Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på historien om Noas ark?

Anbefalte innlegg

Jesus sier at slik det var i Noas dager, skal det være i de siste tider. Og husk, i Noas tid var det kun 8 mennesker som ble frelst, de andre gikk til grunne i flommen.

Det er for øvrig fristende å skrive Noah, jeg gjør det selv i blant. Men på norsk heter han egentlig Noa.

Jesus liker ikke kvinner som taler til menn, så du får gå til grunne du som alle andre.

For når du i tillegg er paranoid og tror "What does the fox say" er et tegn på okkult agenda, så regner jeg med du er overbevist om at verden kommer til å gå under i din levetid? Akkurat som de millioner av mennesker som har dødd opp igjennom historien har trodd før deg.

Hvert år dør det tusenvis av mennesker som var helt sikre på at verden skulle gå under i sin levetid. Og dette har pågått helt siden dommedag ble oppfunnet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke akkurat noen bibelgutt, men har jo fått visse ting banket inn i hodet.

For er det ikke hyklersk av Gud å drepe milliarder på milliarder av det jeg forstår er uskyldige dyr og insekter? Ja, det finnes vel noen ord om det i de ti bud etc.. hvor du ikke skal gjøre slikt.

Absolutt alle historier jeg har hørt fra kirstendommen gir inntrykk av en hyklersk, maktsyk, sjalu, skadefro, evneveik, og psykopatisk skikkelse. (bare for å nevne noe) Hvorfor har noen som helst et ønske om å tilbe et slikt makkverk av en gud?

Hadde jeg faktisk trodd han eksisterte, ja så hadde jeg egentlig forventet at han sendte selv den snilleste og uskyldige sjelen rett til helvete, bare fordi han er en ganske syk skikkelse. Trenger man først noen å tilbe, så må det da finnes langt bedre alternativer/historier?

Nei, jeg kan se forbi at noen ikke ser alle de logiske bristene og tror at han finnes. Men hvorfor noen faktisk tilber karen, DET er for meg helt uforklarlig. :confused:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Håper du ber om tilgivelse i tide for denne spotten. For spottere (scofferers) ender i helvete, og da er det for sent å omvende seg. Så da kan du få spotte i vei mens slangene tyter ut av munnen din, og marken ikke dør, og flammene ikke slokner. Må Gud ha barmhjertighet med din sjel.

Lenke til kommentar

Hvorfor be om tilgivelse? Jesus har selv sagt at han aldri kan tilgi meg. Hvorfor skal jeg omvende meg når det ikke gjør noen forskjell? Ifølge bibelen og hva jesus selv sa blir jeg aldri tilgitt. Meningsløst å be guden din ha barmhjertighet når guden til selv sier det ikke kommer til å skje.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Håper du ber om tilgivelse i tide for denne spotten. For spottere (scofferers) ender i helvete, og da er det for sent å omvende seg. Så da kan du få spotte i vei mens slangene tyter ut av munnen din, og marken ikke dør, og flammene ikke slokner. Må Gud ha barmhjertighet med din sjel.

Hehe, tror nok vi brenner i helvete alle man uansett. Han gir ikke inntrykk av å være så tilgivende. :wee:

Lenke til kommentar

Du mener verset om spott av Den Hellige Ånd? Eller at Jesus personlig ga deg en siste mulighet til å vende om, som du ikke benyttet?

Det er litt usikkert hva spott av Den Hellige Ånd betyr. Så mest sannsynlig kan du fortsatt vende om. En av djevelens beste taktikker er å fortelle folk at det er for sent.

Men så lenge det er liv er det håp, heter det.

Lenke til kommentar

Jesus har aldri gitt meg en siste mulighet til noe som helst. Slutt å lyv om det du ikke vet noe om!

Det er ikke litt usikkert hva spott den hellige ånd betyr. Så mest sannsynlig kan du slutte å lyve om saken. Man kan aldri bli tilgitt.

En av guds bestemmelser er at man aldri kan bli tilgitt. Rett ut fra bibelen og det jesus sa, man kan aldri bli tilgitt. Aldri.

Når gud håper på barmhjertighet etter at vi har stukket ut øynene hans og kuttet av tungen, så vil han ikke få det.

Jeg rir på brennende vinger

Vi farger nattehimmelen rød

med blodet til alle guds engler

vi pisser på sjelene

til religiøse fjols

Vi knuser perleporten

og fjerner Jehova

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at dette er skevet i gamle testamentet og kristene idag følger det nye.

Må man tru på det helt boksavelig da? Hva om det er en dypere sybolikk bak som prøver å fortelle oss noe og ikke bare henge seg opp i at enhjørningene kom for sent og derfor ikke finnes idag.

Lenke til kommentar

Det er ikke litt usikkert hva spott den hellige ånd betyr. Så mest sannsynlig kan du slutte å lyve om saken. Man kan aldri bli tilgitt.

En av guds bestemmelser er at man aldri kan bli tilgitt. Rett ut fra bibelen og det jesus sa, man kan aldri bli tilgitt. Aldri.

Føler du deg sviktet av det verset? Du kan fortsatt prøve å vende om, og til slutt vil Den Hellige Ånd svare deg.

Lenke til kommentar

Pussig hvordan det blir litt usikkert med hva som står i bibelen i det tilfelle du er uenig. Men jeg regner med det ikke er noe usikkerhet omkring de delene du er enig med bibelen? Høres ut som religionen bare er et skalkeskjul for forlengelsen av ditt ego. Den perfekte moral, guds moral, mitt egos moral.

Det er meningsløst å vende om da jesus har sagt at man aldri kan bli tilgitt. Man kan aldri bli tilgitt.

Det er redningen, min frihet fra lenkene til din gud. Frihet til å vinne krigen.

Lenke til kommentar

Det er opp til deg om du vil prøve å vende om. Kanskje det kommer en dag da du ville gitt alt for å få sjansen på nytt til å vende om. Og det med å knuse ting i himmelen kan du bare glemme.

Andrull skrev: "Hehe, tror nok vi brenner i helvete alle man uansett."

Har sett noen videoer på youtube, og hvis det er riktig at man ender i helvete for å ikke gi tiende, og ikke gå fast i kirka, da sliter jeg også med å komme til himmelen. Eller jeg må anstrenge meg mer.

Jesus sier jo i Bibelen at det er nærmest umulig for en rik å komme inn i himmelen, men jeg har tenkt at det går sikkert an likevel! Bør kanskje tenke mer på det. Og historien om enkens skjerv forteller jo om en enke som ga sin siste slant til tempelet. Det var ikke summen som telte, men at hun prioriterte tempelet foran seg selv.

Pastor Park fra Sør-Korea forteller at han fikk en visjon av himmelen og helvete, og etterpå ga han bort de fem luksusbilene sine!

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at dette er skevet i gamle testamentet og kristene idag følger det nye.

Må man tru på det helt boksavelig da? Hva om det er en dypere sybolikk bak som prøver å fortelle oss noe og ikke bare henge seg opp i at enhjørningene kom for sent og derfor ikke finnes idag.

Problemet er vel at symbolikken omtrent er verre enn detaljene?

Du mener verset om spott av Den Hellige Ånd? Eller at Jesus personlig ga deg en siste mulighet til å vende om, som du ikke benyttet?

Det er litt usikkert hva spott av Den Hellige Ånd betyr. Så mest sannsynlig kan du fortsatt vende om. En av djevelens beste taktikker er å fortelle folk at det er for sent.

Men så lenge det er liv er det håp, heter det.

Tilgivelse for noen hyklerske og sadistiske regler oppfunnet på pur F av han selv, er i grunn ingen tilgivelse i det hele tatt. Så nei takk. Great show God, lat som om du faktisk "døde for menneskeheten", når du i praksis bare reiste til et langt mer chill sted. Veldig sympatisk i grunn...

Lignende tendenser finner du hos gale diktatorer.

Det er opp til deg om du vil prøve å vende om. Kanskje det kommer en dag da du ville gitt alt for å få sjansen på nytt til å vende om. Og det med å knuse ting i himmelen kan du bare glemme.

Andrull skrev: "Hehe, tror nok vi brenner i helvete alle man uansett."

Har sett noen videoer på youtube, og hvis det er riktig at man ender i helvete for å ikke gi tiende, og ikke gå fast i kirka, da sliter jeg også med å komme til himmelen. Eller jeg må anstrenge meg mer.

Jesus sier jo i Bibelen at det er nærmest umulig for en rik å komme inn i himmelen, men jeg har tenkt at det går sikkert an likevel! Bør kanskje tenke mer på det. Og historien om enkens skjerv forteller jo om en enke som ga sin siste slant til tempelet. Det var ikke summen som telte, men at hun prioriterte tempelet foran seg selv.

Pastor Park fra Sør-Korea forteller at han fikk en visjon av himmelen og helvete, og etterpå ga han bort de fem luksusbilene sine!

Dyrene, babyene, og helt sikkert en haug mennesker hadde helt sikkert ikke gjort noe galt, før Gud bestemte seg å drepe alt og alle bortsett fra noen få. Ville ikke satset på å havne inn porten i himmelriket med det første. Finnes i grunn andre ubarmhjertlige historier der ute, uten at jeg gfidder gå inn på det.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Gamletestamentet er relativt utdatert etter det nye kom.

Skal man "ta" kristene på noe idag refereres det alltid til det gamle ^^

Vel, det er jo det som er mest ulogisk og sinnsykt. Men du finner en god del materie å bombadere med rasjonelle tanker i det nye testementent også.

Lenke til kommentar

Å knuse skallen til jesus med klubbe og farge himmelen rød med englenes blod kan jeg aldri glemme. Slik blir fremtiden Frankline.

Det er jo helt meningsløst å vende om? Jeg blir aldri tilgitt selv om jeg vender om. Og den dagen jeg aldri blir tilgitt så vil jeg heller aldri angre. Jeg kan ikke la meg lure over til den svake side og bøye knærne mine for en hyklersk liten diktator.

Det vet du like godt som meg aldri kommer til å skje.Piss_Christ_by_Serrano_Andres_(1987).jpg

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Om noen havner i noe slags ulykke etter dette livet så er det isåfall det ignorante rasshølet som hjernevasket deg, det begynte sikkert når du var en liten jente og har nå satt seg ordntlig. Bare du vet hvem dette er og bare du kan ta tak i det og riste det av deg. Det nytter ikke å gå rundt hele livet i denne fantasiverden din, du vil aldri bli tatt seriøst med noenting.

Som sagt er det ikke din skyld, men det er dags at du våkner opp og lukter på kaffen. Det er ikke noe som mangler i livet til vanlige folk selv om vi ikke ble hjernevasket som små. Du klarer deg kjempefint uten denne løgnen. Og er du ordntlig tøff så konfronterer du denne eller disse personene som gjorde dette mot deg, ikke gi dem muligheten til å misbruke andre på samme måte. Det er først da, når du har sluttet å spre disse løgner, at du har gjort en god gjerning. Du vil kjenne det inni deg når det skjer, det føles godt :)

Lenke til kommentar

Vel, vi kan ikke fortsette slik stort lengre, der du sier du nekter å vende om, og jeg sier du burde prøve. Men jeg vil på det sterkeste anbefale deg å vende om.

Du sier at jeg burde prøve å late som jesus og bibelen lyver. Det er vel slik at jesus har sagt at jeg aldri kan bli tilgitt.

Så det er jo meningsløst. Vende om er en sak, men man blir fortsatt aldri tilgitt om man vender om. Det er faktisk slik det er skrevet i bibelen, man blir aldri tilgitt. Tilgivelsen kommer aldri. Om man vender om blir man aldri tilgitt. Om man ikke vender om blir man aldri tilgitt. Uavhengig av alt annet blir man aldri tilgitt. Og her ligger nøkkelen til absolutt frihet. Uansett hva du prøver å gjøre med meg så er jeg immun. Jeg kan aldri bli tilgitt. Du kan si hva du vil, det endrer ingenting.

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å slutte å snakke til menn, kvinne! Du har ikke noe du skulle ha sagt.

Og jeg vil anbefale deg å slutte å tro at trussler kan skremme noen idag. Det funket kanskje på deg da du var barn, men du klarer aldri å true meg Frankline. Ikke med fantasigudene dine, ikke med fantasidjevlene dine, og hvertfall ikke så lenge du er kvinne.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Husk at bibelen også er håndskrevet hundrevis av ganger fra muntlige historier og oversatt til gud vet mange språk.

Tenk en historie i 2014 som ble fortalt og oversatt og nedskrevet nå i så lang tid.

Par tusen år fra nå kan jeg vedde en cola på at den ikke ser helt lik ut som originalen.

Bare viskeleken på en bursdag blir jo snudd helt opp ned etter 5 ledd.

Lenke til kommentar

Vel, vi kan ikke fortsette slik stort lengre, der du sier du nekter å vende om, og jeg sier du burde prøve. Men jeg vil på det sterkeste anbefale deg å vende om.

Ahh, du var alvorlig. :eek:

Nei, det er en aldri så liten avsporing kanskje.

Dog,

I min verdensoppfattelse så er du likeverdig og jeg ønsker deg bare godt videre. Synd din tro er at jeg (og flere andre) skal brenne i helvete i all evighet.

Husk at bibelen også er håndskrevet hundrevis av ganger fra muntlige historier og oversatt til gud vet mange språk.

Tenk en historie i 2014 som ble fortalt og oversatt og nedskrevet nå i så lang tid.

Par tusen år fra nå kan jeg vedde en cola på at den ikke ser helt lik ut som originalen.

Bare viskeleken på en bursdag blir jo snudd helt opp ned etter 5 ledd.

Sant. Litt merkverdig man i det hele tatt tar seg bryet å tolke noe så unøyaktig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...