Jonas 90 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Hei Jeg gikk over til cat6 utp istede for wireless, da wireless ikke var så stabilt. Jeg kjøpte meg cat6, 25 m, på biltema for 250 kr. Trenger 25 meter for å koble rutern. Mye av kabelen ligger med en strømledning. Har veldig ustabil ping, varierer fra 8-200 på speedtest. Pingen er fortsatt ustabil selv om den ligger helt rolig. Var det et bom kjøp, eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse det? Trenger å vite før jeg spikrer fast listene igjen. Har Get, 20/1. mvh Jonas Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Du kan for eksempel ikke legge den ved siden av en strømkabel til å begynne med. Lenke til kommentar
Jonas 90 Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Du kan for eksempel ikke legge den ved siden av en strømkabel til å begynne med. Finnes det nettverksledninger som er beskyttet mot strømledninger. Uten at det koster skjorta? ny ledning vs. ny taklister i priskostnad. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Joda, det finnes forskjellige typer beskyttede nettverkskabler. STP (shielded twisted pair) er en av de som beskytter feks. mot påvirkning fra andre nærliggende kabler. Disse er som regel en god del stivere enn vanlige UTP kabler. For best effekt bør disse kablene være jordet i endene, noe vanlig hjemmeutstyr (routere, nettverkskort osv) normalt ikke har støtte for. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Du kan jo starte med å å pinge routermodemet ditt og ikke et sted på internett. ping 192.168.0.1 -tPing mot internett kan variere med bruk av nettlinjen og andre faktorer du selv ikke har full kontroll over. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Ping routeren, eller annet utstyr som er koblet til andre enden av kabelen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Monterte du pluggene på selv, eller var kabelen ferdig med plugger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå