsikt i andre kulturer ved å reise.

 

 

Og? Innvandringen har forsatt gitt meg gode venner og innsikt i andre kulturer.

Lenke til kommentar

 

vi trenger ikke en halv million innvandrere for å ha et par utenlandske restauranter her og der.

 

 

 

 

 

Du har helt rett i det. Jeg er for fri innvandring. Men det betyr ikke at folk kan komme hit å leve på staten. De må klare seg selv. Ellers bør vi kutte ut og ta inn asylsøkere, kun kvoteflyktninger. De bør også sendes ut så fort man kan, noe vi i Norge ikke gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har vi rett på vår rikdom? Hvorfor fortjener DU denne rikdommen i motsetning til noen andre? Hva har du gjort for å fortjene det?

 

Er det ikke rimelig at vi deler litt av rikdom, ettersom det ikke er vår fortjeneste at vi har den..?

ut i fra ditt synspunkt så burde vi fordele all fortjeneste fra oljen fritt blant alle verdens land?

 

norge gir bistand til halvparten av verdens land, så vi deler vår rikdom allerede.

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Alle-far-norsk-bistand---men-kutt-gir-brak-7513756.html

 

 

Å så tjener vi mer på olje fra Angola enn det vi gir i bistand til hele Afrika til sammen..

 

jeg aner ikke hvordan vi tjener penger på angola sin olje, men hvis vi gjør det så bør de tjene godt på det på sin side og, tenker jeg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har allerede sagt at jeg er skeptisk til bistand. Poenget er bare at vi ikke er kjempesnille som gir bistand når vi samtidig tjener mye, mye mer på ressurser fra fattige land, som landene hadde trengt mye mer enn oss.

 

Jeg har ikke tid til å se den dokumentaren nå, men jeg vil gjerne ha tall eller noen kilder på at bistandspengene stort sett forsvinner? Det at bistand feiler er helt klart, men det betyr ikke at bistand generelt er bortkastet.

 

For og få gode svar bør du se dokumentaren. Den gir deg de svar du etterlyser.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar

 

 

Innvandringen har gitt meg mange gode venner og innsikt i andre kulturer som har lært meg mye.

du kan få gode venner blant norske folk også, og du kan få innsikt i andre kulturer ved å reise.

 

 

Og? Innvandringen har forsatt gitt meg gode venner og innsikt i andre kulturer.

 

ja, poenget er at dette ikke er noe argument for innvandring, som er det tråden handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg aner ikke hvordan vi tjener penger på angola sin olje, men hvis vi gjør det så bør de tjene godt på det på sin side og, tenker jeg.

 

 

 

Overhodet ikke så mye som de kunne ha tjent. Mye av pengene går også rett i lomma på en diktatorfamilie, som Norge er så vennlige å støtte, mens store deler av befolkningen lever i fattigdom og det de får igjen er oljesøl og forurenset jord.

Lenke til kommentar

 

ja, poenget er at dette ikke er noe argument for innvandring, som er det tråden handler om.

 

 

 

Makan til kverulering. Tråden handler om hva ikke-vestlig innvandring har gitt oss. Det var også det jeg svarte på.

 

Tror du skal ligge lavt i forhold til kverulering. Du gidder ikke en gang å se på dokumentaren som gir deg de fakta du etterlyser.

Lenke til kommentar

 

jeg aner ikke hvordan vi tjener penger på angola sin olje, men hvis vi gjør det så bør de tjene godt på det på sin side og, tenker jeg.

 

 

 

Overhodet ikke så mye som de kunne ha tjent. Mye av pengene går også rett i lomma på en diktatorfamilie, som Norge er så vennlige å støtte, mens store deler av befolkningen lever i fattigdom og det de får igjen er oljesøl og forurenset jord.

 

slik jeg ser det er dette mer et poeng for å endre forretningsvirksomhet enn noe annet. men ser hva du mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...