Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på historien om Noas ark?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selve konseptet (Noas Ark) har i grunn likhetstrekk med Svalbard Globale Frøhvelv

http://no.wikipedia.org/wiki/Svalbard_globale_fr%C3%B8hvelv

Bibelfortellingen om arken er vel symbolsk (dog kan man vel ikke utelukke at noen, gjorde tapre forsøk på å gjennomføre ideen, mer eller mindre vellykket?) men selve forestillingen om syndefall (katastrofe) og forberede seg på konsekvensene, er som vi ser aktuell den dag i dag.

Lenke til kommentar

Er den enkelte historier i bibelen som skal tolkes symbolsk, eller er det alle?

Om første: Hvem er det som bestemmer hva som er symbolsk, og hva som er ekte?

Om andre: Hvis hele bibelen er symbolsk, hvorfor skal vi da tro på adam/eva og den første synden? Jesus og hans død/gjenfødelse for å spare oss fra våre synder? De ti bud?

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Er den enkelte historier i bibelen som skal tolkes symbolsk, eller er det alle?

Om første: Hvem er det som bestemmer hva som er symbolsk, og hva som er ekte?

Om andre: Hvis hele bibelen er symbolsk, hvorfor skal vi da tro på adam/eva og den første synden? Jesus og hans død/gjenfødelse for å spare oss fra våre synder? De ti bud?

De største forfekterne av bibelen sier at man skal tolke den i forhold til hvordan teksten er skrevet. Er den skrevet som poesi skal det ikke tas litterært, men tolkes. Står det skrevet som historiske noteringer skal det tas som historisk fakta etc. Dette igjen åpner for postulater. Hele skapelseshistorien er i følge enkelte skrevet som poesi, og er derfor ikke mer enn en billedlig fortelling nedskrevet og gjenfortalt slik menneskene på den tid kunne akseptere den. Men fremdeles gitt fra gud, selvfølgelig.

Andre mener det motsatte. Jeg postulerer at om man skal ta det som det er skrevet, hvorfor kan ikke de som skrev det ha skrevet det i en spesifikk form nettopp i ett forsøk på å gi teksten autoritet? Hvorfor ikke skrive de ting som er vanskelig å svelge som poesi (type absurde påstander, som at universet er skapt i 24-timers perioder), mens man skriver det man vil skal være absolutt som historiske noteringer.

Den enkleste og igrunn beste måten å takle det på er å enten si at alt er historisk eller alt er fabler. Om ikke må man bedømme hver enkel bok for seg selv, og forkaste historier som er klart oppspinn og/eller poesi, da de ikke har noen som helst vitenskapelig betydning. Så får man ta de deler som postulerer fakta for seg selv.

Da snakker jeg om de deler av hellige skrifter som sier at brakkvann ikke kan eksistere, jorden eksisterte før solen osv. Det er ikke mye som kan stå på egne ben av postulater vi kan verifisere. Resten er bare historiske noteringer. Jeg tror mange kristne f.eks. ikke tenker over at man tror ikke på jesus og/eller gud, man tror på at boken er korrekt. Derfor er det også veldig vanskelig å svelge at boken ikke er absolutt korrekt, fordi det åpner for at resten kan være feil. Dette er selve grunnstenen i troen, man tror at boken er rett, derfor er postulatet om at gud og jesus eksisterer korrekt, derfor jesus og gud.

Endret av Halsoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror Noah er historisk, og symbolsk, det er hele bibelen. Gud har fått det til. Han valgte ut Noah etter all ugudligheten som skjedde etter syndefallet uten Guds inngripen, så grep Gud inn for nå å vise oss hvor raskt synden forderver jorden uten Hans inngripen. Det som er en av de fortreffelige med Noahs Ark er at det står at på den 17. dagen i den 7. månenden så hvilte arken på fjellet Ararat.

Ararat betyr på hebraisk "Curse reversed"

http://www.biblestudytools.com/lexicons/hebrew/nas/ararat.html

Og det er samme dag Moses krysset Rødehavet ved Akaba bukta

https://www.youtube.com/watch?v=YkeyyCham7I

For det står i 2.Mos 12 at denne månenden skal bli den 1. måneden fordi de malte blodet av offerlammet på dørpostene. Men det var den 7. måned

Så original 1. måned var i Septemeber, hvilket betyr at astrologi tegenene begynner med jomfruen til løven, og det er historien om Jesus fortalt i stjernetegnene.

http://www.setterfield.org/stargospel.html

Så er den 17 i denne nye 1. måned også den dagen Jesus sto opp fra de døde.

Virkelig "curse reversed"

Og mye annet står det om denne dagen

http://heartofwisdom.com/biblicalholidays/2010/03/01/nisan-17-odds-one-in-783864876960000000/

Og nå som det er påskeuke så kan dere lese om den her

http://www.agapebiblestudy.com/documents/Jesus%20Last%20Week%20in%20Jerusalem.htm

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du tror altså ikke på ufoer, men velger å tro på djevelsk illuminati?

Hvorfor?

Satanister hater jo illuminati like sterkt som de hater frimurere og mye annet rart.

Likevel klarer du å la vær å tro på ufoer som er langt bedre dokumentert enn illuminati.

Hvordan avgjør du hva du skal tro på og hva du ikke skal tro på?

Lenke til kommentar

Du tror altså ikke på ufoer, men velger å tro på djevelsk illuminati?

Hvorfor?

Satanister hater jo illuminati like sterkt som de hater frimurere og mye annet rart.

Likevel klarer du å la vær å tro på ufoer som er langt bedre dokumentert enn illuminati.

Hvordan avgjør du hva du skal tro på og hva du ikke skal tro på?

Virkelige satanister er ikke satanister man finner avtegnet i Pondus-striper hvor de kler seg svart og bruk hals-lenke. Virkelige satanister har kontakt med onde demoner og styres av dem til å få seg makt og penger. Tror ikke du på skjult agenda? Tror du det vi får servert på nyhetene er sant? Slikt som at 11. September bare var gjort av noen aggressive jihadister? Tror ikke du noe mer mektigere ligger bak?

Over til Noah igjen. Fant en video av min favoritt pastor fortelle om Noah historien og feilene med filmen Noah som vises i disse dager.

Her er linken

https://www.youtube.com/watch?v=gyQXlHjoJWo

Lenke til kommentar

Og her er en video av Bill Nye (The Science Guy!) som argumenterer mot Noahs skip.

Jeg har sett mine fakta jeg trenger for at grunnlagene han her har, er ikke bra nok, jeg har sett lange videoer om motstand mot Noahs ark, men dere leter ikke etter dem, dere leter etter dette, da vil dere ikke tro.

Kent Hovind har raske logiske forklaringer hvor feil evolusjonsteorien er og Noahs Ark var fullt gjennomførbar, men etter at det er sagt, vil noen finne en video om hvor teit Kent Hovind er, en slags mobbevideo som ikke motforklarer Kent Hovind, men heller bare viser ham som en som aldri må ses på.

Det ser jeg på som redsel. Så finn heller en video som bortforklarer kent Hovinds påstander, fordi de liker jeg, de pluss en god del andre folks forklaringer om dette.

Lenke til kommentar
Jeg har sett mine fakta jeg trenger for at grunnlagene han her har, er ikke bra nok, jeg har sett lange videoer om motstand mot Noahs ark, men dere leter ikke etter dem, dere leter etter dette, da vil dere ikke tro.

Kent Hovind har raske logiske forklaringer hvor feil evolusjonsteorien er og Noahs Ark var fullt gjennomførbar, men etter at det er sagt, vil noen finne en video om hvor teit Kent Hovind er, en slags mobbevideo som ikke motforklarer Kent Hovind, men heller bare viser ham som en som aldri må ses på.

Det ser jeg på som redsel. Så finn heller en video som bortforklarer kent Hovinds påstander, fordi de liker jeg, de pluss en god del andre folks forklaringer om dette.

Med all respekt, dette har lite med redsel eller motvilje mot tro å gjøre. Dette dreier seg utelukkende om logiske slutninger og rasjonell tilnærming til historien. Man trenger hverken Bill Nye eller andre skepitkere for å stille seg avvisende til realismen i myten om Noahs ark.

Mange troende, svært mange, ser ikke på Noahs ark som en reel hendelse, men en billedlig fortelling. Det å tolke GT som historiske fakta har vi ingen bevis på har noe rot i virkeligheten.

Her er bare noen problemstilinger med historien om Noah's ark:

1. Gud skulle utrydde ondskapen, men enhver som har lest bibelen ser at det ikke skjedde.

2. Utallige ekspedisjoner har ikke funnet rester etter noen ark på Ararat.

3. Ingen skrev ned historien før 2000 år senere.

4. Historien om Gilgamesj har også en syndeflod som er svært lik og som ble skrevet ned ca 1000 år før.

5. Man har beviser på at det har eksistert sivilisasjoner i Kina, Egypt, Babylon og Mesopotamia nettopp i syndeflodsperioden uten at de har blitt avbrutt på noen måte.

6. Flere hundre millioner dyrearter eksisterte på denne tiden. Hvordan skulle man få plass til to av hver dyreart i båten? Hvordan fikk han tak i isbjørner, lamaer, koalabjørner og pingviner? På én uke?

7. Det ville ikke vært nok oksygen på båten for alle dyrene, så de ville nesten alle ha blittt kvalt. Spesielt tatt i betraktning all metan-gassen fra avføringen. Med all gassen ville det også vært farlig om Noah ville koke mat over et bål.

8. Hva skulle de alle spise? Rovdyr tåler ikke spise vegetermat over lang tid, og mange andre dyr må ha fersk mat. Det ville kommet mange skadedyr i maten, og fuktigheten på båten ville gjort at det hadde blitt mye mugg og maten hadde dermed blitt uspiselig.

9. Bier og maur kunne ikke overlevd med bare en av hver.

10. Mannskapet på åtte personer hadde ikke vært stort nok til å ta vare på og mate alle dyrene.

11. Virus, bakterier, sopp og andre mikroorganismer måtte også overleve, og da ville de ha gjort det i familien Noah. Det hadde blitt en stor påkjenning for mannskapet.

12. Man skulle tro det gikk greit med fiskene, men de hadde ikke tålt alt ferskvannet som kom ned i havet.

13. Vannet stod 15 alen over fjellene, altså 8848 meter + 15 alen. Hvordan skulle en båt av sypresstre overleve denne turen når det måtte regne seks tommer i minuttet for å få nok vann på førti dager? Så mye vann finnes det forøvrig ikke på jorden.

14. Med så mye nedbør ville det også ha kommet mye vann inn i båten, og de hadde ikke vært mange nok til å bemanne pumpene for å få ut vannet.

15. Det var åtte mennesker ombord. Hvordan skulle de på to hundre år skape en stor nok befolkning til at historien om Babels tårn og forvirringen blant alle folkeslagene skulle være realistisk? Hva med innavlsproblematikken?

16. Flommen ville ha smeltet polarisen, men islag fra Grønland og Antarktis kan dateres 40 000 år bakover.

17. Når vannet hadde forsvunnet, så ville det tatt lang tid før det kom noen planter opp av bakken som dyr kunne leve av. For ikke å snakke om at alle rovdyrene måtte ha ventet til de andre dyrene hadde blitt flere for ikke å utrydde dem med én gang,

18. Det tok en uke før duen kom tilbake med et ferskt oljeblad. Det er for kort tid.

19. To dyr av hver type ville ikke gitt nok genetisk variasjon. De ville blitt utsatt for sykdom og genetiske defekter.

Jeg beklager, men denne historien har svært lite substans som gir den rot i virkeligheten, i likhet med det meste i GT. Det er, med all respekt, ganske radikalt og fundamentalistisk å tolke GT som fakta. Alt for mye av innholdet er for virkelighetsfjernt, selvmotigende og ulogisk, selv for de mest hengivende troende.

GT inneholder engler, demoner, kjemper, mennesker som blir 900 år gamle, snakkende busker og slanger, Noahs ark, universet skapt på 6 dager av en allmekig gud som må hvile etterpå, hav som deler seg etc. etc. etc. Det å se på dette som historisk korrekt og realistisk materiale krever store justeringer av vår empiriske virkelighet.

Endret av LiamH
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Virkelige satanister er ikke satanister man finner avtegnet i Pondus-striper hvor de kler seg svart og bruk hals-lenke. Virkelige satanister har kontakt med onde demoner og styres av dem til å få seg makt og penger. Tror ikke du på skjult agenda? Tror du det vi får servert på nyhetene er sant? Slikt som at 11. September bare var gjort av noen aggressive jihadister? Tror ikke du noe mer mektigere ligger bak?

Over til Noah igjen. Fant en video av min favoritt pastor fortelle om Noah historien og feilene med filmen Noah som vises i disse dager.

Her er linken

https://www.youtube.com/watch?v=gyQXlHjoJWo

Hva gjør at du kan avgjøre hvem som er virkelige satanister og hvem som ikke er det?

Klart jeg tror på skjulte agendaer. Du har en mindre skjult agenda ved å forherlige din egen religion og samtidig bygge opp om konspirasjonsteorier. Også har du en agenda om å lure folk til å tro at du har innsikt i "virkelig satanisme", noe du ikke har. Satanisme er jo ganske sterkt kontrast til for eksempel frimureri og kristendom.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

(...)

1. Gud skulle utrydde ondskapen, men enhver som har lest bibelen ser at det ikke skjedde.

2. Utallige ekspedisjoner (...)

Glimrende oppsummert! Man må være utstyrt med enorme religiøse skylapper for å kunne tro at historien om Noa, arken og syndfloden er basert på en reell hendelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med all respekt, dette har lite med redsel eller motvilje mot tro å gjøre. Dette dreier seg utelukkende om logiske slutninger og rasjonell tilnærming til historien. Man trenger hverken Bill Nye eller andre skepitkere for å stille seg avvisende til realismen i myten om Noahs ark.

Mange troende, svært mange, ser ikke på Noahs ark som en reel hendelse, men en billedlig fortelling. Det å tolke GT som historiske fakta har vi ingen bevis på har noe rot i virkeligheten.

4. Historien om Gilgamesj har også en syndeflod som er svært lik og som ble skrevet ned ca 1000 år før.

5. Man har beviser på at det har eksistert sivilisasjoner i Kina, Egypt, Babylon og Mesopotamia nettopp i syndeflodsperioden uten at de har blitt avbrutt på noen måte.

6. Flere hundre millioner dyrearter eksisterte på denne tiden. Hvordan skulle man få plass til to av hver dyreart i båten? Hvordan fikk han tak i isbjørner, lamaer, koalabjørner og pingviner? På én uke?

7. Det ville ikke vært nok oksygen på båten for alle dyrene, så de ville nesten alle ha blittt kvalt. Spesielt tatt i betraktning all metan-gassen fra avføringen. Med all gassen ville det også vært farlig om Noah ville koke mat over et bål.

8. Hva skulle de alle spise? Rovdyr tåler ikke spise vegetermat over lang tid, og mange andre dyr må ha fersk mat. Det ville kommet mange skadedyr i maten, og fuktigheten på båten ville gjort at det hadde blitt mye mugg og maten hadde dermed blitt uspiselig.

10. Mannskapet på åtte personer hadde ikke vært stort nok til å ta vare på og mate alle dyrene.

11. Virus, bakterier, sopp og andre mikroorganismer måtte også overleve, og da ville de ha gjort det i familien Noah. Det hadde blitt en stor påkjenning for mannskapet.

12. Man skulle tro det gikk greit med fiskene, men de hadde ikke tålt alt ferskvannet som kom ned i havet.

13. Vannet stod 15 alen over fjellene, altså 8848 meter + 15 alen. Hvordan skulle en båt av sypresstre overleve denne turen når det måtte regne seks tommer i minuttet for å få nok vann på førti dager? Så mye vann finnes det forøvrig ikke på jorden.

14. Med så mye nedbør ville det også ha kommet mye vann inn i båten, og de hadde ikke vært mange nok til å bemanne pumpene for å få ut vannet.

15. Det var åtte mennesker ombord. Hvordan skulle de på to hundre år skape en stor nok befolkning til at historien om Babels tårn og forvirringen blant alle folkeslagene skulle være realistisk? Hva med innavlsproblematikken?

16. Flommen ville ha smeltet polarisen, men islag fra Grønland og Antarktis kan dateres 40 000 år bakover.

17. Når vannet hadde forsvunnet, så ville det tatt lang tid før det kom noen planter opp av bakken som dyr kunne leve av. For ikke å snakke om at alle rovdyrene måtte ha ventet til de andre dyrene hadde blitt flere for ikke å utrydde dem med én gang,

18. Det tok en uke før duen kom tilbake med et ferskt oljeblad. Det er for kort tid.

19. To dyr av hver type ville ikke gitt nok genetisk variasjon. De ville blitt utsatt for sykdom og genetiske defekter.

Jeg beklager, men denne historien har svært lite substans som gir den rot i virkeligheten, i likhet med det meste i GT. Det er, med all respekt, ganske radikalt og fundamentalistisk å tolke GT som fakta. Alt for mye av innholdet er for virkelighetsfjernt, selvmotigende og ulogisk, selv for de mest hengivende troende.

GT inneholder engler, demoner, kjemper, mennesker som blir 900 år gamle, snakkende busker og slanger, Noahs ark, universet skapt på 6 dager av en allmekig gud som må hvile etterpå, hav som deler seg etc. etc. etc. Det å se på dette som historisk korrekt og realistisk materiale krever store justeringer av vår empiriske virkelighet.

Disse problemstillinger forteller meg at du ikke har sett svarene fra Kent Hovind, hadde du sett dem, så ville du spurt problemstillinger rundt svarene han har gitt. Jeg orker ikke å bruke tid på å svare, jeg tror, og disse problemstillingene har jeg fått svar på.

Nettopp historien om Noah i bibelen gjør at jeg kan tro fullt på bibelen.

Om det sto at skapelsen var 6000 år gammel basert på utregningene i alder av personer gjennom bibelens tid, men ingen Noah flom, så ville jeg hatt problem.

Ikke la dere lure av evolusjonsteorien som er skapt av den skjulte agenda som snart vil komme som redningsperson for all fordervelsen de har gjennomført med kriger pest og nedbrytning av familie verdier, gjennom totalkontroll av samfunnet, som samfunnet snart vil omfavne fordi de er lurt.

De vil ha folk til å ikke tro på Gud, eller noe falskt, for da vil vi lengte etter en verdslig leder som tar kontroll i all forvirringen. Man kan lese om dette i bibelen, ennå er mye uklart, men når tiden kommer, da vil vi se det.

Alt er påbegynt for lenge lenge siden.

Se denne videoen om hvordan denne skjulte agenda styrer hva som skal undervises i verden. De tar Guds skapelse å sier Han ikke har skapt den, for da kan de ta den i eie, tror Jesus sa en lignelse om det.

http://www.youtube.com/watch?v=c63awtAyHdU

Lenke til kommentar

Disse problemstillinger forteller meg at du ikke har sett svarene fra Kent Hovind, hadde du sett dem,

Den svinske skurken og fengselfuglen Kent Hovind er en sjarlatan, og har absolutt NULL autoritet.

Finn deg heller noe annet som bamsemums.

Og bare sånn til INFO: det er to flodberetninger i bibelen, og de er ikke forenlige med hverandre, de er sterkt motstridene!

Lenke til kommentar

Se denne videoen om hvordan denne skjulte agenda styrer hva som skal undervises i verden. De tar Guds skapelse å sier Han ikke har skapt den, for da kan de ta den i eie, tror Jesus sa en lignelse om det.

Har du ikke fått med deg at kirkens skjulte agenda om å spre løgn og undertrykke samfunnet? De finner på religion og kaller det sannhet. Svært mange har latt seg lure av denne ondskapen. Men det holder på å endre seg nå når vi endelig har begynt å få frihet som kirka har holdt borte fra oss i 1000 år.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Disse problemstillinger forteller meg at du ikke har sett svarene fra Kent Hovind, hadde du sett dem, så ville du spurt problemstillinger rundt svarene han har gitt. Jeg orker ikke å bruke tid på å svare, jeg tror, og disse problemstillingene har jeg fått svar på.

Unnskyld meg, men det får være grenser for ansvarsfraskrivelse fra din side her.

Det er du, ikke Kent Hovind, som må redegjøre for de mot-argumenter du møter på hvis en debatt skal være mulig. Jeg kan ikke gå igjennom enhver bortforklaring fra alle fundamentalister og fanatikere i verden før jeg diskuterer med deg. Du stiller helt urimelige krav til dine menings-motstandere.

Du må svare for deg selv, og hvis du velger å støtte deg på Kent Hovind, så få du svare på disse problemstillingene ved å plagiere hans meninger som dine egne i denne debatten. Det er ikke min jobb å lete opp dine mot-argumenter for deg.

Jeg betviler også sterkt at Kent Hovind har tatt for seg alle disse punktene. Det får i så fall bli din jobb å legge det frem her som dine svar, så skal jeg ta de for meg etterpå.

Om det sto at skapelsen var 6000 år gammel basert på utregningene i alder av personer gjennom bibelens tid, men ingen Noah flom, så ville jeg hatt problem.

Hvis logikken din er at "det står i Bibelen, derfor er det sant", så har du et problem, nemlig et problem med å skape en ny empirisk virkelighet der GT faktisk passer inn. Det er det bl.a. Kent Hovind driver på med. Bibelen kan inneholde akkurat det som passer den. Det er verre å få dette innbefattet i virkeligheten og det er nettopp derfor bl.a.Noahs ark kun tar troverdigheten fra Bibelen.

Det er ingenting som tyder på at denne flommen faktisk har funnet sted i den virkelige verden. Det betyr at den eneste plassen den nå faktisk har eksistert er i religiøse skrifter. Da må du tilpasse virkeligheten slik at den passer med Bibelen, noe som er stikk motsatt av fremgangen for å finne sannheter. Der gjør både du og Kent Hovinds en grusomt dårlig jobb, rett og slett fordi det er bortimot umulig med mindre man tyr til tankefeil, juks, avsporinger, manipulering av debatter, kvasi-vitenskap osv.

Du går her på en liten smell ved å kjempe for det du vil skal være sant, fremfor å støtte deg på det som det meste av logikk, bevis, empiri etc. faktisk peker på virkelig er sant.

Ikke la dere lure av evolusjonsteorien som er skapt av den skjulte agenda som snart vil komme som redningsperson for all fordervelsen de har gjennomført med kriger pest og nedbrytning av familie verdier, gjennom totalkontroll av samfunnet, som samfunnet snart vil omfavne fordi de er lurt.

De vil ha folk til å ikke tro på Gud, eller noe falskt, for da vil vi lengte etter en verdslig leder som tar kontroll i all forvirringen. Man kan lese om dette i bibelen, ennå er mye uklart, men når tiden kommer, da vil vi se det.

Hvem er de? Hva er evolusjonsteoriens agenda? Hvem står bak flest kriger av religiøse og ateister? Hva har pest med dette å gjøre? Hvem vil ha total-kontroll over samfunnet? Hva er påbegynt? Hva er så spesielt med religiøse familieverdier?

Du bombarderer med så utrolig mange ekstreme påstander, men det er bortimot null substans eller argumentasjon som følger dem. Slikt er verdiløst i en debatt.

Dette er uansett fullstendig off-topic. La oss holde oss til trådens tema som er Noahs Ark. Der har du akkurat hoppet over 19 mot-argumenter.

For å si det slik, filmens treffende tagline "No intelligence allowed" blir stort sett sitert på nett som en beskrivelse av dens manusforfatterne og dens tilhengere. ;)

Jeg tror du skal lese deg litt opp på denne filmen, spesielt når det kommer til hva den byr på av "bevis" og "argumentasjon". Den omtales stort sett som "underholdende ignorant", og den er slaktet nord og ned i alle retninger. Beklager. Du bør finnes bedre kilder for dine ekstreme påstander.

Igjen, dette er også off-topic. La oss holde oss til trådens tema som er Noahs Ark. Der har du akkurat hoppet over 19 mot-argumenter.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må beklage at jeg ikke gir lange svar, jeg er en treg skribent på tastatur, bruker bare pekefingrene.

