Gå til innhold

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Å tror du ikke på meg.. Jeg har nemlig hvert inne der og tittet (sammen med noen jurister). Du er vel ikke så dum at du ikke visste det?

 

 

 

Har du noe som beviser dine påstander eller har du ikke? Virker som du bare kommer med påstander her, forså å prøve å vri deg unna meg å spørre om jeg er dum.

 

Over 30% av Oslo er innvandre (søk opp på google selv), og det sier seg selv at fengslene er fulle. Jeg har sett det med mine egne øyner flere ganger. Så anbefaler deg å finne en kilde selv, eller ta en tur dit og se selv...!

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/3620783.html

 

 

Du kan altså ikke bevise dine påstander. Det er ikke min oppgave å finne beviser for deg, om du kommer med påstander du ikke kan bevise, kan du heller ikke forvente at andre skal tro at det er annet enn løgn.

 

Du forstår tydeligvis heller ikke at det at man er innvandrer ikke betyr at man er svart. Din påstand var at man nesten ikke kunne se hvite folk i Norske fengsler. Det eneste du viser her er at flesteparten av innvandrerne i norske fengsler er hvite.

 

Okei, la oss ta en avtale. Dra selv til et fengsel i Oslo (besøk det), og fortell meg senere det du ser. Når jeg sier hvit, så mener jeg etniske nordmenn (ariske). Fleste innvandre er uansett svarte. Stikk til Grønnland, Stovner, Tøyen og alle de ghetto stedene som folk som deg bør besøke. Og du kan ikke forlange bevis på argumenter hver eneste gang jeg nevner fakta (og av og til sier ting seg selv).

Endret av MathiasOslo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen vet hvor lenge en konflikt kommer til å vare, når mennesker da har fått ett nytt liv i Norge, kansje fått barn som er født og oppvokst her, så synes jeg de skal få bli, i stedet for å sende dem tilbake til ett land de aldri har vært i før.

 

Jo, når en side er totalt overlegen! Bare se på hvor enkelt det gikk å få seier i Gulfkrigen, Kosovokrigen og Libyakrigen. Å knuse terrorregime i Syria ville vært gjort på 0,0,svisj og så fikk den syriske befolkningen selv gjenoppbygge landet. Når det gjelder FNs quote med flyktninger har vi tatt imot mer en nok for lengst.

 

Har du foresten tenkt å svare på spørsmålet om hvorfor de fleste kosovoalbanerne ble sendt tilbake til Kosovo etter et par år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, la oss ta en avtale. Dra selv til et fengsel i Oslo (besøk det), og fortell meg senere det du ser. Når jeg sier hvit, så mener jeg etniske nordmenn (ariske). Fleste innvandre er uansett svarte. Stikk til Grønnland, Stovner, Tøyen og alle de ghetto stedene som folk som deg bør besøke. Og du kan ikke forlange bevis på argumenter hver eneste gang jeg nevner fakta (og av og til sier ting seg selv).

 

 

 

Du kan altså ikke bevise dine påstander.

 

 

Tydeligvis mange innvandre som er på dette forumet

 

Du er flink til å komme med påstander om noe du ikke vet noen ting om.

 

I lige måde

 

 

Hvilke av mine påstander vil du at jeg skal bevise? Fortell meg og jeg skal med glede gjøre det.

Lenke til kommentar

 

Ingen vet hvor lenge en konflikt kommer til å vare, når mennesker da har fått ett nytt liv i Norge, kansje fått barn som er født og oppvokst her, så synes jeg de skal få bli, i stedet for å sende dem tilbake til ett land de aldri har vært i før.

 

Jo, når en side er totalt overlegen! Bare se på hvor enkelt det gikk å få seier i Gulfkrigen, Kosovokrigen og Libyakrigen. Å knuse terrorregime i Syria ville vært gjort på 0,0,svisj og så fikk den syriske befolkningen selv gjenoppbygge landet. Når det gjelder FNs quote med flyktninger har vi tatt imot mer en nok for lengst.

 

Har du foresten tenkt å svare på spørsmålet om hvorfor de fleste kosovoalbanerne ble sendt tilbake til Kosovo etter et par år?

 

 

En enkelt seier betyr ikke at det blir fred i landet.

 

Hvorfor spør du meg om hvorfor kosovoalbanerne ble sendt tilbake? Kan du ikke finne ut av dette selv?

Lenke til kommentar

Okei, nå blir jeg lei og uvel av at du maser om påstander. Skriv en liste om påstandene du skal ha svar på. Ps: Du trenger ikke å være så hovmodig selv om du er bak en skjerm.

 

 

Som jeg flere ganger har gjentatt. Du påstår at nesten ikke er hvite i norske fengsler. Så kom med noe som beviser at majoriteten i norske fengsler ikke er hvite?

 

Hvilke påstander har jeg kommet med som jeg ikke kan bevise? Du skrev da i like måte.

Lenke til kommentar

 

Okei, nå blir jeg lei og uvel av at du maser om påstander. Skriv en liste om påstandene du skal ha svar på. Ps: Du trenger ikke å være så hovmodig selv om du er bak en skjerm.

 

 

Som jeg flere ganger har gjentatt. Du påstår at nesten ikke er hvite i norske fengsler. Så kom med noe som beviser at majoriteten i norske fengsler ikke er hvite?

 

Hvilke påstander har jeg kommet med som jeg ikke kan bevise? Du skrev da i like måte.

 

Når du mener hvite, så mener du etniske nordmenn!? Og hva skal bevis skal du ha?

Lenke til kommentar

Når du mener hvite, så mener du etniske nordmenn!? Og hva skal bevis skal du ha?

 

 

 

Nei, det gjør jeg ikke. Men du kan godt definere hva du mener med hvite. Det var din påstand om at du nesten ikke kunne finne hvite i norske fengsler. Så kom med noe som viser at majoriteten i norske fengsler ikke er hvite?

Lenke til kommentar

 

Når du mener hvite, så mener du etniske nordmenn!? Og hva skal bevis skal du ha?

 

 

 

Nei, det gjør jeg ikke. Men du kan godt definere hva du mener med hvite. Det var din påstand om at du nesten ikke kunne finne hvite i norske fengsler. Så kom med noe som viser at majoriteten i norske fengsler ikke er hvite?

 

Fankern, du gjør meg nesten irritert..; som jeg har sagt, dra å besøk fengslene selv, så ser du. Og jeg mente etniske nordmenn (som jeg skrev tidligere). Vet ikke om det står på Internett, eller ikke. Men det kan du finne ut av selv. Så jeg anbefaler deg å dra å se selv!

Lenke til kommentar

Fankern, du gjør meg nesten irritert..; som jeg har sagt, dra å besøk fengslene selv, så ser du. Og jeg mente etniske nordmenn (som jeg skrev tidligere). Vet ikke om det står på Internett, eller ikke. Men det kan du finne ut av selv. Så jeg anbefaler deg å dra å se selv!

 

 

 

Du skrev hvite. Om du mener etniske norske, skriv etniske norske. Du blander sammen begreper hele tiden. Din påstand om at de fleste innvandrere er svarte er også fullstendig feil, de fleste innvandrerne i Norge kommer fra Europa. Det er heller ikke slik at flesteparten av innsatte i norske fengsler kommer fra ikke-vestlige land, men det som er riktig er at de prosentvis begår mer kriminalitet enn den etisk norske befolkningen, men på langt nær nok til at du nesten ikke kan finne hvite eller etnisk norsk i norske fengsler. Jeg har ikke tenkt å besøke ett fengsel nei, om dette hadde vært sant, hadde du med letthet funnet statistikker på dine påstander med en liten tur på google. Det er den som legger fram en påstand som også skal bevise den. Noe du ikke klarer.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

Fankern, du gjør meg nesten irritert..; som jeg har sagt, dra å besøk fengslene selv, så ser du. Og jeg mente etniske nordmenn (som jeg skrev tidligere). Vet ikke om det står på Internett, eller ikke. Men det kan du finne ut av selv. Så jeg anbefaler deg å dra å se selv!

 

 

 

Du skrev hvite. Om du mener etniske norske, skriv etniske norske. Du blander sammen begreper hele tiden. Din påstand om at de fleste innvandrere er svarte er også fullstendig feil, de fleste innvandrerne i Norge kommer fra Europa. Det er heller ikke slik at flesteparten av innsatte i norske fengsler kommer fra ikke-vestlige land, men det som er riktig er at de prosentvis begår mer kriminalitet enn den etisk norske befolkningen, men på langt nær nok til at du nesten ikke kan finne hvite eller etnisk norsk i norske fengsler. Jeg har ikke tenkt å besøke ett fengsel nei, om dette hadde vært sant, hadde du med letthet funnet statistikker på dine påstander med en liten tur på google. Det er den som legger fram en påstand som også skal bevise den. Noe du ikke klarer.

 

La oss ta en prat sammen (mobil, skype eller noe annet), fordi jeg føler at jeg ikke "får" ut alt ved hjelp av skriftlig form. Og jeg kan innrømme at jeg har hatt noen feil og blandinger [...]. Men møtes face to face blir sikkert helt uaktuelt fra din side. Så du bestemmer om vi skal ta en lang samtale sammen. Ja eller nei?

Lenke til kommentar

 

Joda det har vi, gjennom FN's flyktningskommisjon, internasjonale menneskerettigheter, europeiske menneskerettigher osv. som gjør det til en menneskerett å søke asyl. Vi kan selvsagt stramme inn på regelverket innenfor disse og tolke de langt hardere enn vi gjør nå slik vi gjorde på 90-tallet, men å stenge grensene helt er ikke mulig og det er ikke et flertall selv blandt de mest innvandringsskeptiske som ønsker dette noe som bør være et tankekors.

Vi har for lengst sluppet inn vår quote og vel så det. Dette landet er ikke så stort og det er grener for hvor mange vi kan ta inn. Problemet er at det er altfor enkelt å slippe inn i Norge i dag. Det må mye strengere regler til. Og som jeg nevnte med Libya og Syria er det bedre å løse problemene i landet disse folkene kommer fra framfor å slippe dem inn i Norge. Husk at kosovoalbanerne måtte returnere til Kosovo så snart det var trygt å dra tilbake.

 

Hvis du mener at de færreste mener det samme som meg får du dokumentere det.

- De fleste søker også asyl i sine naboland, men det er også slik at disse ikke kan ta imot alle som er på flukt og dermed må også vestlige land ta sin del av ansvaret itråd med våre forpliktelser. Det er helt riktig at vi kan stramme inn og det er jo også enig i at vi bør gjøre, men å stenge grensene helt er ikke mulig eller ønskelig.

 

- Ifølge IMDI (integreringsbarometeret) for 2012 sier 40% seg helt eller delvis enig i at vi bør stenge grensene, samtidig kommer det også frem at selv blandt de mest innvandringsskeptiske så er det flertall for å ta imot arbeidsinnvandrere som også er fra ikke-vestlige land. Så selv der er det ikke flertall for å stanse all innvandring fra ikke-vestlige land. Side 4: http://www.imdi.no/Documents/Rapporter/Integreringsbarometeret_2012.pdf

Lenke til kommentar

 

 

La meg gjenta og utdype det du ignorer

Flere ikke vestlige innvandrer grupper tjener mer penger, får bedre karakterer på skolene og får høyere utdannelse enn norske amerikaner, for eksempel ( gjennomsnittlige tall). Resultatet er at de bidrar mer til økonomisk fremgang i snitt enn europeisk amerikanere

 

Fordi du liker ikke statistikk kan jeg nevne flere eksempler jeg har personlig sett hvis du vill

 

Mange amerikanere og forskere merker at innvandrere og deres barn ser ut til å jobbe hardere enn annen og tredje generasjonen. Amerikaniseringen og rikdom kanskje gjør dem latere?

Hva har det med saken å gjøre? Du kan like gjerne si at de stjeler jobber fra etniske nordmenn. Forøvrig hadde det vært ganske greit med en troverdig kilde når du påstår noe sant. Forsvært mange innvandrere går rundt i gjenger og leker tøffe og mange av dem jobber ikke. Og det er mange kriminelle innvandrere.

 

På tide å dra problemet opp med roten!

Asian Americans are the highest-income, best-educated and fastest-growing racial group in the United States. They are more satisfied than the general public with their lives, finances and the direction of the country, and they place more value than other Americans do on marriage, parenthood, hard work and career success, according to a comprehensive new nationwide survey by the Pew Research Center.

http://www.pewsocialtrends.org/2012/06/19/the-rise-of-asian-americans/

Lenke til kommentar

En enkelt seier betyr ikke at det blir fred i landet.

 

Hvorfor spør du meg om hvorfor kosovoalbanerne ble sendt tilbake? Kan du ikke finne ut av dette selv?

 

Men det betyr at befolkningen har mulighet for å gjenoppbygge landet. Om de tar muligheten eller ikke får bli opp til dem.

 

Du vet det altså ikke. Da skal jeg fortelle deg det: Fordi det var trygt å vende tilbake til Kosovo.

Lenke til kommentar

 

At du bidrar til spredningen av den samme multikulturen du ser ut til å kritisere vil jeg anta var det rimelig tydelige poenget.

Tenker du på kebab'en?

 

 

Ja, jeg mener kebaben. Jeg mener også omtrent alt annet du eier og forbruker, avhengig av hvor lenge noe må eksistere i Norge for at det skal gå under norsk kultur.

 

Hvis du, som flere andre nasjonalister på dette forumet, mener at x-generasjons innvandrere aldri kan bli norske, så antar jeg at at det samme holder for "kultur".

 

Så, for å være en stolt norsk nordmann får du holde deg til sild og poteter. Nei, vent, poteten er amerikansk.

Lenke til kommentar

 

En enkelt seier betyr ikke at det blir fred i landet.

 

Hvorfor spør du meg om hvorfor kosovoalbanerne ble sendt tilbake? Kan du ikke finne ut av dette selv?

 

Men det betyr at befolkningen har mulighet for å gjenoppbygge landet. Om de tar muligheten eller ikke får bli opp til dem.

 

Du vet det altså ikke. Da skal jeg fortelle deg det: Fordi det var trygt å vende tilbake til Kosovo.

 

 

Nei, en seier betyr ikke at man kan begynne å bygge opp landet. Tror du at det var slik for befolkningen i Libya? Her kommer norske fly, halv familien din og dyrene ble drept av bomber, jordene dine er ødelagt, men du forstår, når er diktatoren vekk, så hurra, du kan bygge opp landet ditt igjen. Beklager at du ikke har noe å leve av lenger og at halve familien din er borte. I tillegg er det forsatt mange bevæpnede grupper over hele landet og risikoen for større konflikter er stor...

 

Jeg ser også at du hopper over å svare hver gang jeg argumenterer med hva Norge gjør ute i verden. At vi tjente milliarder på krigen i Libya, fikk fordeler og sto klare til å grafse til oss så mye olje som mulig. Vi støtter en diktatorfamilie i Angola akkurat nå, hvor sivilbefolkningen lider. Men vi skal ikke ta inn noen flyktninger. Nei, stakkars oss!

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Du er for det første mot fedrelandet. Du støtter innvandringen (Islam), og er for et flerkulturelt land. Du ser ned på etniske nordmenn som er mot innvandring, som er folk vil "redde" sitt eget land (som Norge har pleid å være i alle år). Du er vel helt sikkert for et muslimsk stat [...]

 

* Nei. Jeg er dog imot patologisk og misforstått nasjonalisme som ikke vil ha med alle.

* Ikke utover at Norge i en viss grad bør stille opp for de som har behov.

* Innslag av flere kulturer er en naturlig konsekvens av foregående.

* Jeg ser ned på egoistiske nordmenn som kamuflerer rasistiske holdninger med at de skal redde meg.

* Nei.

 

Jeg har dessuten ingen forståelse for å rive hijaben av hodet på tilfeldige kvinner, kaste brannbomber mot kebab-sjapper, legge grisehoder utenfor moskeer, eller trakassere fremmedkulturelle for det stortinget har bestemt.

 

Slike tendenser gir assosiasjoner til f.eks. Ku Klux Klan.

 

Kan du vise meg et sted her i verden hvor det har kommet noe godt ut av organisert og systematisert fremmedfiendtlighet?

Lenke til kommentar

Fordi mennesket er fritt. Det bør ikke være sånn at noen skal kunne nekte deg å bevege deg fritt i verden.

Så du er for fri innvandring. Slippe inn hvem som helst? Da vil flere millioner flytte inn i Norge hvert år og Norge blir et uland.

 

Min erfaring er at Norge har noen av de dummeste lovene jeg har sett. Vi er ikke som Sverige som er ekstremt liberale, men Norges lover er ikke strenge nok på noen områder og altfor strenge på andre områder. Det er mange krav som ikke gir mening. F.eks. I Norge har vi forsatt ingen språkkrav, men er man fattig da får man ikke lov til å leve med kona si eller se barna sine. Og var du fattig/syk ifjor da må du vente et år på å se kona di Jeg lurer virkelig på hvordan det hjelper Norge å hindre folk å se sine kjære og barn? Hadde de lovene rammet meg så hadde jeg flyttet ut av Norge til hennes hjemland, noe som fører til tapte skatteinntekter. Det virker som om mange Nordmenn ikke klarer å fokusere på hva som virkelig er problemet.

 

Det er asylinnvandringen som fører til problemer. Det gir egentlig ingen mening at de skal komme hit, de har ingen røtter her, de har ingen kjære som venter på dem. Den eneste forskjellen mellom dem og alle de andre som lider her i verden er at de har penger til å smuggle seg til Norge. Vi burde egentlig bare sende dem tilbake til flyktningleire rundt der de bor. Ordner vi opp asylinnvandringen så ordner vi også hele innvandringsproblemet, fordi uten asylinnvandring så hadde de fleste innvandrere kommet fra Thailand og Polen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...