dreng Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Oppgraderte linja (canal digital) i helga fra 2/1 mbps til 25/5 mbps. Har Netgear N150 wnr612 som jeg til nå har vært fornøyd med da den er enkel og grei. Ved måling ser jeg at hastigheten på wifi gir seg ved 10/2 mbps, mens jeg ved kabling i pc får forventede 25/5. Det er altså routeren som struper farta. Skal ikke denne kunne overføre 150 mbps som produktnavnet sier? Er det noe jeg selv kan gå inn å justere? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Det er en liten, billig, søppel-dritt-router... Hva forventer du av et sånt produkt egentlig? Kast den og kjøp deg en skikkelig router fra Asus.. N66U/AC66U eller bedre.... Men du kan jo sjekke og sette WiFi innstillingene i den du har til WPA2 AES og 40MHz båndbredde... Da skal du få litt mere hastighet, hvis den klarer det i det hele tatt.... Lenke til kommentar
dreng Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Vet selvsagt den er søppel og bør vel byttes.. Tenkte å høre om noen hadde lignende erfaringer. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 He good! Med den og lignende routere - så ja, alle andre har opplevd det samme... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Med N150 kan du regne med å få ca 20Mbit ved 20MHz båndbredde i router og ca 40Mbit ved 40MHz båndbredde (om det er innstilling for det). Når du kun oppnår 10Mbit, så kan en mistenke at oppkoblingen er 11g (max 54Mbit brutto). Du kan sjekke bruttohastigheten ved å føre musen over nettverksikonet på oppgavelinjen.11n gir inntil 65Mbit brutto ved 20MHz og inntil 150Mbit ved 40MHz. 11g gir inntil 54Mbit brutto. Disse tallene gjelder for en datastrøm. Routere av litt kvalitet har ofte tre datastrømmer og yter minst tre ganger så mye. Lenke til kommentar
dreng Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Takker for info Oppholdsnes, ser ut for at din mistanke kan stemme (54mbit) 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Da er første mistanke trådløsdriver i PC, eller om du kun har 11g-adapter der.Sjekk også hvilken kryptering du bruker i router. WEP støttes ikke av 11n.Du må derfor velge WPA-kryptering. Endret 1. april 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
dreng Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Får lik måling fra pc og mobil så strupinga ligger nok i routeren som du Dongry antyder. Skal prøve å logge meg inn på routeren i kveld (håper jeg husker hvordan) Endret 1. april 2014 av masor Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Du logger deg inn her: http://192.168.1.1 Bruker: admin Passord: password Endret 1. april 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
dreng Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Nok en gang må jeg få takke Oppholdsnes. Har forsøkt å justere div uten egentlig å vite hva jeg driver med men får ved måling nå 21/5.5 mbps og det er jeg egentlig veldig fornøyd med. Det smarteste er sikkert å gi seg nå og heller vurdere en kraftigere router etterhvert. Søppelrouteren får henge med litt til. 1 Lenke til kommentar
dreng Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Siste fra meg nå: Nevnte måling 21/5.5 mbps var på mobil (Sony Xperia v) som jeg ser har begrensing ved 72 mbps. Fra laptop (Siemens fra 2007 med xp) har begrensning 54 mbps og måling her ligger rundt 10/2 mbps. Fikk kjørt firmwareupdate på routeren og satte innstilling til 150 mbps uten at resultatene ble forbedret. Løsningen blir derfor på å kable pc (får da 25/5 som linja gir) fram til jeg handler ny laptop (det baller på seg ja) og lar mobil og tv (Netflix) bruke wifi frem til feriepengene kommer og ny router er i hus. Endret 2. april 2014 av masor Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Greit å understreke, du trenger ikke kjøpe en router til over 1000 kr, for å få noe okey. Flere brukbare fra 500 og opp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Problemet med XP-maskinen kan være manglende servicepack (f.eks: XP sp2). Vanilla XP uten servicepack støtter ikke 11n/WPA. Men i tillegg kan det være trådløsdriver eller nettverkskort uten 11n... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Det er på tide å bytte ut XP uansett: http://www.microsoft.com/en-us/windows/enterprise/end-of-support.aspx Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 vist det er en laptop som har blitt kjøpt med xp så er jeg overrasket over at du har 54mbit engang de fleste av de kom med 11mbit (det var trege tider ) Lenke til kommentar
dreng Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 (endret) Ja er egentlig forundret over at den har holdt så lenge selv også. Endret 3. april 2014 av masor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå