indahla Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg har en Opel Astra -07 der ytterspeilet på førersiden plutselig falt av. Ikke huset eller festet men selve "speilet" (bare glasset). Iflg. forhandler er dette "ikke unormalt" og "noe som kan skje". Er dette rett? Er det sånn som kan skje? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Morsomt at du skriver en tråd om dette nå, jeg har en 10 år gammel bil hvor akkurat det samme skjedde for meg, bare at jeg mistet begge speilene innen en uke! Skulle tro det var tidsinnstilt lim på dem... Tror det er ganske vanlig at disse speilene løsner. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Har opplevd det et par ganger på forskjellige biler ja. Om du ikke er lysten på å betale overpris for et nytt, så finner du temmelig sikkert på ebay. Jeg fant til min Opel Vectra til under 200,- inklusive frakt. Kvaliteten var lik original. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Har opplevd det et par ganger på forskjellige biler ja. Om du ikke er lysten på å betale overpris for et nytt, så finner du temmelig sikkert på ebay. Jeg fant til min Opel Vectra til under 200,- inklusive frakt. Kvaliteten var lik original.Hvordan fikk du limt den på selv? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Limte ikke. Det kommer montert på en tynn plastramme som skal presses på noen fester som er på selve motoren. Tror de aller fleste speil er slik idag: Selve speilglasset er festet/limt på en tynn plastramme, som igjen er klipset på en rund sentral plassert motorenhet. Pluss ledningene til varmekablene, som du finner på baksiden av speilet, i form av 2 flatpinnkontakter. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg limte det ene som ikke knuste med vanlig 2-komponentslim. Nå gjorde jeg det på søndag, så vet ikke hvor holdbart det er, men det limet er jo relativt sterkt! Kontaktflata som jeg limte mot var et slags relativt mykt gummimateriale på min bil. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Se f.eks her for bilde av et. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Når det er varme i speil vil jeg tro det ikke er så uvanlig, varmes og kjøles hele tiden i kulden gjør vel at holdbarheten på limet forringes vil jeg tro. Har opplevd det på begge mine speil, det ene begynte å vibrere så jeg tok det av og limte det på. Det andre datt plutselig av så da måtte jeg kjøpe nytt, var ikke all verden for ett speil hos forhandler, men dette variere vel stort. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Iflg. Opel her i Larvik var det rundt 1000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå