Gå til innhold

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss?


Anbefalte innlegg

 

Fordi mennesket er fritt. Det bør ikke være sånn at noen skal kunne nekte deg å bevege deg fritt i verden.

Så du er for fri innvandring. Slippe inn hvem som helst? Da vil flere millioner flytte inn i Norge hvert år og Norge blir et uland.

 

Min erfaring er at Norge har noen av de dummeste lovene jeg har sett. Vi er ikke som Sverige som er ekstremt liberale, men Norges lover er ikke strenge nok på noen områder og altfor strenge på andre områder. Det er mange krav som ikke gir mening. F.eks. I Norge har vi forsatt ingen språkkrav, men er man fattig da får man ikke lov til å leve med kona si eller se barna sine. Og var du fattig/syk ifjor da må du vente et år på å se kona di Jeg lurer virkelig på hvordan det hjelper Norge å hindre folk å se sine kjære og barn? Hadde de lovene rammet meg så hadde jeg flyttet ut av Norge til hennes hjemland, noe som fører til tapte skatteinntekter. Det virker som om mange Nordmenn ikke klarer å fokusere på hva som virkelig er problemet.

 

Det er asylinnvandringen som fører til problemer. Det gir egentlig ingen mening at de skal komme hit, de har ingen røtter her, de har ingen kjære som venter på dem. Den eneste forskjellen mellom dem og alle de andre som lider her i verden er at de har penger til å smuggle seg til Norge. Vi burde egentlig bare sende dem tilbake til flyktningleire rundt der de bor. Ordner vi opp asylinnvandringen så ordner vi også hele innvandringsproblemet, fordi uten asylinnvandring så hadde de fleste innvandrere kommet fra Thailand og Polen.

 

Dessverre er det noen folk som er for et flerkulturelt land, og som rett og slett er mot fedrelandet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så du er for fri innvandring. Slippe inn hvem som helst? Da vil flere millioner flytte inn i Norge hvert år og Norge blir et uland.

 

 

 

 

 

Hvorfor tror du det? Jeg er for fri innvandring, men mot asylsøkere og andre lykkejegere som kommer hit for å snylte. Alle kan jo komme hit for og jobbe, ikke noe galt i det. Feilen i naive Norge er at vi gir innvandre for mye makt i vårt land. De som kommer hit skal tilpasse seg oss, vi skal ikke tilpasse oss dem. Deres religion eller annen primitiv kultur får de ha for seg selv. Vi skal selvsagt ikke ta noen hensyn til hva de tror eller ikke tror på. Kommer de til Norge får de jobbe, eller reise dit de hører hjemme. De skal heller ikke opparbeide seg rettigheter før de eventuelt er Norske statsborgere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Kutt all bistand og steng grensene til Norge.

Mener du å stenge grensene for alle eller kun for u-landene?

 

Kun ikke-vestlige. Høytutdannede, hvite europeere skal vi nok klare å ta hånd om.

 

 

Men derimot ikke høyutdannete, brune europeere?

 

Han mente nok etniske europeere

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

De skal heller ikke opparbeide seg rettigheter før de eventuelt er Norske statsborgere.

 

 

Jasså, de skal altså vennligst la seg utnytte som billig arbeidskraft og bli totalekskludert fra arbeidsmiljø- og folketrygdsloven? Jaja, i Tyskland hadde man også en gang annenrangsborgere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En enkelt seier betyr ikke at det blir fred i landet.

 

Hvorfor spør du meg om hvorfor kosovoalbanerne ble sendt tilbake? Kan du ikke finne ut av dette selv?

 

Men det betyr at befolkningen har mulighet for å gjenoppbygge landet. Om de tar muligheten eller ikke får bli opp til dem.

 

Du vet det altså ikke. Da skal jeg fortelle deg det: Fordi det var trygt å vende tilbake til Kosovo.

 

 

Nei, en seier betyr ikke at man kan begynne å bygge opp landet. Tror du at det var slik for befolkningen i Libya? Her kommer norske fly, halv familien din og dyrene ble drept av bomber, jordene dine er ødelagt, men du forstår, når er diktatoren vekk, så hurra, du kan bygge opp landet ditt igjen. Beklager at du ikke har noe å leve av lenger og at halve familien din er borte. I tillegg er det forsatt mange bevæpnede grupper over hele landet og risikoen for større konflikter er stor...

 

Jeg ser også at du hopper over å svare hver gang jeg argumenterer med hva Norge gjør ute i verden. At vi tjente milliarder på krigen i Libya, fikk fordeler og sto klare til å grafse til oss så mye olje som mulig. Vi støtter en diktatorfamilie i Angola akkurat nå, hvor sivilbefolkningen lider. Men vi skal ikke ta inn noen flyktninger. Nei, stakkars oss!

 

 

Du får først bevise at Norge begikk slike skader på sivile i Libya. Det var nettopp å beskytte sivilbefolkningen som var oppdraget vårt. Og ja, når terrorregimet er knust kan landet gjenoppbygges. Jeg ser du overser det jeg skrev om Kosovo, men det var altså trygt der igjen og derfor ble kosovoalbanerne sendt tilbake. Hva tror du forresten man driver med i Afghanistan og Irak? Jo, man prøver å bekjempe fienden samtidig som man gjenoppbygger landene. Det samme med Libya. Folket fikk frihet fra regimet og mulighet til å gjenoppbygge landet. Om de gjør det eller ikke er noe annet. Og det burde vi også gjøre i Syria. Å ta inn haugevis av flyktninger er ikke veien å gå.

Lenke til kommentar

 

Du får først bevise at Norge begikk slike skader på sivile i Libya. Det var nettopp å beskytte sivilbefolkningen som var oppdraget vårt. Og ja, når terrorregimet er knust kan landet gjenoppbygges. Jeg ser du overser det jeg skrev om Kosovo, men det var altså trygt der igjen og derfor ble kosovoalbanerne sendt tilbake. Hva tror du forresten man driver med i Afghanistan og Irak? Jo, man prøver å bekjempe fienden samtidig som man gjenoppbygger landene. Det samme med Libya. Folket fikk frihet fra regimet og mulighet til å gjenoppbygge landet. Om de gjør det eller ikke er noe annet. Og det burde vi også gjøre i Syria. Å ta inn haugevis av flyktninger er ikke veien å gå.

 

 

Jeg overser ikke det du skriver om Kosovo, jeg ser bare ikke hvorfor det er relevant. Du mener at flyktninger bør sendes tilbake når det er trygt, jeg mener at om de har bodd lenge i Norge og startet ett nytt liv her, så burde de få bli.

 

Argumenterer du med at vi på noen måte har lykkes i Afghanistan og Irak? Vestlige styrker starter med å trekke seg ut fra Afghanistan, bare for å la befolkningen stå igjen og ønske angrep fra taliban velkommen. Taliban er ikke slått, utallige mennesker har mistet livet og du mener dette er en reel sjanse til å bygge opp landet?

 

Jeg har aldri påstått at vi skal ta inn haugevis med flyktninger, jeg har heller aldri påstått at dette hjelper de landene som er i konflikt, det hjelper enkeltmenneskene, som har mistet alt de eide, hele livsgrunnlaget sitt og kanskje store deler av familien sin.

 

Du lar også være å kommentere på hva Norges rolle har vært tidligere i Libya, hvor vi støttet det vi senere kalte terrorregimet. Hvordan vi forsatt gjør det i feks. Angola.

 

Den andre piloten, som ikke ønsker å identifiseres ved navn, tror nordmenn ikke er klar over stor makt Norge utøvet i Libya. Han opplevde å se mennesker på bakken flykte vekk etter at en av hans bomber traff målet, andre lå døde igjen.

 

Amerikanske militære kilder har avslørt at det var to norske F16 som natt til mandag 25.april 2011 bombet Gaddafis residens i Tripoli. Ifølge libyske kilder ble tre mennesker drept og 45 såret i angrepet, blant dem flere barn.

 

http://www.nrk.no/fordypning/libya-piloter-snakker-ut-1.10944493

 

– Vi var villige til å utføre politisk betente oppdrag i starten, oppdrag som mange andre nasjoner ikke ville eller kunne utføre, forteller Henriksen.

Hvilke mål det dreide seg om er hemmelig, men generelt sett er det ofte snakk om oppdrag som kan være vanskelig å selge politisk eller til pressen – for eksempel bombing i byer der det er kort avstand til sivilbefolkningen.

http://www.forskning.no/artikler/2013/mars/350574

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110929/21-norske-libya-bomber-feilet

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

Det gjør det nok ikke mindre rasistisk.

Det bryr meg fint lite.

 

Jeg vil omgås med mitt eget folk, ikke analfabeter og voldtektsmenn fra den tredje verden.

 

 

Jeg ville ikke omgåes norske voldtektsmenn, men statistikk sett så møter jeg på noen i løpet av livet. Men jeg setter meg ikke ned og dømmer alle norske menn på grunn av dette, det ville være totalt idiotisk. Slik som din uttalelse her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det gjør det nok ikke mindre rasistisk.

Det bryr meg fint lite.

 

Jeg vil omgås med mitt eget folk, ikke analfabeter og voldtektsmenn fra den tredje verden.

 

 

Jeg ville ikke omgåes norske voldtektsmenn, men statistikk sett så møter jeg på noen i løpet av livet. Men jeg setter meg ikke ned og dømmer alle norske menn på grunn av dette, det ville være totalt idiotisk. Slik som din uttalelse her.

 

Du trenger jo ikke å være så utrolig aggressiv på nesten hver kommentar, nå må du roe deg litt ned.

 

Jeg ville heller omgås med norske voldtekstmenn enn utenlandske voldtekstmenn. Vet ikke hva du synes er verst, men det sier kanskje mye om deg?!

Endret av MathiasOslo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg ville heller omgås med norske voldtekstmenn enn utenlandske voldtekstmenn. Vet ikke hva du synes er verst, men det sier kanskje mye om deg?!

 

 

Stopp en halv. Du er villig til å omgås en hvit voldtektsmann fordi han er hvit, men ikke en brun voldtektsmann fordi han er brun, og at det å mene noe annet sier mye om en person?

 

Det er superrasistisk, og sier mye mye mer om deg enn noen andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville heller omgås med norske voldtekstmenn enn utenlandske voldtekstmenn. Vet ikke hva du synes er verst, men det sier kanskje mye om deg?!

 

Ehm, det du skriver sier ganske mye om deg. Det normale er nemlig at man helst ikke vil omgås voldtektsmenn uansett hvor de kommer fra, men at det er irrelevant om vedkommende er norsk eller ikke.

Endret av Herr Brun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du får først bevise at Norge begikk slike skader på sivile i Libya. Det var nettopp å beskytte sivilbefolkningen som var oppdraget vårt. Og ja, når terrorregimet er knust kan landet gjenoppbygges. Jeg ser du overser det jeg skrev om Kosovo, men det var altså trygt der igjen og derfor ble kosovoalbanerne sendt tilbake. Hva tror du forresten man driver med i Afghanistan og Irak? Jo, man prøver å bekjempe fienden samtidig som man gjenoppbygger landene. Det samme med Libya. Folket fikk frihet fra regimet og mulighet til å gjenoppbygge landet. Om de gjør det eller ikke er noe annet. Og det burde vi også gjøre i Syria. Å ta inn haugevis av flyktninger er ikke veien å gå.

 

 

Vi begikk bometokt i Libya, oversikten over skadeverket er alltid vanskelig å bedømme. Men sannsynligheten for skadde sivile er pågrunn av omfanget i oppdraget stort.

I Afghanistan og Irak gjør vi fint lite om dagen, litt er vel der fortsatt. Men vår innsats der har krevd uskyldige liv, tro meg. i Syria har vi også vært aktive, dog med transport, logistikk og har levert sikkerhet rundt dette.

Lenke til kommentar
Jeg overser ikke det du skriver om Kosovo, jeg ser bare ikke hvorfor det er relevant. Du mener at flyktninger bør sendes tilbake når det er trygt, jeg mener at om de har bodd lenge i Norge og startet ett nytt liv her, så burde de få bli.

 

Argumenterer du med at vi på noen måte har lykkes i Afghanistan og Irak? Vestlige styrker starter med å trekke seg ut fra Afghanistan, bare for å la befolkningen stå igjen og ønske angrep fra taliban velkommen. Taliban er ikke slått, utallige mennesker har mistet livet og du mener dette er en reel sjanse til å bygge opp landet?

 

Jeg har aldri påstått at vi skal ta inn haugevis med flyktninger, jeg har heller aldri påstått at dette hjelper de landene som er i konflikt, det hjelper enkeltmenneskene, som har mistet alt de eide, hele livsgrunnlaget sitt og kanskje store deler av familien sin.

 

Du lar også være å kommentere på hva Norges rolle har vært tidligere i Libya, hvor vi støttet det vi senere kalte terrorregimet. Hvordan vi forsatt gjør det i feks. Angola.

 

Den andre piloten, som ikke ønsker å identifiseres ved navn, tror nordmenn ikke er klar over stor makt Norge utøvet i Libya. Han opplevde å se mennesker på bakken flykte vekk etter at en av hans bomber traff målet, andre lå døde igjen.

 

Amerikanske militære kilder har avslørt at det var to norske F16 som natt til mandag 25.april 2011 bombet Gaddafis residens i Tripoli. Ifølge libyske kilder ble tre mennesker drept og 45 såret i angrepet, blant dem flere barn.

 

http://www.nrk.no/fordypning/libya-piloter-snakker-ut-1.10944493

 

– Vi var villige til å utføre politisk betente oppdrag i starten, oppdrag som mange andre nasjoner ikke ville eller kunne utføre, forteller Henriksen.

Hvilke mål det dreide seg om er hemmelig, men generelt sett er det ofte snakk om oppdrag som kan være vanskelig å selge politisk eller til pressen – for eksempel bombing i byer der det er kort avstand til sivilbefolkningen.

http://www.forskning.no/artikler/2013/mars/350574

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110929/21-norske-libya-bomber-feilet

 

 

Kosovo er relevant fordi det motbeviser det du sier om at et land ikke blir trygt og stabilt igjen. Tror du kosovoalbanerne ville bli sendt tilbake om det fortsatt var utrygt i Kosovo? Det var forøvrig du som begynte å snakke om flyktninger med henhold til Syria. Jeg sier at det er feil å slippe inn flyktninger og at vi heller skal knuse terrorregimene i de aktuelle landene slik som i Libya og heller la landets befolkning få bygge opp igjen landet sitt dersom de vil. Om de ønsker å fortsette urolighetene og stridighetene mellom hverandre får de gjøre det, men da har vi også gitt dem muligheten.

 

Norge har tatt inn mer enn nok flyktninger som hverken gidder å lære seg språket eller gidder å arbeide. Norge har tatt inn mer enn nok utlendinger som viser seg å være kriminelle.

 

De burde alle sammen bli kastet rett ut av landet og aldri noen sinne kunne komme tilbake!

 

Imidlertid burde Norge slippe inn langt flere vestlige innvandrere. Mange land i Europa sliter fælt for tiden og tilbud om å kunne flytte til Norge permanent ville nok lokket dem. Vi ville fått med vestlig befolkning, mer arbeidskraft samt folk som faktisk var interessert i å komme hit for å jobbe og leve et vanlig liv framfor folk som bedriver kriminalitet. Det er ingen ting i veien for at befolkningen i Norge øker kraftig så lenge det er snakk om etniske nordmenn eller vestlige innvandrere. Det er mange av dem allerede som gjennom årene har vist at de ønsker å komme hit for å jobbe og bo, ikke for å stjele eller svindle folk eller tigge. Polakker er et svært godt eksempel der. Slike folk burde få permanent oppholds og jobbtillatelse og samtidig få tamed hele familien sin permanent!

 

De ikke-vestlige derimot er det mer enn nok av og ingen flere burde slippes inn! Det er faktisk et svært godt spørsmål i trådtittelen: Hva her ikke-vestlig innvandring gitt oss?

Lenke til kommentar

 

Jeg overser ikke det du skriver om Kosovo, jeg ser bare ikke hvorfor det er relevant. Du mener at flyktninger bør sendes tilbake når det er trygt, jeg mener at om de har bodd lenge i Norge og startet ett nytt liv her, så burde de få bli.

 

Argumenterer du med at vi på noen måte har lykkes i Afghanistan og Irak? Vestlige styrker starter med å trekke seg ut fra Afghanistan, bare for å la befolkningen stå igjen og ønske angrep fra taliban velkommen. Taliban er ikke slått, utallige mennesker har mistet livet og du mener dette er en reel sjanse til å bygge opp landet?

 

Jeg har aldri påstått at vi skal ta inn haugevis med flyktninger, jeg har heller aldri påstått at dette hjelper de landene som er i konflikt, det hjelper enkeltmenneskene, som har mistet alt de eide, hele livsgrunnlaget sitt og kanskje store deler av familien sin.

 

Du lar også være å kommentere på hva Norges rolle har vært tidligere i Libya, hvor vi støttet det vi senere kalte terrorregimet. Hvordan vi forsatt gjør det i feks. Angola.

 

Den andre piloten, som ikke ønsker å identifiseres ved navn, tror nordmenn ikke er klar over stor makt Norge utøvet i Libya. Han opplevde å se mennesker på bakken flykte vekk etter at en av hans bomber traff målet, andre lå døde igjen.

 

Amerikanske militære kilder har avslørt at det var to norske F16 som natt til mandag 25.april 2011 bombet Gaddafis residens i Tripoli. Ifølge libyske kilder ble tre mennesker drept og 45 såret i angrepet, blant dem flere barn.

 

http://www.nrk.no/fordypning/libya-piloter-snakker-ut-1.10944493

 

– Vi var villige til å utføre politisk betente oppdrag i starten, oppdrag som mange andre nasjoner ikke ville eller kunne utføre, forteller Henriksen.

Hvilke mål det dreide seg om er hemmelig, men generelt sett er det ofte snakk om oppdrag som kan være vanskelig å selge politisk eller til pressen – for eksempel bombing i byer der det er kort avstand til sivilbefolkningen.

http://www.forskning.no/artikler/2013/mars/350574

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110929/21-norske-libya-bomber-feilet

 

 

Kosovo er relevant fordi det motbeviser det du sier om at et land ikke blir trygt og stabilt igjen. Tror du kosovoalbanerne ville bli sendt tilbake om det fortsatt var utrygt i Kosovo? Det var forøvrig du som begynte å snakke om flyktninger med henhold til Syria. Jeg sier at det er feil å slippe inn flyktninger og at vi heller skal knuse terrorregimene i de aktuelle landene slik som i Libya og heller la landets befolkning få bygge opp igjen landet sitt dersom de vil. Om de ønsker å fo

 

Jeg har ikke påstått at land ikke blitt trygge og stabile stabile igjen. Dette er bare noe du finner på. Resten av ditt innlegg, består bare av dine meninger uten begrunnelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...