Christian Thork Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Heia, Som overskriften sier skal jeg få meg et nytt HK, Snakket med Nizzen så anbefalte han As-rock extreme 4 på Price/performace, Men leste et sted av når man overklokker CPU så blir volten den samme selv når en surfer, Vanligvis så er jo ikke det et problem, Men det fører til økt strømbruk (de få wattene) og høyrere temp, Noe jeg helst vil unngå. Nå skal jeg kjøpe en SeaSonic 750watt, Hadde håpet på noe billigere, Men kvalitet koster Så Psu + HK + CPU, Så hadde likt om HK hadde kostet mindre en 1250kr, Tenker en overclock på 4.3 +/- ettersom hvordan den overklokker, Har en H60 med Corsair SP high Per edt. Vet ikke hvilken pris man må opptil for å få noe greit som har ihvertfall litt kvalitet og overklokker `lett` Ønsker å kjøpe helst på netonnet eller proshop, Eller andre plasser jeg kan få delene billigst. Har nå et uåpnet 780 Classified liggende rundt her som jeg kommer til å bruke samt 8gb Kingstone RAM, Kabinett, Dvd spiller og SSD. Om noen har tips til HK under 1250kr så legg dem gjerne her Har også 2vifter extra til intake og exhaust, Vet ikke om dette skal i kjøp og salg -Christian T Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Før du bestemmer deg for Hk, må du bestemme deg for hvor mange gpuer du skal ha inn i den noen gang. Dvs få x16 på alle sporene du skal ha gpuer i. Desto billigere HK, fortere får kort nr 2 8/4x osv. De hissigste kortene har 4x x16 med 2 x PLX PEX 8747broer ol. Eksempel http://www.asrock.com/mb/Intel/X79%20Extreme11/ Endret 31. mars 2014 av War Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 idag kommer du med denne posten....når cdon hadde 15% rabbat på utvalgte HK/cpu/grafikkkort Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Før du bestemmer deg for Hk, må du bestemme deg for hvor mange gpuer du skal ha inn i den noen gang. Dvs få x16 på alle sporene du skal ha gpuer i. Desto billigere HK, fortere får kort nr 2 8/4x osv. De hissigste kortene har 4x x16 med 2 x PLX PEX 8747broer ol. Eksempel http://www.asrock.com/mb/Intel/X79%20Extreme11/ Kun et Classy for øyeblikket og tror ikke jeg (14år) kommer til å få råd til et til Så egentlig trenger jeg kun 1stk Pci e spor og ingen andre spor Men tviler på det går kun ann å kjøpe et HK med det Trenger kun også 2stk usb 3porter, Så standard idag kommer du med denne posten....når cdon hadde 15% rabbat på utvalgte HK/cpu/grafikkkort Har de det forsatt? Bare glem det, Kan jo sjekke selv EDIT: Cdon hadde ikke det enda? De var dyrere en andre, Så bruker da ikke de Endret 31. mars 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Asus Z87-A til rundt 1000lappen er et meget godt alternativ i budsjettklassen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Asus Z87-A til rundt 1000lappen er et meget godt alternativ i budsjettklassen. Ja, tror ikke jeg trenger noe 'kraftigere' , Så dette enn nok helt kurant foretrekker asus og asrock reemfor gigabyte og msi Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg har akkurat kjøpt et Z87 kort og det som er forskjellen mellom budsjett og entusiastklasse er oftest at det er flere snedige teknologier og porter på kort i entusiastklassen, men i den øvre enden av budsjettklassen så får man ofte godt med porter og andre ting som f.eks AC wifi. Et av de best utstyrte kortene i høyere ende av budsjettklassen er Asus Z-87Pro, men det ligger 3-400kr høyere enn Z87-A. Selv havnet jeg på et Asus Maximus VI Hero pga at det har et innebygd lydkort som er langt over snittet + at det er skjermet fra resten av hovedkortet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg har akkurat kjøpt et Z87 kort og det som er forskjellen mellom budsjett og entusiastklasse er oftest at det er flere snedige teknologier og porter på kort i entusiastklassen, men i den øvre enden av budsjettklassen så får man ofte godt med porter og andre ting som f.eks AC wifi. Et av de best utstyrte kortene i høyere ende av budsjettklassen er Asus Z-87Pro, men det ligger 3-400kr høyere enn Z87-A. Selv havnet jeg på et Asus Maximus VI Hero pga at det har et innebygd lydkort som er langt over snittet + at det er skjermet fra resten av hovedkortet. Nå har jeg jo litt trangt budsjett. Så har ikke råd til noe super bra Men asus ROG ser lekre ut Anyhow så trenger jeg verken AC wifi eller lydkort, Jeg er vandt med socket 775 standard så 1150 blir noe nytt Har jo hatt socket 1155, MSI sitt såkalte (fuckings) Killer net som skapte problemer med bf4 Og driveren for nettet, Jeg heiv jo plata så måtte finne den igjen (noe som ikke var særlig gøy) Og MSI sitt lydkort også, Det kan dra en hvis plass Jeg liker ikke MSI, Og kommer nok aldri til å anbefale det igjen, Eller kjøpe det, Unntatt i `nødstilfeller` eller til en billig maskin. Så setter pris på forslagene Kommer nok til å velge et Asus/Asrock kort. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg har akkurat kjøpt et Z87 kort og det som er forskjellen mellom budsjett og entusiastklasse er oftest at det er flere snedige teknologier og porter på kort i entusiastklassen, men i den øvre enden av budsjettklassen så får man ofte godt med porter og andre ting som f.eks AC wifi. Et av de best utstyrte kortene i høyere ende av budsjettklassen er Asus Z-87Pro, men det ligger 3-400kr høyere enn Z87-A. Selv havnet jeg på et Asus Maximus VI Hero pga at det har et innebygd lydkort som er langt over snittet + at det er skjermet fra resten av hovedkortet. Nå har jeg jo litt trangt budsjett. Så har ikke råd til noe super bra Men asus ROG ser lekre ut Anyhow så trenger jeg verken AC wifi eller lydkort, Jeg er vandt med socket 775 standard så 1150 blir noe nytt Har jo hatt socket 1155, MSI sitt såkalte (fuckings) Killer net som skapte problemer med bf4 Og driveren for nettet, Jeg heiv jo plata så måtte finne den igjen (noe som ikke var særlig gøy) Og MSI sitt lydkort også, Det kan dra en hvis plass Jeg liker ikke MSI, Og kommer nok aldri til å anbefale det igjen, Eller kjøpe det, Unntatt i `nødstilfeller` eller til en billig maskin. Så setter pris på forslagene Kommer nok til å velge et Asus/Asrock kort. asus z87 Pro er et sikkert kjøp;) Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Den er fin den, kjøpte 10 av den i forrige ute til 780ti-folderigg. Socket 1150 ja. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Den er fin den, kjøpte 10 av den i forrige ute til 780ti-folderigg. Socket 1150 ja. Ja spørs om jeg får råd til pro edt, komplett har nå tilbud det så får snakke med min far om jeg kan bestille litt tidlig Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Det kommer alltid tilbud på hovedkort så jeg anbefaler at du enten setter opp prisvarsling på prisjakt på de kortene du anser som aktuelle, eller at du følger med på ukestilbudene og weekendtilbudene på Komplett, Dustin og MPX. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 (endret) - Endret 1. april 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå