007JamesBond Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Har hørt noe om at jeg kan kjøre med passasjer samtidig som faren/onkelen min kjører bak, men kan ledsager kjøre bak meg med passasjer? Endret 31. mars 2014 av 007JamesBond Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Har hørt noe om at jeg kan kjøre med passasjer samtidig som faren/onkelen min kjører bak, men kan ledsager kjøre bak meg med passasjer? Det som kreves er følgende: - Ledsager (lærer) må ha hatt lappen sammenhengende i over 5 år og være over 25 år gammel. - Begge skal ha på seg gul vest med "L" på ryggen. - Det skal være trådløs komunikasjon mellom ledsager og "elev". Så ja, hvis feks. din far skal øvekjøre med deg, så kan han kjøre på egen sykkel bak deg, så lenge kravene over etterfølges. Dette gjelder vertfall motorsykkel klasse A. Du trenger dog ikke noe dyrt komunikajonsutstyr, for du kan fint bruke mobiltelefonen. men samtalen må være åpen hele veien slik at raske beskjeder kan bli gitt under veis. Skal du ha noe som virker litt mer elegang og som aktiveres via stemmestyring etc. så koster det en del mer. Selv har jeg brukt et billig Walkie Talkie system kjøpt på Clas'ern (Exibel) som har stemmestyring. Fungerer ikke helt optimalt, men er vertfall så vidt jeg vet "godkjent" til dette bruket. Skal man faktisk snakke en del sammen under kjøring, så vil jeg dog ikek anbefalt det fra Clas'ern. Ulempen med telefon er at linjen hele tiden er åpen og at man hører hosting, snerring, banning, plystring etc. fra ledsager og visa versa. Skal du ha noe mer elegant som sagt så ta en titt på en slik løsning: http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=2018 men det koster flesk! Dog kan dette også brukes senere ved at man kan høre på radio, mp3 filer etc. mens man er på tur og batterikapasiteten skal være veldig bra. men som sagt... det koster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå