Gå til innhold

Hva har ikke-vestlig innvandring gitt oss?


Anbefalte innlegg

 

Jeg ville heller omgås med norske voldtekstmenn enn utenlandske voldtekstmenn. Vet ikke hva du synes er verst, men det sier kanskje mye om deg?!

 

 

Stopp en halv. Du er villig til å omgås en hvit voldtektsmann fordi han er hvit, men ikke en brun voldtektsmann fordi han er brun, og at det å mene noe annet sier mye om en person?

 

Det er superrasistisk, og sier mye mye mer om deg enn noen andre.

 

 

Det er helt naturlig å foretrekke sine egne drittsekker enn andre folkeslags drittsekker.

 

Bortsett for en del folk her i "vesten" da som har et noe pussig syn på saken som de ser på som opphøyet og moralskt.

 

Om du hadde havnet et sted (f.eks. et fengsel i USA) der "drittsekker" av egen rase er de eneste du kan henge med stort sett (om du ikke er et medlem av en gjeng stort sett bestående av folk av en annen rase og slik får et slags "pass" eventuelt) ville nok pipen fått en annen lyd.

 

Jeg vet jeg har generelt mindre sjanse for å bli utsatt for vold og annet styggedom fra min egen etnisitet og dette faktum (samt større felles interesser osv.) fører til at jeg heller er sammen med andre nordmenn enn ikke-nordmenn, dette ville nok gjeldt selv om jeg satt bak murene.

 

Kaller du pakistanere osv. som foretrekker selskapet til andre av samme etnisitet "superrasistiske" også?

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg ville heller omgås med norske voldtekstmenn enn utenlandske voldtekstmenn. Vet ikke hva du synes er verst, men det sier kanskje mye om deg?!

 

 

Stopp en halv. Du er villig til å omgås en hvit voldtektsmann fordi han er hvit, men ikke en brun voldtektsmann fordi han er brun, og at det å mene noe annet sier mye om en person?

 

Det er superrasistisk, og sier mye mye mer om deg enn noen andre.

 

 

Det er helt naturlig å foretrekke sine egne drittsekker enn andre folkeslags drittsekker.

 

Bortsett for en del folk her i "vesten" da som har et noe pussig syn på saken som de ser på som opphøyet og moralskt.

 

Om du hadde havnet et sted (f.eks. et fengsel i USA) der "drittsekker" av egen rase er de eneste du kan henge med stort sett (om du ikke er et medlem av en gjeng stort sett bestående av folk av en annen rase og slik får et slags "pass" eventuelt) ville nok pipen fått en annen lyd.

 

Jeg vet jeg har generelt mindre sjanse for å bli utsatt for vold og annet styggedom fra min egen etnisitet og dette faktum (samt større felles interesser osv.) fører til at jeg heller er sammen med andre nordmenn enn ikke-nordmenn, dette ville nok gjeldt selv om jeg satt bak murene.

 

Kaller du pakistanere osv. som foretrekker selskapet til andre av samme etnisitet "superrasistiske" også?

 

 

Jeg reagerer på at han skiller på hudfarge når det kommer til voldtektsmenn. Er det mer OK å voldta hvis man er hvit, slik han insinuerer?

 

Jeg ønsker heller ikke et samfunn modellert etter ett amerikansk fengsel, og dets sosiale normer.

 

Å foretrekke selskapet til folk som er lik deg selv er en ting. Jeg ville kalt en pakistaner som synes at drap er ok hvis det er en pakistaner som gjør det, men at det er galt hvis en hvit gjør det for superrasist også.

 

Vi snakker om å skille mellom mennesker som har gjort ett så alvorlig lovbrudd at samfunnet synes det er rett å frarøve de friheten og grunnleggende rettigheter etter hudfarge, ikke hvem du drikker kaffe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at han skiller på hudfarge når det kommer til voldtektsmenn. Er det mer OK å voldta hvis man er hvit, slik han insinuerer?

Fin stråmann, han/jeg var enig i at det er mer naturlig å være sammen med nordmenn som har voldtatt enn ikke-nordmenn, hvis man tvinges til dette.

 

Jeg sa ingenting om at voldtekt er ok og det gjorde ikke Mathias heller.


 


 

 

Jeg ønsker heller ikke et samfunn modellert etter ett amerikansk fengsel, og dets sosiale normer.

 

Men, fakta er likevel at folk vanligvis holder seg sammen med folk fra egen etnisitet stort sett. Det er enkelt å ha holdninger som dine, men i praksis handler nordmenn med dine holdninger stort sett som meg og er stort sett sammen med andre nordmenn.

 

Jeg ville kalt en pakistaner som synes at drap er ok hvis det er en pakistaner som gjør det, men at det er galt hvis en hvit gjør det for superrasist også.

 

Men, hverken jeg eller Mathias mener jo dette, dermed er argumentasjonen du bruker i tilknytning til begrepet "superrasist" lite holdbar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg reagerer på at han skiller på hudfarge når det kommer til voldtektsmenn. Er det mer OK å voldta hvis man er hvit, slik han insinuerer?

Fin stråmann, han/jeg var enig i at det er mer naturlig å være sammen med nordmenn som har voldtatt enn ikke-nordmenn, hvis man tvinges til dette.

 

Jeg sa ingenting om at voldtekt er ok og det gjorde ikke Mathias heller.

 

 

 

Jeg ønsker heller ikke et samfunn modellert etter ett amerikansk fengsel, og dets sosiale normer.

 

Men, fakta er likevel at folk vanligvis holder seg sammen med folk fra egen etnisitet stort sett. Det er enkelt å ha holdninger som dine, men i praksis handler nordmenn med dine holdninger stort sett som meg og er stort sett sammen med andre nordmenn.

 

Jeg ville kalt en pakistaner som synes at drap er ok hvis det er en pakistaner som gjør det, men at det er galt hvis en hvit gjør det for superrasist også.

 

Men, hverken jeg eller Mathias mener jo dette, dermed er argumentasjonen du bruker i tilknytning til begrepet "superrasist" lite holdbar.

 

 

Rent statistisk, kanskje, så lenge etnisitet er eneste faktor.

 

Jeg holder meg for eksempel heller til noen med en annen etnisitet som holder på med det samme som meg eller deler mine interesser, enn en nordmann som ikke gjør det.

 

Samtidig er det nok sannsynligvis riktig at jeg lettere hadde blitt kjent med og kommet overens med en tilfeldig etnisk nordmann enn en tilfeldig etnisk et-eller-annet, mens jeg sannsynligvis lettere hadde kommet overens med en tilfeldig innvandrer enn deg.

Lenke til kommentar

Du insinuerer at voldtekt er mer ok hvis man er hvit, og at det er naturlig å synes dette siden du selv er hvit. Du sier det ikke direkte, men du insinuerer.

 

Du er ikke rasist, du er bare rasebevisst.

 

Nå synes jeg du skal gi deg med stråmenn og ad hominem.

 

Det jeg sier er ganske enkelt det at det er mer naturlig for meg som nordmann og være sammen med andre nordmenn, selv voldtektsmenn, om jeg blir tvunget til dette. Fra her konkluder du direkte til din stråmannskonklusjon = voldtekt begått av "hvite" er ok (eller bedre). Dette er både frekt og usaklig.

 

At du synes alle som bryr seg mer om sin egen etnisitet/rase enn andre etnisiteter/raser er såkalte "rasister" er greit for meg, "rasist" er uansett et ideologisert ord som jeg ikke har noe til overs for.

 

mens jeg sannsynligvis lettere hadde kommet overens med en tilfeldig innvandrer enn deg.

 

Ikke nødvendigvis sant, det faktum at mine meninger blir forfulgt i samfunnet, tvinger jo meg til å late som jeg er langt mer moderat enn det jeg er. Så "meg" ute der, er ikke "meg" inne her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer stort sett overens med folk uavhengig av hva de mener, så det var mer for poengets skyld enn realismen.

 

Ta f.eks. kriminalitet. Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i statistikken, så tar du en tilfeldig etnisk nordmann og en tilfeldig ikke-vestlig innvandrer er det større sannsynlighet for at innvandreren er straffet for en kriminell handling enn nordmannen (det er selvsagt klart størst sannsynlighet for at ingen av de er straffet). Hvis man vet at nordmannen er en ung mann, derimot, så er hele bildet snudd på hodet.

Lenke til kommentar

Jeg kommer stort sett overens med folk uavhengig av hva de mener, så det var mer for poengets skyld enn realismen.

 

Ta f.eks. kriminalitet. Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i statistikken, så tar du en tilfeldig etnisk nordmann og en tilfeldig ikke-vestlig innvandrer er det større sannsynlighet for at innvandreren er straffet for en kriminell handling enn nordmannen (det er selvsagt klart størst sannsynlighet for at ingen av de er straffet). Hvis man vet at nordmannen er en ung mann, derimot, så er hele bildet snudd på hodet.

Har man gjort en undersøkelse som sammenligner etniske grupper på samme sosioøkonomiske nivå og kriminalitet? Folk har en tendens å bli sammen med andre fra samme sosioøkonomiske nivå

Lenke til kommentar

klipp klipp

 

 

Du må slutte å gå inn i offerrollen og beskylde andre for alle disse slemme tankefeilene feilaktig. Jeg angriper holdningen din, som også er grunnlaget for uenigheten. Hvis du leser ditt første svar til meg så trekker du inn helt søkte eksempler for å ugyldigjøre det jeg sa. Hva om jeg sitter i fengsel i USA? Hæ? Deretter at folk som har venner av samme etnisistet kan sidestilles med eksempelet jeg kritiserte? Deretter beskylder du meg for stråmenn. Flott.

 

Ja, det med rasebevisst var ett lite stikk, fordi holdningen din minner mistenkelig mye om en holdning jeg har sett før, med den forklaringen.

 

Det jeg sier er ganske enkelt det at det er mer naturlig for meg som nordmann og være sammen med andre nordmenn, selv voldtektsmenn, om jeg blir tvunget til dette. Fra her konkluder du direkte til din stråmannskonklusjon = voldtekt begått av "hvite" er ok (eller bedre). Dette er både frekt og usaklig.

 

Her synes jeg du motsier deg selv. Det er ikke bedre å være voldtektsmann og hvit, enn voldtektsmann å brun, men på generelt grunnlag er det mer naturlig for deg å omgåes hvite, voldtektsmenn eller ei, enn brune? Man skulle tro at dette med voldtekt på en måte trumfer hudfarge.

 

Vi snakker fortsatt om 2 mennesker som har begått samme, kriminelle handling, hvor du foretrekker en av de, på grunn av hudfarge. Det jeg angriper er som jeg forklarte over: Hvis en person begår såpass grove lovbrudd bør ikke hudfarge eller etnisitet ha ett dugg å si, å si at man foretrekker en voldtektsmann over en annen basert på hudfarge er, slik jeg oppfatter det, superrasitisk, fordi det da er så viktig med hudfarge at det spiller noen rolle selv når du VET hvordan personen faktisk har handlet.

Lenke til kommentar

 

Jeg kommer stort sett overens med folk uavhengig av hva de mener, så det var mer for poengets skyld enn realismen.

 

Ta f.eks. kriminalitet. Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i statistikken, så tar du en tilfeldig etnisk nordmann og en tilfeldig ikke-vestlig innvandrer er det større sannsynlighet for at innvandreren er straffet for en kriminell handling enn nordmannen (det er selvsagt klart størst sannsynlighet for at ingen av de er straffet). Hvis man vet at nordmannen er en ung mann, derimot, så er hele bildet snudd på hodet.

Har man gjort en undersøkelse som sammenligner etniske grupper på samme sosioøkonomiske nivå og kriminalitet? Folk har en tendens å bli sammen med andre fra samme sosioøkonomiske nivå

 

 

Det vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det gjør det nok ikke mindre rasistisk.

Det bryr meg fint lite.

 

Jeg vil omgås med mitt eget folk, ikke analfabeter og voldtektsmenn fra den tredje verden.

 

 

Jeg ville ikke omgåes norske voldtektsmenn, men statistikk sett så møter jeg på noen i løpet av livet. Men jeg setter meg ikke ned og dømmer alle norske menn på grunn av dette, det ville være totalt idiotisk. Slik som din uttalelse her.

 

Du trenger jo ikke å være så utrolig aggressiv på nesten hver kommentar, nå må du roe deg litt ned.

 

Jeg ville heller omgås med norske voldtekstmenn enn utenlandske voldtekstmenn. Vet ikke hva du synes er verst, men det sier kanskje mye om deg?!

 

 

Voldtekt generelt er like ille i seg selv, og da bryr jeg meg fint lite om hvordan overgriperen ser ut.

Lenke til kommentar

 

 

Det gjør det nok ikke mindre rasistisk.

Det bryr meg fint lite.

 

Jeg vil omgås med mitt eget folk, ikke analfabeter og voldtektsmenn fra den tredje verden.

 

 

Det finnes mange voldtektsmenn også blant etniske nordmenn.

 

Det skulle bare mangle, når dette landet har flest etniske nordmenn (foreløbig).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke påstått at land ikke blitt trygge og stabile stabile igjen. Dette er bare noe du finner på. Resten av ditt innlegg, består bare av dine meninger uten begrunnelser.

 

Du har sagt at krig ikke betyr at landene blir stabile igjen. Jeg brukte Kosovo som et eksempel på det motsatte. Resten av innlegget mitt hadde et poeng. Dette landet må bli mer vestlig igjen etter å ha sluppet inn så altfor, altfor mange ikke-vestlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke påstått at land ikke blitt trygge og stabile stabile igjen. Dette er bare noe du finner på. Resten av ditt innlegg, består bare av dine meninger uten begrunnelser.

Du har sagt at krig ikke betyr at landene blir stabile igjen. Jeg brukte Kosovo som et eksempel på det motsatte. Resten av innlegget mitt hadde et poeng. Dette landet må bli mer vestlig igjen etter å ha sluppet inn så altfor, altfor mange ikke-vestlige.

Hva frykter du?

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke påstått at land ikke blitt trygge og stabile stabile igjen. Dette er bare noe du finner på. Resten av ditt innlegg, består bare av dine meninger uten begrunnelser.

 

Du har sagt at krig ikke betyr at landene blir stabile igjen. Jeg brukte Kosovo som et eksempel på det motsatte. Resten av innlegget mitt hadde et poeng. Dette landet må bli mer vestlig igjen etter å ha sluppet inn så altfor, altfor mange ikke-vestlige.

 

 

Men vet ikke hvor lenge kriger kommer til å vare eller hvor lang tid det tar før landene blir stabile. Makan til kverulering, dette sier seg selv!

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...