Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Må innleggelse til for og finne en diagnose?

sinder18

Anbefalte innlegg

har gått til psykolog,psykatrikere,leger i mange år for og finne utav hva diagnose eg har, ensålenge så har dem sakt att eg har en mild paranoid schizofreni og aspergers men dem kan ikke si det 100% anti-psykotisk medesiner funker veldig bra. men dem sier dem ikke kan gi meg en diagnose på hva eg har uten att eg godtar en frivilig inleggelse i 5 dager. det er ikke så mye men eg ser Rehab og Inleggelse som tull så att det norske korrupte folkene kan forske på sitt norske folk som labbrotter, akkurat som dem gjør med breivik. bygger privat fengsel til han gir han oppmerksomhet som han liker og forsker på han, alle sier dem hater han men fortsatt får han ett privat fengsel til mange millioner bare fordi det norske staten vill forske på han. Er det virkelig nødvendig til gå på inleggelse for og få en diagnose? noen som vet?
Min mor har jobbet i rehab når eg var barn, og eg har vert avhengig av Heroin og Amfetamin i ungdomslivet og klarte fint og slutte med det helt selv uten noe rehab. Rehab hjelper ikke noe, det er personen som er i Rehab som må bestemme om han ska slutte eller ikke, er ikke rehab folkene som kan tenke for han. Derfor ser eg Rehab og sånt som Tull for og forske på sine norske stateborgere som rotter. Eg var på Tvang inleggelse i 2 dager for noen år siden og då var det akkurat som eg beskrev, dem gir deg mindre medesin doser en du vanligvis har tatt i 5 år for og utforske dine reaktioner og sånt tull. di 2 dagene var ett helvette, blev satt på tvang pga eg klikket når politiet spurte meg om avhør og så kom eg frivillig når eg kom dit så drog han meg den i en kjeller og låste meg inn i 10 timer, nekta meg advokat og gjorde ulovlig ransakelse uten att dem fant noe, etter det så sendte dem meg på Valen, men Valen sa eg var frisk etter 12 timer, men siden politiet sendte meg dit så må eg vente 48 timer.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker de ville ha Breivik til observasjon når de skulle vurdere hans tilregnelighet. Jeg tror ikke det var fordi de ville "forske" på han jeg tror det var fordi man da er tryggere på å komme frem til den eksakt korrekte diagnosen. Ettersom du ikke har fått diagnose etter så lang tid tyder det på at det er vanskelig å diagnostisere deg og at de kanskje føler at de trenger det for å kunne være helt sikker på diagnosen. Jeg tror forøvrig dine tanker om at de er korrupte og vil forske på deg som en labrotte er litt paranoide og trolig ikke samsvarer med virkeligheten.

Foresten, nå husker jeg ikke helt, men var det ikke slik at de folkene som vurderte breivik under observasjon mente at han var frisk, mens de som ikke vurderte han under observasjon mente at han var syk. Det kan jo tyde på at det kan bli litt forskjell i diagnose om du har observasjon eller ikke (men det kan ha vært andre ting inne i bildet også, er jo ganske subjektivt noen ganger virker det som)

Lenke til kommentar

Jeg husker de ville ha Breivik til observasjon når de skulle vurdere hans tilregnelighet. Jeg tror ikke det var fordi de ville "forske" på han jeg tror det var fordi man da er tryggere på å komme frem til den eksakt korrekte diagnosen. Ettersom du ikke har fått diagnose etter så lang tid tyder det på at det er vanskelig å diagnostisere deg og at de kanskje føler at de trenger det for å kunne være helt sikker på diagnosen. Jeg tror forøvrig dine tanker om at de er korrupte og vil forske på deg som en labrotte er litt paranoide og trolig ikke samsvarer med virkeligheten.

