Gå til innhold

[Løst] Har tenkt å kjøpe hodetelefoner for hjemmebruk !


Anbefalte innlegg

Jeg har Sennheiser momentum som jeg bruker når jeg er ute av huset ettersom de fungerer veldig bra med min Note 3.

Men de er ikke så bra å ha på over lengre tid pga det er en ganske tight fit på ørene og de blir såre etter ca 1time.

Nå har jeg tenkt å kjøpe ett par som er veldig behagelige å ha på i lengre tid og har kommet frem til DT 880 250Ohm premium Edition (har lest flere steder at Premium har ikke så mye clamping som PRO og er litt mer behagelig å ha på over lengre tid)

 

Siden disse er 250ohm så trenger jeg en amp/dac ..

 

Jeg er stuck mellom 2 valg!

 

1) Magni/Modi - lest at denne også er veldig bra, den er også billigere noe som jeg kunne trengt etter at dette blir fort mye penger å bruke..

2) Objective 2 + Odac Combo - Dyrere men har testet hos kompis ( ganske bra)

3) Fiio E10 - Bra ? men kan vel ikke konkurrere med valgene over ?

 

Noen anbefalinger ?

Endret av xPhoenix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er spesifikt for DT 880 når det gjelder clamping for Premium vs Pro, men kan nevne at DT770 Pro er ikke spesielt clampy. Supercomfy imo, men putene kan bli litt flate etter noen år, men det gjelder vel alle velour pads uansett.

 

Av det jeg har lest så er Magni/Modi vs Objective 2/Odac ganske lignende, men siden prisen, samt designet etter min mening, er bedre, så ville jeg foretrukket Magni/Modi. Du finner veldig mye info om dette på head-fi.org

 

Har en FiiO E10 som jeg tidl. har brukt på DT770 80 ohm, og det var en oppgradering fra minijack fra hovedkortet, men ikke på linje med Magni/Modi. Byggekvaliteten er også noe varierende, minijack'en kan være litt dårlig/skeiv, og har selv problemer med knitring/noise ved roligere musikk (tenk ambient og lignende). Det er et greit alternativ som portabel dac, men om man har pengene vil jeg ikke spesielt anbefale den til hjemmebruk.

 

Ellers kan du jo også vurdere Sennheiser HD 600/650, da de også er åpne og komfortable hodetelefoner.

Lenke til kommentar

mhm, ser også at 770 er billigere! tilsammen så vil dette koste meg rundt 3600kr (magni + modi + usb/rca kabel + DT770 Pro 250 ohm)

 

Har ett spørsmål

Begynner man å svette mens man har dt770 på seg (har ikke prøvd slike puter før) ? Momentum får meg ikke til å svette ettersom putene puster veldig bra(blir litt varm på ørene men ikke noe mer enn det)

Eier også ATH M50 og de er veldig behagelige men...de blir veldig fort varme og putene får meg til å svette noe skikkelig...er som om jeg har tatt meg en treningsøkt rundt ørene når jeg har på meg M50.

Lenke til kommentar

Det er noen som sier at lydbildet til DT770 ligner noe på DT880, men siden DT770 er lukket og DT880 er åpen så vet jeg ikke hvor mye sannhet som ligger i det. Frequency response kan tyde på at de er nokså like, men at DT770 er mer lysten på bassfronten. Merk at det er endel forskjeller mellom DT770 modellene (32, 80, 250, 600 ohm). Sjekk selv ved å bruke linken.

 

Putene på DT770 (og DT880 regner jeg med) er veldig myke, men luftige og man blir særlig ikke svett på ørene selv etter mange mange timers bruk.

Lenke til kommentar

Det er noen som sier at lydbildet til DT770 ligner noe på DT880, men siden DT770 er lukket og DT880 er åpen så vet jeg ikke hvor mye sannhet som ligger i det. Frequency response kan tyde på at de er nokså like, men at DT770 er mer lysten på bassfronten. Merk at det er endel forskjeller mellom DT770 modellene (32, 80, 250, 600 ohm). Sjekk selv ved å bruke linken.

 

Putene på DT770 (og DT880 regner jeg med) er veldig myke, men luftige og man blir særlig ikke svett på ørene selv etter mange mange timers bruk.

Mhm, grafen er ganske lik momentum inntil du kommer til treble, hvor 770 har mye mer av det.

 

Kommer nok til å skaffe 770 Pro 250ohm (selger bare 250 ohm og 80 ohm) =) ser at de er litt mer FUN enn 880 ( og de koster mindre) noe som alltid er bra =) Kunne skaffet 80ohm for mer portability men siden jeg allerede har momentum + skaffer amp/dac i samme slengen så blir det 250ohm versjonen

 

Magni/Modi = 1766kr + rundt 440kr toll

 

Blir ganske dyrt dette her T_T

Endret av xPhoenix
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at mer ohm er bedre, noe jeg får litt inntrykk av i posten din. 80 ohm'en er rett og slett bare annerledes f. eks 250 ohm'en, i dette tilfellet mer fokus på bass og treble (V-shaped frequency response).

 

Har forøvrig Magni/Modi som for tiden kjører DT770 80 ohm, og er ganske så fornøyd. Husk å kjøp RCA kabel (PYST RCA). USB-kabelen til DACen selger de faktisk ikke, men du får vel billig på clas, evt. du kan bruke noe du har liggende.

 

Og ja, det blir noen kroner, men du må tenke på det som en investering. En slik kombo som Magni/Modi kommer til å vare i mange mange år, og er ikke noen grunn til å bytte ut ved mindre du har lyst å bruke enda mer penger/oppgradere :-)

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at mer ohm er bedre, noe jeg får litt inntrykk av i posten din. 80 ohm'en er rett og slett bare annerledes f. eks 250 ohm'en, i dette tilfellet mer fokus på bass og treble (V-shaped frequency response).

 

Har forøvrig Magni/Modi som for tiden kjører DT770 80 ohm, og er ganske så fornøyd. Husk å kjøp RCA kabel (PYST RCA). USB-kabelen til DACen selger de faktisk ikke, men du får vel billig på clas, evt. du kan bruke noe du har liggende.

 

Og ja, det blir noen kroner, men du må tenke på det som en investering. En slik kombo som Magni/Modi kommer til å vare i mange mange år, og er ikke noen grunn til å bytte ut ved mindre du har lyst å bruke enda mer penger/oppgradere :-)

mhm, tenkte ikke på at mer ohm er bedre^^ er ganske dårlig formulert av meg =) mener bare at jeg liker 250ohm versjonen mer og hadde jeg ikke hatt momentum så hadde jeg nok tatt 80 ohms versjonen siden den kan brukes uten amp også ^^

Lenke til kommentar

Jeg har DT770 Pro (80 ohm som nevnt), men har rett kabel. Vet ikke hva som bestemmer om det er krøllet eller rett. Kjøpte mine i 2011.

Mhm, trodde alle DT770 Pro kom med sånn dere stretchy krøll kabel!

 

Uansett, bestilte nettopp Magni + Modi + DT770 Pro 250ohm!! Får vel dette i løpet av de neste dagene, hvis pakken ikke setter seg fast i tollen xD

 

Takk for hjelpen Occi ^^ sparte 600kr ved å velge DT770 istedet for DT880 =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...