Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Jan R. Halvorsen - Rett fra kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4. april - Husflid

Fant denne utenfor en hobbybutikk i København. Vil tro det har tatt litt tid å strikke/hekle alt..

Heeerlig! :)

Takker!

Basketbildene ble fine. Vanskelig med hallbelysning og digitalkamera. Hvitbalansen blir nesten alltid feil hos meg.

Takker for kommentar! Hadde stilt hvitbalansen manuelt, det ble nok ørlite "off" allikevel, men ikke helt håpløs syns jeg.

^Dette. :)

Takker :)

Stram utfordring :)

Liker veldig godt bildene fra København. Særlig det fra Nyhavn. Fine farger og lys.

Det første er også av typen jeg liker. Ganske så dystert og mystisk.

Takk til deg også!

Lenke til kommentar

10. april - Blue

Måtte bare bli engelsk tittel her..

post-149743-0-14535800-1397170857_thumb.jpg

X100, F4, 1/80 sek, ISO 2000.

Må si jeg stadig imponeres over jpgene rett fra kamera, så og si støyfritt, med detaljer og fargetoner jeg liker.

Hadde ett par alternativer i dag:

post-149743-0-39266100-1397171094_thumb.jpgpost-149743-0-72311500-1397171118_thumb.jpg

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

X100 og den med S på slutten frister. :) Når det gir gode JPG filer rett fra kamera, så er det gull så slipper man all fintuning i post.

Hva er det røde i øynene? Hjelpelys for fokus?

Takk for kommentar!

Det røde i øynene er gjenskinn fra en rødorange lampe i taket - inne på et kjøpesenter, kun kunstlys, auto hvitbalanse. Skal jeg skryte mer av X100´n, så må det være at den er den beste jeg noensinne jeg har hatt til å treffe riktig på WB.

• Liker 1
Lenke til kommentar

utadæsjæl var knalltøfft.. Blåtonene, benken - og alle elementene som er med . Hvordan mikser en slikt?

Stemningsfult ..ja! :)

Takker! Er ikke fotoshoppet, kun kamera på stativ, selvutløser, lang eksponering, gikk så inn i bildet, ble stående 3-4 sekunder, flyttet meg til ett nytt sted, så ett nytt.

Fine portretter :)

Vellykket eksperiment!

Takker!

Wow. Spoiler 12.4 rett fra kamera er fantastisk. :) Spolier, du lissom.

Takker! Var vanskelig å velge som jeg skrev, syns kanskje spoilerbildet ble litt vel oransje, så var det lysene nede til venstre. Hadde det ikke vært for ekstrautfordringen kunne jeg nok fikset litt på det..

Wow. Utadegsjælopplevelse var kult. Lyst til å dele teknikken? :)

Takker! Se forklaring over..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...