Gå til innhold

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss ta en prat sammen (mobil, skype eller noe annet), fordi jeg føler at jeg ikke "får" ut alt ved hjelp av skriftlig form. Og jeg kan innrømme at jeg har hatt noen feil og blandinger [...]. Men møtes face to face blir sikkert helt uaktuelt fra din side. Så du bestemmer om vi skal ta en lang samtale sammen. Ja eller nei?

 

 

 

Nei takk. Enten så får du komme med beviser her eller så må du bare forvente å ikke bli tatt seriøst,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt kan vi gi dem et bedre liv ved å knuse terroristregimene med militær makt og så la dem bygge opp igjen sitt eget land. Norge har sluppet inn altfor mange fra den ikke-vestlige verden for lengst!

 

Ett eksempel på ett land hvor Norge har knust ett såkalt terrorregimet og samtidig hjulpet befolkningen med å bygge opp landet sitt igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved å befri Kosovo fra Serbia og ved å befri Libyas befolkning fra Muammar al-Gaddafi og han terroristregime. Nå har ikke befolkningen i Libya akkurat klart å enes så godt om gjenoppbyggingen av Libya, men Kosovo har blitt en gigantisk suksess. Det er slik man bør hjelpe andre istedenfor å åpne sitt eget land for en haug av flyktninger.

Lenke til kommentar

 

Det er fortsatt ikke noe argument for å slippe inn en rekke ikke-vestlige innvandrere bare fordi de kaller seg flyktninger.

 

Bortsett fra å hjelpe mennesker i nød til å få ett bedre liv... Pluss alle de argumentene folk har kommet med på tråden...

 

 

Hvorfor ikke la alle i verden bare komme til Norge? Så lever vi 6 milliarder mennesker på norske oljepenger i fred og harmoni... nei, vent.

 

La oss heller ta imot den delen av befolkningen i fattige land som faktisk har råd til å skaffe seg en flybillett til Norge. Det hjelper nok disse landene der nede.

 

 

Dette argumentet gir ikke mening annet enn at det faktisk gjør ting bedre for de som kommer hit. Det er ikke bra for landene i seg selv at deler av den "rikeste" befolkningen i disse landene emigrerer til rikere land. Det er heller med på å forverre problemet. Befolkningen i disse landene vokser som regel raskere uansett, og flere fattige mennesker blir det.

 

Det blir en tap-tap situasjon for alle bortsett fra de menneskene som kommer til Norge.

 

Ikke-vestlig innvandring har sikkert gitt oss noe, men det har større negative konsekvenser enn det har gode i mitt hode. Mange liker å snakke varmt om at det er viktig for landet vårt at vi får inn folk som kommer her og jobber, men likevel bruker disse argumentene når man tar inn drøssevis av innvandrere fra land som ikke har kompetanse eller arbeidsmoral for å jobbe noe særlig i Norge uansett. Store deler av Europa har høy arbeidsledighet og mennesker som virkelig ønsker å jobbe. Det er dessverre ikke tilfellet for en del av innvandrerne fra ikke-vestlige land. Det gjelder såklart ikke alle, og det er stor forskjell på hvilke området og kulturer disse kommer fra.

 

Skal dette argumentet holde kan man ikke fortsette å slippe inn drøssevis av mennesker fra de landene som statitisk er de som ligger mest utenfor arbeidslivet når de har slått seg ned i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Ikke-vestlig innvandring har sikkert gitt oss noe,

 

Kan du liste opp?

 

 

Bislett kebab

 

 

Jeg tror jeg må ned til der kebaben ble påfunnet, for å få "ekte kebab" .. Du vet, en kebab som er fylt med ekte grillet ferskt lammekjøtt, og hvor dressingen er helt nøytral, slik at krydder og de andre smakene får komme frem. Det derre "thousand island"-klisset vi har på alt mulig av denne "junkfooden" er bare helt ekkel

 

Jeg er blitt en gammel kranglefant, sur og tverr .. :ph34r:

 

Jeg tror forøvrig at "Hargo" kommer til å glemme å "liste opp" noe, fordi han er livredd for avsløringen som kommer rett i etterkant .. :whistle:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ikke-vestlig innvandring har sikkert gitt oss noe,

 

Kan du liste opp?

 

 

Bislett kebab

 

 

Jeg tror jeg må ned til der kebaben ble påfunnet, for å få "ekte kebab" .. Du vet, en kebab som er fylt med ekte grillet ferskt lammekjøtt, og hvor dressingen er helt nøytral, slik at krydder og de andre smakene får komme frem. Det derre "thousand island"-klisset vi har på alt mulig av denne "junkfooden" er bare helt ekkel

 

Jeg er blitt en gammel kranglefant, sur og tverr .. :ph34r:

 

Jeg tror forøvrig at "Hargo" kommer til å glemme å "liste opp" noe, fordi han er livredd for avsløringen som kommer rett i etterkant .. :whistle:

 

 

Jeg sa ikke nødvendigvis at det var bra, men det er ikke-vestlig innvandring som står bak det :-)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må ned til der kebaben ble påfunnet, for å få "ekte kebab" .. Du vet, en kebab som er fylt med ekte grillet ferskt lammekjøtt, og hvor dressingen er helt nøytral, slik at krydder og de andre smakene får komme frem. Det derre "thousand island"-klisset vi har på alt mulig av denne "junkfooden" er bare helt ekkel

 

Jeg er blitt en gammel kranglefant, sur og tverr .. :ph34r:

 

Jeg tror forøvrig at "Hargo" kommer til å glemme å "liste opp" noe, fordi han er livredd for avsløringen som kommer rett i etterkant .. :whistle:

 

 

Livredd for avsløringen som kommer i etterkant? Så når jeg sier at ikke-vestlig innvandrer "sikkert har gitt oss noe", så skal det være utelukkende negative ting jeg nevner der? Du er sikkert klar over at jeg ikke er for mye innvandring til Norge, men det jeg er heller ikke så snever i synet mitt at jeg mener det er utelukkende negativt. Det jeg derimot mener er at de positive sidene dessverre ikke veier opp mot det negative.

 

De fleste pro-innvandringsbrukere på dette forumet evner ikke å se noen av de negative sidene og er glade i å flåse bort motargumenter. I tillegg da til å leve i naiv boble som tror at den norske velstanden er konstant og vil være for evig, og gjerne ønsker da å invitere hele verden til å flytte til Norge og leve på norske skatte- og oljepenger.

 

Men siden du absolutt ønsker en liste på ting som kan være postivt med ikke-vestlig innvandring kan jeg jo godt nevne noe som faller meg inn her og nå:

* Mange flotte mennesker, mange av de er arbeidssomme og kommer fra kulturer med høy arbeidsmoral og ønsker å ta del i det norske samfunnet.

* Nye kulturer å bringe inn i det norske samfunnet. Folk har en tendens til å plukke opp ting man liker fra andre kulturer.

* Vi hjelper en del mennesker ut av en grusom situasjon i hjemlandet til et trygt og flott land.

* Mange innvandrere er flinke til å ta høyere utdanning, eller noen innvandrergrupper i det minste.

* Noen innvandrere er villige til å ta "drittjobber" nordmenn ikke vil ta, men langt i fra alle. Vi må huske på at de som først har råd til å fly en hel familie til Norge har sannsynligvis mer penger enn en del andre i hjemlandet, og da igjen neppe er de som gjør "drittjobbene" der hjemme.

 

Det er ikke så at jeg bestemt mener at all ikke-vestlig innvandring nødvendigvis er negativt, men mye av det er det. Rett og slett fordi at vi fortsatt velger å ta inn en drøss av mennesker fra land som har vist seg å gjøre det svært dårlig her i landet, uten at jeg skal nevne land i denne sammenheng, dere skjønner sikkert godt hvilke jeg mener. Økonomi er én ting, en annen ting er sikkerheten til norske borgere. Hvorfor er det så at norske damer skal være redde for å bli voldtatt på gata i Oslo? Det er et "importert" problem, og ganske alvorlig, og det skjer ikke kun i Oslo. "Voldtektsbølgen", "ransbølgen" osv. Man skal være passe naiv og dum hvis man nekter for at dette er problemer som har kommet med mye innvandring til landet og hovedstaden vår. Selvfølgelig, det finnes mange norske kriminelle også, og de fleste innvandrere er ikke det.

 

Nordmenn skal tilpasse seg innvandringen, og ikke motsatt, det virker å være moralen en del steder. Og tankegangen er ganske skummel. Det kommer til å smelle igjen i Norge, slik det gjorde 22. juli. Enten om det er islamistiske terrorister, eller en ny høyreekstrem gærning ala ABB. Vi tar inn flere innvandrere enn vi klarer å integrere og det setter sitt spor i Norge. Folk blir frustrerte fordi det ikke skjer noe. Man har jo hørt historier om hvordan innvandrere ble behandlet i Oslo før det ble kjent at gjerningsmannen den 22. juli var norsk. Det er overhodet i bra, men så lenge ting går bra og alt er stille og rolig så murrer det litt i de tusen hjem, men om Norge er i et motbake er jeg redd for hva som kan skje. Den store innvandringen er ikke bra, og heller ikke hvordan ting blir løst på med tanke på ghettotilstandene man er i ferd med se i Oslo.