Quetzalcoatl: det er ikke to flodberetninger, da ville du kanskje påstå at kapittel en og to i 1. Mos. bok er motsetninger og forskjellige skapelsesberetninger.

Men det har vært noen spørsmål rundt om det var bare et par eller sju par. Men det blir en skrivemåte som gir motsetninger rett etter hverandre. Men man ser hvorfor det måtte være sju av rene dyr når Noah ville ofre til Gud rene dyr, etter flommen. Jeg forstår litt hvorfor dere kan mene Gud er en bestialsk ørkengud som vil ha blodoffer, men ofrer vi kristne eller jøder blodoffer,? Nei, alt var symbolsk på Jesus, vertfall for oss kristne.

Kain og Abel var de første som ofret til Gud, Gud hadde behag i Abels blodoffer, det representerte at livet ligger i blodet, Abel skjønte syndefallet. Og likeså mange hundre år senere gjorde Noah det samme etter flommen. Ikke at Gud krevde det, men en påminnelse av syndefallet, og gjenopprettelsen, Jesus vår stedfortreder, nå ved tro, ikke ved symbolikk. Litt vansklig å skrive kort om dette.

Liam H, det har vært evige diskusjoner om desse 19 eller hundre punkt, jeg kan også komme med punkt på at livet er komplekst at det ikke kan evolvere seg fra fisk til pattedyr. Men jeg ser mitt av evolusjonsteoriens forskning hver dag, på forskning nettsider, verdslige dokumentarer og den slags. Noen kommer med en teori som støtter evolusjonslæren, men den blir slaktet med en gang av andre som støtter evolusjonslæren fordi de vet at teorien er mildt sagt umulig, men når de kommer med svar om den enes teori ikke er standhaftig, så vinner de seg sitt navn på trykk, selv om de måtte si seg uenig. De må bare alle si seg enig i at liv har evolvert seg som de ble lært på skolen, der de også lærer hvor idiotisk kreasjonisme er at ingen nesten tør å stå frem med den muligheten for skapelse. Dette er djevelens verk i skolesystemet. Å gjør narr av sannheten. Fordi han vet stolte menneske er redde for å bli gjort narr av.

Så kom med punkt du vet Kent Hovind har sagt som er feil, så skal jeg komme med punkt som evolusjonslæren har sagt jeg mener er feil.

Hvem står bak de fleste drap og blodige kriger? Mennesker som er påvirket. Sa Jesus vi skulle drepe? Så er vi påvirket av Jesus, så dreper vi ikke. Men det er de som planter litt surdeig i deigen og med det syrner hele deigen. Det er de som er ulver i fåreklær som påvirker mennesker til å gjør Jesus til en djevel, så valgte jeg å finne ut det meste om Jesus, og det har forandret mitt liv på en måte jeg vil at andre skal kjenne. For den er nestekjærlig.

Dere kan mene jeg er fanget i religiøst tullball som ikke har rot i virkeligheten. Men hva om djevelen har klart å lure virkeligheten til allmennheten, djevelen er denne verdens gud, mektige folk styrer han fordi han gir makten til denne verden til dem. Djevelen prøvde å friste Jesus også, men Jesus var ufristelig for sånt.

Men når jeg ser desse youtubevideoene om desse sangstjerner som ikke begynner sin karriere med djevel-symboler til å virkelig bli skikkelig satan-dyrkere i sine videoer, da ser jeg noen mektige djevler stå bak med penger til å friste og makt får de også, til hvilken pris. Penger makt og et tomt liv de må fylle med narkotika og festing, og den slags tomhet. Så velger de djeveldyrkelse få å fylle tomheten. Og i sin pakt med djevelen så får de vite hvordan verden er styrt. Men om de på noen måte prøver å gå imot de, så dreper de dem med de rareste "ulykker" som også blir portrettert i en eller annen scene i en tv-serie/film. Dette for å vise hvor mektige de er.

Lenke til kommentar
Liam H, det har vært evige diskusjoner om desse 19 eller hundre punkt, jeg kan også komme med punkt på at livet er komplekst at det ikke kan evolvere seg fra fisk til pattedyr. Men jeg ser mitt av evolusjonsteoriens forskning hver dag, på forskning nettsider, verdslige dokumentarer og den slags. Noen kommer med en teori som støtter evolusjonslæren, men den blir slaktet med en gang av andre som støtter evolusjonslæren fordi de vet at teorien er mildt sagt umulig, men når de kommer med svar om den enes teori ikke er standhaftig, så vinner de seg sitt navn på trykk, selv om de måtte si seg uenig. De må bare alle si seg enig i at liv har evolvert seg som de ble lært på skolen, der de også lærer hvor idiotisk kreasjonisme er at ingen nesten tør å stå frem med den muligheten for skapelse. Dette er djevelens verk i skolesystemet. Å gjør narr av sannheten. Fordi han vet stolte menneske er redde for å bli gjort narr av.

Så kom med punkt du vet Kent Hovind har sagt som er feil, så skal jeg komme med punkt som evolusjonslæren har sagt jeg mener er feil.

Igjen, du tar ikke for deg de mot-argumenter du har fått. Jeg diskuterer heller ikke mot Kent Hovind. Jeg diskuterer mot deg.

Jeg går ikke løs på alt han har sagt for å debattere mot deg. Vil du bruke han, så får du presentere hva han har svart på disse 19 punktene selv. Det er ikke min jobb å lete opp dine argumenter i denne debatten.

Utover dette, så avsporer du diskusjonen nå fullstendig ved å begynne å snakke om evolusjonsteorien. Det er off topic i denne tråden. Ta debatten som evolusjonsteorien i de trådene som omhandler den.

Hvem står bak de fleste drap og blodige kriger? Mennesker som er påvirket. Sa Jesus vi skulle drepe? Så er vi påvirket av Jesus, så dreper vi ikke. Men det er de som planter litt surdeig i deigen og med det syrner hele deigen. Det er de som er ulver i fåreklær som påvirker mennesker til å gjør Jesus til en djevel, så valgte jeg å finne ut det meste om Jesus, og det har forandret mitt liv på en måte jeg vil at andre skal kjenne. For den er nestekjærlig.

Dere kan mene jeg er fanget i religiøst tullball som ikke har rot i virkeligheten. Men hva om djevelen har klart å lure virkeligheten til allmennheten, djevelen er denne verdens gud, mektige folk styrer han fordi han gir makten til denne verden til dem. Djevelen prøvde å friste Jesus også, men Jesus var ufristelig for sånt.

Men når jeg ser desse youtubevideoene om desse sangstjerner som ikke begynner sin karriere med djevel-symboler til å virkelig bli skikkelig satan-dyrkere i sine videoer, da ser jeg noen mektige djevler stå bak med penger til å friste og makt får de også, til hvilken pris. Penger makt og et tomt liv de må fylle med narkotika og festing, og den slags tomhet. Så velger de djeveldyrkelse få å fylle tomheten. Og i sin pakt med djevelen så får de vite hvordan verden er styrt. Men om de på noen måte prøver å gå imot de, så dreper de dem med de rareste "ulykker" som også blir portrettert i en eller annen scene i en tv-serie/film. Dette for å vise hvor mektige de er.

Hva har dette med Noahs ark å gjøre?

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus sier at slik det var i Noas dager, skal det være i de siste tider. Og husk, i Noas tid var det kun 8 mennesker som ble frelst, de andre gikk til grunne i flommen.

Det er for øvrig fristende å skrive Noah, jeg gjør det selv i blant. Men på norsk heter han egentlig Noa.

Lenke til kommentar

Er det denne Mr Hovind du har valgt å høre på og som du forfekter her?

"Since January 2007, Hovind has been serving a ten-year prison sentence after being convicted of 58 federal counts, including 12 tax offenses, one count of obstructing federal agents, and 45 counts of structuring cash transactions."

hahaha, og dette er en mann som våger å stå å forfekte moral. Alt han sier å gjør er for egen vinningsskyld og en og annen lettlurt naiv stakkar vil dessverre alltid gå fem på. Han står å juger deg opp i trynet og du bare svelger unna. Kanskje du burde være litt mer kritisk til hvor og hvem du tar til deg informasjon ifra så du ikke fortsetter å bli lurt trill rundt i framtiden?

Pinlig..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...