Gå til innhold

Mikrofon til Headset


Anbefalte innlegg

Nylig kjøpte jeg meg et par hodetelefoner fra AKG (Q701), veldig fornøyd. Bruker disse til både musikk og spilling, men jeg har et problem; naturlig nok kommer ikke AKG'ene med mikrofon, og den mikrofonen jeg kjøpte med viste seg å være fryktelig dårlig. Har noen tips om mikrofon meg nokså god kvalitet til under 800 kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner at du har allerede en mikrofon som du anser som fryktelig dårlig, så jeg vet ikke hvor høye krav du har, men men. Vet heller ikke om det er snakk om en mikrofon som er tenkt å festes på kabel/klokke, eller bordmikrofon, men gir et par tips til de som er ment å feste på kabel/klokke.

 

Mini Clip-on Microphone - koster nesten ingenting, men har selv denne og fungerer faktisk overraskende bra. Du kan tvinne den rundt kabelen, og feste noen centimeter fra ansiktet og lyden blir absolutt bra nok for spilling. Eksempel på hvordan den kan tvinnes rundt.

 

En annen populær modell er Zalman ZM-Mic1, eller XTY Operator Earphone. Kan festes med velcro, heat-shrink tube og lignende for penere resultat.

 

Du har også mer ferdige løsninger for dette, men koster mer. F. eks modmic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...