 

En venn av meg oppvokst på østkanten i Oslo fikk ikke lov å ha med vanlige grillpølser på turdag på skolen, siden det var så mange muslimer i klassen hans. Dette for 10-15 år siden. Dette denne håndteringen som er så feil.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg tror jeg må ned til der kebaben ble påfunnet, for å få "ekte kebab" .. Du vet, en kebab som er fylt med ekte grillet ferskt lammekjøtt, og hvor dressingen er helt nøytral, slik at krydder og de andre smakene får komme frem. Det derre "thousand island"-klisset vi har på alt mulig av denne "junkfooden" er bare helt ekkel

 

Jeg er blitt en gammel kranglefant, sur og tverr .. :ph34r:

 

Jeg tror forøvrig at "Hargo" kommer til å glemme å "liste opp" noe, fordi han er livredd for avsløringen som kommer rett i etterkant .. :whistle:

 

 

Livredd for avsløringen som kommer i etterkant? Så når jeg sier at ikke-vestlig innvandrer "sikkert har gitt oss noe", så skal det være utelukkende negative ting jeg nevner der? Du er sikkert klar over at jeg ikke er for mye innvandring til Norge, men det jeg er heller ikke så snever i synet mitt at jeg mener det er utelukkende negativt. Det jeg derimot mener er at de positive sidene dessverre ikke veier opp mot det negative.

 

Vel, det var nå ment som ett vennskapelig dult :)

 

Hva får deg til å tro at du har full oversikt over de positive sidene? Eller er det sånn at ditt personlige syn har fått med seg det den selv vil, og er blind for resten?

 

 

 

 

Jeg tror jeg må ned til der kebaben ble påfunnet, for å få "ekte kebab" .. Du vet, en kebab som er fylt med ekte grillet ferskt lammekjøtt, og hvor dressingen er helt nøytral, slik at krydder og de andre smakene får komme frem. Det derre "thousand island"-klisset vi har på alt mulig av denne "junkfooden" er bare helt ekkel

 

Jeg er blitt en gammel kranglefant, sur og tverr .. :ph34r:

 

Jeg tror forøvrig at "Hargo" kommer til å glemme å "liste opp" noe, fordi han er livredd for avsløringen som kommer rett i etterkant .. :whistle:

 

 

 

De fleste pro-innvandringsbrukere på dette forumet evner ikke å se noen av de negative sidene og er glade i å flåse bort motargumenter. I tillegg da til å leve i naiv boble som tror at den norske velstanden er konstant og vil være for evig, og gjerne ønsker da å invitere hele verden til å flytte til Norge og leve på norske skatte- og oljepenger.

 

Jeg er hverken pro eller mot, jeg forholder meg til tingene slik de åpenbarer seg her og nu, og vær grei å ikke forsøk å putte meg i den båsen du tror jeg hører hjemme i, for den stemmer ikke, og vi kommer ingen vei med den typen "fengslende debatt"

 

 

 

Jeg tror jeg må ned til der kebaben ble påfunnet, for å få "ekte kebab" .. Du vet, en kebab som er fylt med ekte grillet ferskt lammekjøtt, og hvor dressingen er helt nøytral, slik at krydder og de andre smakene får komme frem. Det derre "thousand island"-klisset vi har på alt mulig av denne "junkfooden" er bare helt ekkel

 

Jeg er blitt en gammel kranglefant, sur og tverr .. :ph34r:

 

Jeg tror forøvrig at "Hargo" kommer til å glemme å "liste opp" noe, fordi han er livredd for avsløringen som kommer rett i etterkant .. :whistle:

 

 

Men siden du absolutt ønsker en liste på ting som kan være postivt med ikke-vestlig innvandring kan jeg jo godt nevne noe som faller meg inn her og nå:

* Mange flotte mennesker, mange av de er arbeidssomme og kommer fra kulturer med høy arbeidsmoral og ønsker å ta del i det norske samfunnet.

* Nye kulturer å bringe inn i det norske samfunnet. Folk har en tendens til å plukke opp ting man liker fra andre kulturer.

* Vi hjelper en del mennesker ut av en grusom situasjon i hjemlandet til et trygt og flott land.

* Mange innvandrere er flinke til å ta høyere utdanning, eller noen innvandrergrupper i det minste.

* Noen innvandrere er villige til å ta "drittjobber" nordmenn ikke vil ta, men langt i fra alle. Vi må huske på at de som først har råd til å fly en hel familie til Norge har sannsynligvis mer penger enn en del andre i hjemlandet, og da igjen neppe er de som gjør "drittjobbene" der hjemme.

 

 

Javel, du har endel pene ting å si, men på slutten av listen måtte du liksom motsi deg selv, for at det ikke skulle bli for positivt ..

 

 

Jeg tror jeg må ned til der kebaben ble påfunnet, for å få "ekte kebab" .. Du vet, en kebab som er fylt med ekte grillet ferskt lammekjøtt, og hvor dressingen er helt nøytral, slik at krydder og de andre smakene får komme frem. Det derre "thousand island"-klisset vi har på alt mulig av denne "junkfooden" er bare helt ekkel

 

Jeg er blitt en gammel kranglefant, sur og tverr .. :ph34r:

 

Jeg tror forøvrig at "Hargo" kommer til å glemme å "liste opp" noe, fordi han er livredd for avsløringen som kommer rett i etterkant .. :whistle:

 

 

 

 

Det er ikke så at jeg bestemt mener at all ikke-vestlig innvandring nødvendigvis er negativt, men mye av det er det. Rett og slett fordi at vi fortsatt velger å ta inn en drøss av mennesker fra land som har vist seg å gjøre det svært dårlig her i landet, uten at jeg skal nevne land i denne sammenheng, dere skjønner sikkert godt hvilke jeg mener.

 

Økonomi er én ting, en annen ting er sikkerheten til norske borgere. Hvorfor er det så at norske damer skal være redde for å bli voldtatt på gata i Oslo? Det er et "importert" problem, og ganske alvorlig, og det skjer ikke kun i Oslo. "Voldtektsbølgen", "ransbølgen" osv. Man skal være passe naiv og dum hvis man nekter for at dette er problemer som har kommet med mye innvandring til landet og hovedstaden vår. Selvfølgelig, det finnes mange norske kriminelle også, og de fleste innvandrere er ikke det.

 

 

1: Det går opp og ned, slik som det har gjort hele tiden, og lenge før ordet "innvandringsmotstander og innvandrings elsker" ble oppfunnet. For 30 år siden var det vietnameserne som ble hakket på, og nå er det "islam" som er i skuddet. Det gikk veldig bra med vietnameserne, og det kommer til å ordne seg for de andre også - vi må bare fortsette å gjøre mer av det samme, og være tålmodige og ha tro på vår egen kultur og de verdiene vi sier vi deler sammen.

2: Alt av overgrep er bare feil, uansett tid og sted. Hvorfor det er slik i våre tider, at folk begår overgrep "all over" er noe vi må bekymre oss over, men at voldtekter kom samtidig som med innvandring, stemmer ikke, så grunnen må ligge et annet sted, og det kan jo være noe vi gjør, som legger til rette for at sånt bare skjer.

 

 

 

Nordmenn skal tilpasse seg innvandringen, og ikke motsatt, det virker å være moralen en del steder. Og tankegangen er ganske skummel. Det kommer til å smelle igjen i Norge, slik det gjorde 22. juli. Enten om det er islamistiske terrorister, eller en ny høyreekstrem gærning ala ABB. Vi tar inn flere innvandrere enn vi klarer å integrere og det setter sitt spor i Norge. Folk blir frustrerte fordi det ikke skjer noe. Man har jo hørt historier om hvordan innvandrere ble behandlet i Oslo før det ble kjent at gjerningsmannen den 22. juli var norsk. Det er overhodet i bra, men så lenge ting går bra og alt er stille og rolig så murrer det litt i de tusen hjem, men om Norge er i et motbake er jeg redd for hva som kan skje. Den store innvandringen er ikke bra, og heller ikke hvordan ting blir løst på med tanke på ghettotilstandene man er i ferd med se i Oslo.

 

 

 

Å tilpasse ligger ikke bare på den ene parten, men kanskje større vilje og ansvar ligger på oss for å ta de så kalte "første skritt", når det låser seg, er ikke helt usannsynlig å tenke seg. Men klarer vi det, eller er vi for stolte og utålmodige?

Resten av det du skriver legger jeg i skålen for "frykt for endringer, som kommer med fremtiden" - det ligger i vår natur å være engstelig for det som er "nytt og ukjent" - det som ikke gir umiddelbare positiv følelse, som et slags godteri .. Det er rett og slett ikke rasjonell tankegang, og den tanken er den som er verst, tror jeg. Hva er det som får mange til å slutte å tro på vår "folkesjel og kultur"? På den ene siden sier de at vi er så flotte og spesielle i denne verden, og på den andre siden blir de livredde for den minste lille "forskjelligheten" som dukker opp foran nesa på dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...