Foresten, nå husker jeg ikke helt, men var det ikke slik at de folkene som vurderte breivik under observasjon mente at han var frisk, mens de som ikke vurderte han under observasjon mente at han var syk. Det kan jo tyde på at det kan bli litt forskjell i diagnose om du har observasjon eller ikke (men det kan ha vært andre ting inne i bildet også, er jo ganske subjektivt noen ganger virker det som)

Grunnen for att dem ikke har funnet noen diagnose før nå er pga når eg var mindre så ljøg eg mye og sa allt var fint, uansett om det ikke var det. nå når eg har vokst litt så tørr eg og åpne meg mere til psykologen. Dem bygger ikke ett privat fengsel til en person om han ikke er viktig for norge, breivik er en viktig resurs for staten og derfor vill dem forske og observere han. Eg har en mor som har jobbet i Rehab og eg har vert inlakt i 2 dager før, så eg veit att dem liker og forske på deg og gi deg mindre medesiner bare for att du skal føle deg dårlig. Eg har vert utsatt av mye korrupte folk i staten, til og med politifolk. så eg vet att dette er ikke noe paranoid, eg har egen erfaring med deres korruption. Når var det lovlig og slenge en person som skal i ett avhør i en hvit celle i 10 timer uten noen grunn, tog nøkklene til huset og nekta meg advokat, ransaket huset med hund, fant ikke noe. eg prøvde og anmelde det, men det står ikke noe om dette i deres rapport om att det har vert ransakelse, så anmelde det hjalp ikke en drit, saken blev tatt av. Når var det lov?

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Grunnen for att dem ikke har funnet noen diagnose før nå er pga når eg var mindre så ljøg eg mye og sa allt var fint, uansett om det ikke var det. nå når eg har vokst litt så tørr eg og åpne meg mere til psykologen. Dem bygger ikke ett privat fengsel til en person om han ikke er viktig for norge, breivik er en viktig resurs for staten og derfor vill dem forske og observere han. Eg har en mor som har jobbet i Rehab og eg har vert inlakt i 2 dager før, så eg veit att dem liker og forske på deg og gi deg mindre medesiner bare for att du skal føle deg dårlig. Eg har vert utsatt av mye korrupte folk i staten, til og med politifolk. så eg vet att dette er ikke noe paranoid, eg har egen erfaring med deres korruption. Når var det lovlig og slenge en person som skal i ett avhør i en hvit celle i 10 timer uten noen grunn, tog nøkklene til huset og nekta meg advokat, ransaket huset med hund, fant ikke noe. eg prøvde og anmelde det, men det står ikke noe om dette i deres rapport om att det har vert ransakelse, så anmelde det hjalp ikke en drit, saken blev tatt av. Når var det lov?

Hei

Nei dersom det skjedde slik du beskriver er ikke det lov

Du skriver i første innlegg at psykologen/psykiateren mistenker mild paranoid schizofreni, hvilke tanker gjør du deg om det?

Er det mulig at sykdommen gjør at du tror at de personene som prøver å hjelpe deg faktisk er ute etter å skade deg? Dersom det er tilfellet er det veldig synd da det vil hindre deg fra å få den hjelpen du trenger og fortjener.

Jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg er av den oppfatningen at de aller aller fleste leger/psykologer/psykiatere er opptatt av å gjøre pasientene sine så friske som mulig innenfor de begrensningene de har (tid/økonomi/utstyr)

Lenke til kommentar

Hei

Nei dersom det skjedde slik du beskriver er ikke det lov

Du skriver i første innlegg at psykologen/psykiateren mistenker mild paranoid schizofreni, hvilke tanker gjør du deg om det?

Er det mulig at sykdommen gjør at du tror at de personene som prøver å hjelpe deg faktisk er ute etter å skade deg? Dersom det er tilfellet er det veldig synd da det vil hindre deg fra å få den hjelpen du trenger og fortjener.

Jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg er av den oppfatningen at de aller aller fleste leger/psykologer/psykiatere er opptatt av å gjøre pasientene sine så friske som mulig innenfor de begrensningene de har (tid/økonomi/utstyr)

Eg stoler på min psykolog og dem, ellers skulle eg aldrig åpnet meg til dem og fortelt. Eg er veldig paranoid uten anti-psykotisk så eg er ganske så sikker selv att eg har det. eg vet att dem vill hjelpe, men det går og hjelpe folk uten og låse dem inn på innleggelse. Men dem gør meg paranoid hver gang dem spørr meg om innleggelse og det har eg sakt til dem. men det er fortsatt samme mas om det hver gang eg kommer på møte. eg tror ikke på noen måte att dem prøver og skade meg, da skulle eg ikke gått der. har full tro på psykologen. men eg veit att folk kan få hjelp uten innleggelse, innleggelse er bare det billigeste alternativet for staten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...